Inte om du vill ha något nyttigt Jag kör inte så mycket än så länge att det känns så viktigt med om det är så nyttigt. Med nuvarande ridhästen har det t.ex. hittills mest handlat om att belöna att få på grimma/träns/sadel/täcke, lyfta ben eller acceptera klippmaskin. Jag har på senare tid oftast använt mig av överblivna kartonger av de knäckebröden som ridklubben säljer från kakservis - det kom några extra lådor som ingen ville ha, och som jag har tagit av efter ett tag. De är väldigt tunna men avlånga, och hästarna tycker det är jättegott (tillräckligt gott att jag behöver hålla koll på minishettisen så hon inte smiter in dit lådorna står och öppnar dem själv...). På tidigare häst fungerade avlånga morotsbitar bättre än kvadratiska morotsbitar, och liknande.Mina fingrar är mellan tänderna på henne typ varje gång. Men hon har stenkoll. Har fått kraft över fingrarna 3 ggr totalt men hon släpper direkt och endast en av de gångerna har det gjort ont.
Stora bitar är svårt att hitta. Jag försökte hitta det men lyckades inte. Har du något tips där?