För lite tantridning i skogen är det nog ok.
Säg inte det...Min första häst fick tas bort pga en senruptur efter just en "lugn" tur i skogen. Hon hade en utläkt senskada i historien på samma ben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För lite tantridning i skogen är det nog ok.
Ok, jag ger mig inte in i diskussionen om senskidor pga noll erfarenhet!Säg inte det...Min första häst fick tas bort pga en senruptur efter just en "lugn" tur i skogen. Hon hade en utläkt senskada i historien på samma ben.
Hittat en jag riktigt gillar men den har blåsljud på hjärtat . Står det inte ska vara något som påverkar hästen. Dock kostar den över 90k.
Är det verkligen inget att oroa sig för?
Vågar inte säga för mycket då min erfarenhet om det inte är jättestor men min kära ponny hade blåsljud på hjärtat. Inte alla veterinärer sa något om det men de gånger distriktarna var ute så anmärkte dom på det. Han mådde bra och reds för fullt tills han va runt 20 år sedan fick han pensioneras lite smått pga tidsbrist. Dock blev han sjuk och fick somna in för lite mer än en månad sen. Fortfarande lite oklart varför han blev sjuk men han behandlas för fång och veterinären berättade sedan att dom misstänkte att han kunde fått någon hjärtkammarinflammation ( minns inte riktigt vad dom kallade det) pga det som påverkade hans blåsljud och att detta skulle kunnat utlösa inflammation i kroppen som utlöste fång. Detta är nog väldigt sällsynt och orsaken till hans insjuknade är inte heller hundra procentigt. Summan av kardemumman: hade jag vågat köpa en häst idag med blåsljud på hjärtat? Nja… hade nog vart lite orolig över det nu med min erfarenhet. Ångrar jag att jag köpte min ponny med blåsljud? Absolut inte!Hittat en jag riktigt gillar men den har blåsljud på hjärtat . Står det inte ska vara något som påverkar hästen. Dock kostar den över 90k.
Varför kostar den 50 undrar jag
Hittat en jag riktigt gillar men den har blåsljud på hjärtat . Står det inte ska vara något som påverkar hästen. Dock kostar den över 90k.
Det beror på varför, hur mycket och vad du ska göra tänker jag.Hittat en jag riktigt gillar men den har blåsljud på hjärtat . Står det inte ska vara något som påverkar hästen. Dock kostar den över 90k.
Kanske är det en dam som inte uppakattar om man kommer och "kräver" för mycket? Ston kan ju ta väldigt illa upp om man säger "hörru nu är du lite lat"
Vet inte om man får fråga om företag i den här tråden men vet du om det brukar finnas chans att hyra en häst samma år (alltså redan till hösten)? Eller om dom brukar hyras ut snabbt? Vågar inte ta för givet att jag kan få hyra därifrån om det brukar vara svårt att hitta en ledigDom har helt fantastiska fjordningar, jag hade praktik där en hel termin
Hästarna är underbara pigga och glada men alltid lätta att kontrollera.
Minns framförallt att det fanns en skogslinga med hinder där jag och dom andra praktikanterna brukade rejsa på led (barbacka såklart)
Rekommenderar absolut en fjording därifrån.
Tror ena tjejen jag hade praktik med är medlem här och minns detta
Hallon/jordgubb någonting heter hon här ☺
Man ska anmäla intresse i maj-juni och hästarna fördelas i juni. De som hyrde året innan har förtur. Men jag mailade och frågade om det var för tidigt att anmäla intresse och då tog dem emot min förfrågan. Så det går nog att höra av sig nu.Vet inte om man får fråga om företag i den här tråden men vet du om det brukar finnas chans att hyra en häst samma år (alltså redan till hösten)? Eller om dom brukar hyras ut snabbt? Vågar inte ta för givet att jag kan få hyra därifrån om det brukar vara svårt att hitta en ledig
Det beror på om dom som hyrde förra året hyr igen eller inte hästarnas hyrs ut när ridlägren är slut men jag har tyvärr ingen aning om när man anmäler intresseVet inte om man får fråga om företag i den här tråden men vet du om det brukar finnas chans att hyra en häst samma år (alltså redan till hösten)? Eller om dom brukar hyras ut snabbt? Vågar inte ta för givet att jag kan få hyra därifrån om det brukar vara svårt att hitta en ledig
Tror jag vet vilken du menar, verkligen härlig!Där ligger en skithäftig kallblodstravare ute nu, verkar vara en riktigt rolig häst
Där ligger en skithäftig kallblodstravare ute nu, verkar vara en riktigt rolig häst
Den såg helt klart intressant ut! Fast just nu är jag inne på att behålla min (ja, jag ändrar mig varje dag).Den som hoppar terräng?
Den gillade jag
Japp, den ser ut att vara en riktig rallyräkaDen som hoppar terräng?
Den gillade jag
Japp, den ser ut att vara en riktig rallyräka