Jag fick idag ett mejl om att jag tyvärr inte kunde erbjudas praktikplats.. Sökte platsen i kanske April förra året, och genomförde praktiken i oktober-november
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ungefär som sommarjobbet jag sökte sommaren jag fyllde 18. Sökte i april kanske? Fick ett brev(!) om att jag "tyvärr inte fått jobbet" 1,5 år senare.Jag fick idag ett mejl om att jag tyvärr inte kunde erbjudas praktikplats.. Sökte platsen i kanske April förra året, och genomförde praktiken i oktober-november
De kan verkligen inte ha läst vad jag skrev för hon hänvisade till "våren 2021" och att de inte kunde erbjuda plats då. Lite trist faktiskt med tanke på att det är en ganska så stor institution. Länsstyrelsen svarade efter 6 månader...Ungefär som sommarjobbet jag sökte sommaren jag fyllde 18. Sökte i april kanske? Fick ett brev(!) om att jag "tyvärr inte fått jobbet" 1,5 år senare.
Har läst både Jöken och speciell förvaltningsrätt, så det är ganska intressant att få SoL, LVU och LVM förklarat igen på en föreläsning. I detta fall förklaras det av en person som jobbar på socialtjänsten samtidigt som han är vår lärare på YH. Verkligen stor skillnad mot föreläsningarna som vi fått av högskolan
Ja, det är dessutom mer omfattande. Tex på högskolan kring LVU så var det alltid uppgifter om barn och ungdomar under 18 år, det lyftes aldrig fram att LVU kan i vissa fall vara tills de fyller 21. Vi berörde aldrig skillnad mellan miljöfall och beteendefall kontra åldersgräns. Vilket gjorde att jag blev lite ställd när jag var på arbetsintervju för ett låst ungdomsboende då majoriteten var 16- 20 år. För även om jag någon gång läst om de olika åldersskillnaderna på egen hand, så är det inte så inarbetat, om du förstår hur jag menar?Det ger ju ofta en annan bild när man arbetar utifrån lagarna också :-)
Ja, det är dessutom mer omfattande. Tex på högskolan kring LVU så var det alltid uppgifter om barn och ungdomar under 18 år, det lyftes aldrig fram att LVU kan i vissa fall vara tills de fyller 21. Vi berörde aldrig skillnad mellan miljöfall och beteendefall kontra åldersgräns. Vilket gjorde att jag blev lite ställd när jag var på arbetsintervju för ett låst ungdomsboende då majoriteten var 16- 20 år. För även om jag någon gång läst om de olika åldersskillnaderna på egen hand, så är det inte så inarbetat, om du förstår hur jag menar?
I denna föreläsning så går personen in på att LVU kan upphöra vid 18 eller 21 beroende på grunden till beslut. Och då ingår inte ens tvångslagarna i vår utbildning på YH.
Är lite putt på att inlämning av uppsatsen till kamratgranskning är kl 14 idag, och så ska vi kommentera andras arbeten redan kl 9 imorgon vi lämnade dock in vår redan i förrgår så vi kan jobba vidare med annat så länge. Det känns bara trist att behöva sitta vid datorn en hel em/kväll idag.
Det beror helt på kursens upplägg skulle jag säga. Jag läser en ledarskapskurs som är riktad till människor som arbetar och främst till människor med olika varianter av chefsroller. De har en väldig tendens att lägga deadlines på fredagar vid 17. Tack så mycket liksom...Jag tycker såna upplägg är väldigt fult, ärligt talat. Jag hade blivit skitsur.
Jag ÄR sur. Men de har klämt in tre småkurser i 15 poäng så det är väl bara att stå ut...Jag tycker såna upplägg är väldigt fult, ärligt talat. Jag hade blivit skitsur.