Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker skriva om min presentation men vad sjutton ska man skriva. Eller rättare sagt hur ska man skriva, just nu är min text bara så otroligt tråkig. Man vill ju låta lite intressant alla fall.
 
Fick nyss ett jäääättelångt mail från en kille som bara verkade totalt desperat. Skrev om att utseende, längd och ålder inte spelade någon roll, att någon på hans jobb hade en sambo som var 20 år yngre, att någon släkting hade en sambo som var kort och han själv var lång och bla bla. Svarade inte ens, blockade bara människan direkt
 
Fick nyss ett jäääättelångt mail från en kille som bara verkade totalt desperat. Skrev om att utseende, längd och ålder inte spelade någon roll, att någon på hans jobb hade en sambo som var 20 år yngre, att någon släkting hade en sambo som var kort och han själv var lång och bla bla. Svarade inte ens, blockade bara människan direkt

åh det påminner mig om en av mina mest skämsiga försök till flirt någonsin.
För flera år sedan sprang på en kändis på LAX och vi utbytte många blickar och leenden. Såg honom sitta i baren sen precis vid min gate, men var för nervös för att gå upp och säga hej...
Någon vecka senare hittade jag hans privata sida på ett socialt medium och skickade ett kort mail - som han svarade på !! :nailbiting::o :D
Min "flirtapproach" var tydligen att tappa det helt och skriva ett svar på ca 2 A4 om allt och ingenting. Typ - herregud, HAN SVARADE NU MÅSTE JAG VARA INTRESSANT (och självklart vet alla att detta sker genom att ge en mycket tydlig helhetsbild av sig själv. Ju mer detaljerad, desto bättre, gärna vad man gör, bor, vad ens helgplaner är, gärna med vem (gärna folk han inte känner), hur det är på gatan man bor, vilka affärer som ligger där, vad som åts till middag och gärna varför, hur det ser ut i ens kylskåp... et c et c.

jag fick aldrig något svar på det... :(

;)
 
Senast ändrad:
åh det påminner mig om en av mina mest skämsiga försök till flirt någonsin.
För flera år sedan sprang på en kändis på LAX och vi utbytte många blickar och leenden. Såg honom sitta i baren sen precis vid min gate, men var för nervös för att gå upp och säga hej...
Någon vecka senare hittade jag hans privata sida på ett socialt medium och skickade ett kort mail - som han svarade på !! :nailbiting::o :D
Min "flirtapproach" var tydligen att tappa det helt och skriva ett svar på ca 2 A4 om allt och ingenting. Typ - herregud, HAN SVARADE NU MÅSTE JAG VARA INTRESSANT (och självklart vet alla att ju bättre helhetsbild en ger av sig själv, vad man gör, bor, vad ens helgplaner är, gärna med vem (defiitivt folk han inte känner), hur det är på gatan en bor, vilka affärer som ligger där, vad som åts till middag och gärna varför, hur det ser ut i ens kylskåp... et c et c.

jag fick aldrig något svar på det... :(

;)
:D
Den här killen verkade dock rätt creepy, skrev att han var en kille som inte ger upp så lätt och massa saker om att jag verkade vara preeeecis den han sökte osv :crazy:
 
Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...
 
Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...
Jag skulle direkt lägga ner om min date kollade upp var jag bor efter två sporadiska träffar med över ett halvår emellan. :eek:
 
Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...

Alltså ursäkta men gud vad obehagligt! Gör det inte! :nailbiting:
 
Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...
Han är inte intresserad. Gör det inte.
 
Fick syn på en kille jag känner sedan tidigare på datingsiten och skickade ett meddelande till honom och frågade varför han ljög om sin ålder i sin pres. :cool:
Mailat lite fram och tillbaka och sen kom det ett mail om att jag var välkommen till honom på fika (har varit där tidigare i ett större gäng) och så stod det på slutet, gillar dig.
Mitt svar på det var att jag kommer gärna på fika men är inte intresserad av något mer.

Mailandet om ditt och datt fortsätter och sen kommer det - kallt och snöigt, kan inte vi hångla?
Jag har inte gett några som helst indikationer om att jag skulle vara intresserad och det är jag inte alls, trevlig ja, men ointressant som pojkvän för min del.

Så jag skrev ett kanske otrevligt? svar. -Jag är inte intresserad så lägg av!

Han har inte hört av sig alls sedan dess.

Men har ev en date på gång med en som verkar vara trevlig :D
 
Fick syn på en kille jag känner sedan tidigare på datingsiten och skickade ett meddelande till honom och frågade varför han ljög om sin ålder i sin pres. :cool:
Mailat lite fram och tillbaka och sen kom det ett mail om att jag var välkommen till honom på fika (har varit där tidigare i ett större gäng) och så stod det på slutet, gillar dig.
Mitt svar på det var att jag kommer gärna på fika men är inte intresserad av något mer.

Mailandet om ditt och datt fortsätter och sen kommer det - kallt och snöigt, kan inte vi hångla?
Jag har inte gett några som helst indikationer om att jag skulle vara intresserad och det är jag inte alls, trevlig ja, men ointressant som pojkvän för min del.

Så jag skrev ett kanske otrevligt? svar. -Jag är inte intresserad så lägg av!

Han har inte hört av sig alls sedan dess.

Men har ev en date på gång med en som verkar vara trevlig :D
Det är bra att vara tydligt tycker jag, du hade ju redan sagt att du inte var intresserad.
 
Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...
Han har ditt nr, vet var du finns och vet att du är väldigt intresserad. Är han tillräckligt sugen hör han av sig annars låt han vara ifred.

Jag personligen avskyr efterhängsna. Det är så osexigt och läskigt.
 
Hörrni, det här med profiltexter... Jag ändrade precis lite för att slippa alla jävla stolpskott jag tydligen drar till mig :wtf:

"Du är en snäll typ med humor, att du har någon hobby är en stor fördel och du är inte pälsallergiker. Intelligens och bra värderingar värdesätts högt (på förkommen anledning vill jag påpeka att jag inte är intresserad av män med värderingar som hör hemma hos extremhögern)."

Vad säger ni om den här texten, låter det gnälligt eller så?

Okej ...

Stalker varning (eller värre) eller bara "gulligt" ???

Min date har fortfarande inte svarat på mina sms (jag har fått 1 som sa "ingenting" mer än att han är upptagen just nu, han pluggar och jobbar extra) ... Han har inte varit in på HP sen vi träffades. (som var date 2 men med 8 månader emellan och nu är 10 dagar sen).
Har pratat med några stackars kompisar som inte direkt kan ge nån synpunkt eftersom han verkligen inte är "som alla andra" ;) Iom det så otroligt sporadiska "höra av sej" även innan...

Så nu iaf.. På lördag är det ju alla hjärtans dag.
Jag har "kollat upp" så jag vet vart han bor ;)
Är det "creepy" att skicka nåt till hemadressen eller ska jag nöja mej med att bara skicka ett sms med nåt "gulligt" ;)

Mej veterligen kan han ju förvisso redan ha blockat mej på sin telefon :p
Men tänker ändå visa att jag "finns här" ;) och då som sagt minst genom sms...
Jävligt creepy skulle jag vilja säga, jag hade lagt benen på ryggen rätt omgående om en snubbe sökte upp mig efter det lilla dejtandet sådär :nailbiting:
 
Hörrni, det här med profiltexter... Jag ändrade precis lite för att slippa alla jävla stolpskott jag tydligen drar till mig :wtf:

"Du är en snäll typ med humor, att du har någon hobby är en stor fördel och du är inte pälsallergiker. Intelligens och bra värderingar värdesätts högt (på förkommen anledning vill jag påpeka att jag inte är intresserad av män med värderingar som hör hemma hos extremhögern)."

Vad säger ni om den här texten, låter det gnälligt eller så?

Inte gnällig, men kanske lite vag? Bra värderingar säger mig ingenting? Vad är humor för dig?

Intelligens kan också vara en svår sak att skriva, vem anser inte sig själv vara intelligent liksom? Vad anser du vara intelligent? Är det intressanta, djupa diskussioner du vill ha, någon som kan föra sig i sociala sammanhang utan att trampa folk på tårna eller någon som sitter och räknar på avancerade formler eller löser världsproblemen?

Hade f.ö formulerat meningen typ såhär istället: "Du är en snäll typ med humor, du har med fördel någon hobby och du är inte pälsallergiker." för att få ett bättre flyt i den.
 
Inte gnällig, men kanske lite vag? Bra värderingar säger mig ingenting? Vad är humor för dig?

Intelligens kan också vara en svår sak att skriva, vem anser inte sig själv vara intelligent liksom? Vad anser du vara intelligent? Är det intressanta, djupa diskussioner du vill ha, någon som kan föra sig i sociala sammanhang utan att trampa folk på tårna eller någon som sitter och räknar på avancerade formler eller löser världsproblemen?

Hade f.ö formulerat meningen typ såhär istället: "Du är en snäll typ med humor, du har med fördel någon hobby och du är inte pälsallergiker." för att få ett bättre flyt i den.
Jo, jag är medveten om att det är lite vagt egentligen. Tänkte mer på specifikt "(på förkommen anledning vill jag påpeka att jag inte är intresserad av män med värderingar som hör hemma hos extremhögern)", om det låter gnälligt eller så? :)
 
Strunta i "på förekommen anledning" tycker jag, det låter så byråkratiskt. :) Prova istället något i stil med "Om du har högerextrema värderingar kommer du inte att trivas ihop med mig/ kommer vi inte att passa ihop/ är jag inte intresserad".
 
Min online profil är nu borttagen och har överlämnat rättigheterna för min dejting till en tjejpolare. Lättast så. Men kommer stalka tråden ändå och hurra på alla succe historier! =)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 186
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
880
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp