Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande inte ett ljud från datakillen.
Lägger ner allt med dejtande nu, det finns uppenbarligen bara rötägg.
Låt dig inte misströstas och låta rötäggen förstöra för dig!!! Var glad att han visade sitt rätta Jag i tid! Ha detta med dig i bagaget nu, att dom finns, och tyvärr så för de allra flesta, måste man kyssa många grodor innan Prinsen uppenbarar sig.. Så bara påt igen, med denna lärdom <3
 
Börjar väl skriva här med då ;)
Jag är 24, har inte haft så många (av förklarliga skäl) och definitivt inte så många seriösa förhållanden. Jag har flyttat runt en del med plugg jobb osv och har väl inte riktigt lärt känna nån. Så därför tänkte jag testa på nätdejting, är med på en sida och skriver väl med olika killar men det blir lixom inte mer än så, HUR vågar man träffa nån? :O Känner att jag blir alldeles för mesig ibland....
 
Börjar väl skriva här med då ;)
Jag är 24, har inte haft så många (av förklarliga skäl) och definitivt inte så många seriösa förhållanden. Jag har flyttat runt en del med plugg jobb osv och har väl inte riktigt lärt känna nån. Så därför tänkte jag testa på nätdejting, är med på en sida och skriver väl med olika killar men det blir lixom inte mer än så, HUR vågar man träffa nån? :O Känner att jag blir alldeles för mesig ibland....
Man blir varmare i kläderna allt efter som. Jag var skitfeg i början. Hade ingen bild, vågade knappt skriva ut min hårfärg osv.
Det var inget vinnande koncept :meh:
Men för min del tog det lite tid att "hitta" hur jag skulle skriva min profil, hur jag ville ha mailande och övriga kontakter. Man får träna helt enkelt och bara ge sig ut där :)
 
Man blir varmare i kläderna allt efter som. Jag var skitfeg i början. Hade ingen bild, vågade knappt skriva ut min hårfärg osv.
Det var inget vinnande koncept :meh:
Men för min del tog det lite tid att "hitta" hur jag skulle skriva min profil, hur jag ville ha mailande och övriga kontakter. Man får träna helt enkelt och bara ge sig ut där :)


Ja bild är inga problem, men du vet, det känns som man bygger upp så mkt förväntningar på varandra eller jag på mig själv, så då vill jag inte göra dom besvikna om vi skulle ses i verkligheten. Det löser sig tids nog och samtidigt känner jag att dom/den som är ment till att träffa kommer jag träffa :)

Träffade en kille från nätet, skulle bara träffas som vänner och han skulle ta fina bilder på mig och hästen, så då vart det ju inte så allvarligt på så sätt :)
 
Ja bild är inga problem, men du vet, det känns som man bygger upp så mkt förväntningar på varandra eller jag på mig själv, så då vill jag inte göra dom besvikna om vi skulle ses i verkligheten. Det löser sig tids nog och samtidigt känner jag att dom/den som är ment till att träffa kommer jag träffa :)

Träffade en kille från nätet, skulle bara träffas som vänner och han skulle ta fina bilder på mig och hästen, så då vart det ju inte så allvarligt på så sätt :)
Japp...det därmed för höga förväntningar på olika sätt är det första tabben man gör ;)
Tillslut blir man luttrad och bitter och har inga förhoppningar alls:laugh:
Då börjar det hända lite grejer.
 
Japp...det därmed för höga förväntningar på olika sätt är det första tabben man gör ;)
Tillslut blir man luttrad och bitter och har inga förhoppningar alls:laugh:
Då börjar det hända lite grejer.
Ungefär där jag är nu känner jag :p
Alla fall bitter haha.
Men har släppt tanken på datakillen nu, eller försöker alla fall och inte tänka på det. Känns så fruktansvärt jäkla surt så det är inte klokt, men är väl bara att släppa och gå vidare antar jag.
 
Börjar väl skriva här med då ;)
Jag är 24, har inte haft så många (av förklarliga skäl) och definitivt inte så många seriösa förhållanden. Jag har flyttat runt en del med plugg jobb osv och har väl inte riktigt lärt känna nån. Så därför tänkte jag testa på nätdejting, är med på en sida och skriver väl med olika killar men det blir lixom inte mer än så, HUR vågar man träffa nån? :O Känner att jag blir alldeles för mesig ibland....


Jag var också skitfeg för att träffas i början. Men efter första blir det lite lättare och sen blir det lättare och lättare.
Boka in något enkelt, en fika eller en promenad eller nåt, så känns det kanske inte lika läskigt.
 
Japp...det därmed för höga förväntningar på olika sätt är det första tabben man gör ;)
Tillslut blir man luttrad och bitter och har inga förhoppningar alls:laugh:
Då börjar det hända lite grejer.


Haha så jäkla bra beskrivning! Inför första dejten med killen jag träffar var jag nära att inte åka alls. Tyckte han va lite omständlig med att bestämma plats och lite allmänt trög och förväntade mig ännu ett magplask.
Detta var också sista försöket innan en paus i dejtandet, ibland blir man lite för bitter och behöver ladda om.

Nu gick de ju bra ändå och strulet hade sin förklaring. Ibland behöver man påminna sig om sina fördomar och hjärnspöken.
 
Japp...det därmed för höga förväntningar på olika sätt är det första tabben man gör ;)
Tillslut blir man luttrad och bitter och har inga förhoppningar alls:laugh:
Då börjar det hända lite grejer.

Gissar att jag uppenbarligen har omedvetna förhoppningar/förväntningar ändå då, eftersom det inte händer något "utan" heller, haha ;)

@HlínLover man får våga. Det är liksom egentligen ingen stor grej. Eller ja, det blir ju lite vad man gör det till. Att redan från början bestämma en kort och kravlös fika, kanske sätta tidsram från början, brukar göra att det känns lite lättare. Tex, "jag har en stund före jag ska ditten och datten, ska vi ta en kaffe innan?"
 
Smsflirten visade sig ha partner... tut tut tut...:grin:
Började bli lite misstänksam när kontakten varit begränsad till kontorstider (iofs är han i ett annat land och allting tidigare el senare är rätt svårt), de bilder jag fått har varit i mycket anonym miljö - med och utan ring - och även om han delat med sig av mycket som försiggår och vad han gör, är det många personliga saker som inte nämnts.

Så jag frågade rakt ut och han var så ärlig jag gissar han behövde/ville vara. Enligt honom har de en överenskommelse som liknar ett öppet förhållande och hans "moralkompass är intakt". Tyvärr så gillar ju inte jag att involvera mig med folk som s a s är upptagna på annat håll, så för mig kändes det inte ok oberoende av deras upplägg. Det bad han om ursäkt för och sedan har vi bestämt att hålla en mer rumsren kontakt eftersom vi faktiskt har en hel del att prata om i övrigt. Han är rätt intressant, så jag lär gärna känna honom och det känns bra :)
 
Tycker det är jättesvårt och komma på vad man ska skriva i sin profil, man vill ju ändå ge intryck av att vara lite intelligent i alla fall :p
Likaså om man ska skriva till någon, skitsvårt och komma på vad man ska skriva.
 
Tycker det är jättesvårt och komma på vad man ska skriva i sin profil, man vill ju ändå ge intryck av att vara lite intelligent i alla fall :p
Likaså om man ska skriva till någon, skitsvårt och komma på vad man ska skriva.

För mig har det funkat bäst att hålla mig till minimalt lite text. Så fort jag haft längre texter har folk återkommit med kommentarer om mig som person eller förutfattade meningar. Med kort text har de frågat först, och det är något jag är mycket mer bekväm med. Därför har jag också hållit mig till mycket lite text när jag kontaktar folk. Resten har fått komma i konversation. Ungefär som när en konversation uppstår i en bar - då börjar jag knappast med en resume av mitt liv och mina önskemål om framtiden ;)
 
Jaha så skrev jag ett nytt sms till min snygga uppsalabo...
Fick svar... På en gång... Han hade inte sett mitt tidigare sms... Men inte mkt mer än så...

Men nu vet jag iaf att han lever... Nu ligger bollen hos honom (igen...) svarade nämligen direkt på hans sms men han har inte svarat igen... Men som sagt... han är lite "egen"... men alldeles för bra när han väl "är där" för att jag ska vilja släppa honom... Jag vet ju inget om honom... ALLS... Han kan ju ha värsta "bagaget" och jag kan vänta...
 
Pratar med en bonde sen några veckor tillbaka.. egentligen "för ung" (ja, jag har fixidéer), 3 år yngre, men det slutade störa mig när vi började prata i telefon. Jösses, jag som hatar att prata i telefon med folk jag inte känner pratade senast igår i över 3h med honom.. :D:up: Och när vi inte pratar i telefon skrivs det all övrig tid. Båda två reagerar lite över hur nästan kusligt lätt allting är, och vi är fruktansvärt lika i väldigt mycket. Ska bli spännande att träffas!
 
Känner att när jag försöker nätdejta så bara nä han är för tråkig, för girig, skriver för mkt, skriver för lite, tjatar etc. Ingen intresserar mig direkt. Börjar skriv med en del killar men tappar lixom intresset. Antingen är jag för trött och orkar inte riktigt engagera mig eller så hänger det samman med att jag är galet kär, i helt fel person :(
 
Känner att när jag försöker nätdejta så bara nä han är för tråkig, för girig, skriver för mkt, skriver för lite, tjatar etc. Ingen intresserar mig direkt. Börjar skriv med en del killar men tappar lixom intresset. Antingen är jag för trött och orkar inte riktigt engagera mig eller så hänger det samman med att jag är galet kär, i helt fel person :(

Så var jag med... Men när jag släppte den där "fel personen" (det tog bara 10-11 månader ;) ) såååå...
När du väl lyckas släppa den där "felande länken" kommer du se skillnad ;)

Men nu har jag inte loggat in på HP på 2 dagar (och då av misstag sista gången, sidan låg kvar på iphonen när jag öppna internet)... Och min uppsala snygging har inte gjort de på 3 dagar ;)
Jag vill vänta å se vad som händer med honom först.. Första gången man kan säga att jag ger efter för nån ..
Annars hade jag klockrent sagt "he is not that into you" men den här tror jag ändå på...
 
Så var jag med... Men när jag släppte den där "fel personen" (det tog bara 10-11 månader ;) ) såååå...
När du väl lyckas släppa den där "felande länken" kommer du se skillnad ;)

Men nu har jag inte loggat in på HP på 2 dagar (och då av misstag sista gången, sidan låg kvar på iphonen när jag öppna internet)... Och min uppsala snygging har inte gjort de på 3 dagar ;)
Jag vill vänta å se vad som händer med honom först.. Första gången man kan säga att jag ger efter för nån ..
Annars hade jag klockrent sagt "he is not that into you" men den här tror jag ändå på...

Ja eller fel och fel, det är rätt men komplicerat. Men vi får se, man kan ju se sig om efter andra alternativ hähäh ;)

Ja jag har fått massa förslag på att träffas under kvällarna och ha lite roligt. Jag ba nejtack. Men det finns väl mkt rötägg men någon gång kanske man träffar någon vettig och ser vart det leder :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 186
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
880
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp