Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom verkar vara sålda? såg endast dom två på deres egna sida. På hästnät finns inga nu
Flera av dom ser ut att vara upplagda idag så jag gissar att dom kanske inte hunnit lägga upp dom på hemsidan ännu? Jag kan se 7st annonser nu.

Det kanske beror på vilken länsstyrelse man tittar på, för vissa länsstyrelser verkar inte ha några till salu nu.
 
Flera av dom ser ut att vara upplagda idag så jag gissar att dom kanske inte hunnit lägga upp dom på hemsidan ännu? Jag kan se 7st annonser nu.

Det kanske beror på vilken länsstyrelse man tittar på, för vissa länsstyrelser verkar inte ha några till salu nu.
Vissa av ponnierna säljs i Kronobergs län. Två säljs i Västra Götaland.
 
Nu tycker jag marknaden börjar lugna ner sig litegrann :).
Eller har iallafall hittat några hästar jag hade kunnat tänka mig kolla på för runt 65-80 000 kr.

Har även hittat en säljare med priser runt 70-90 000 för vanliga, snälla allroundhästar från Litauen, Polen, Irland och Italien. Dem verkar själva åka ner och provrida, välja ut dem som passar och importera till Sverige. Synd bara dem finns nästan 4 h ifrån mig och hästarna går som smör.
 
Nu tycker jag marknaden börjar lugna ner sig litegrann :).
Eller har iallafall hittat några hästar jag hade kunnat tänka mig kolla på för runt 65-80 000 kr.

Har även hittat en säljare med priser runt 70-90 000 för vanliga, snälla allroundhästar från Litauen, Polen, Irland och Italien. Dem verkar själva åka ner och provrida, välja ut dem som passar och importera till Sverige. Synd bara dem finns nästan 4 h ifrån mig och hästarna går som smör.
Ja, har också observerat det. Synd för mig som kanske behöver sälja.
 
Jag har hittat minst fem stycken jag hade velat provrida som verkar vara igång och så för under 80.000 kr :). Men sen om det hade varit något för mig när jag väl provridit, det kan jag inte säga.

Men ja, alla är importer :angel:. Dock finns dem i Sverige.
 
Ja, alltså att det läggs ut hästar i en lite lägre prisklass på Hästnet.

Men många av dem är inte igång och kan inte provridas.
Hm. Så kan det ju vara, men de borde vara igång och billigare, för att det skall kännas som om marknaden svalnat "på riktigt", så att säga?


Men jag tror oron i världen, bränslepriserna och börsnedgången kommer att påverka hästmarknaden. Att köpa häst är trots allt en lyxkonsumtion.

Vem vet, snart kanske hästarna reas ut?

Inte mig emot, för dessa priser är vettlösa.

Jag känner till att de mer exklusiva dressyrhästarna verkar ha tappat lite lyskraft. För sex månader sedan hörde flera av sig på en häst för betydligt mer än 200 000.

Nu hör ingen av sig.
 
Jag har hittat minst fem stycken jag hade velat provrida som verkar vara igång och så för under 80.000 kr :). Men sen om det hade varit något för mig när jag väl provridit, det kan jag inte säga.

Men ja, alla är importer :angel:. Dock finns dem i Sverige.
Ja, det är ju en fördel om de redan är i Sverige så man kan se och provrida.

Har även sett några till synes välridna halvblod till pris strax under 100000. Såna som jag skulle kunna tänka mig om jag nu skulle byta. Men just nu gillar jag min lilla pålle! Han har ridits av en tjej och han går riktigt bra. Är lite sugen på att hoppa upp och skritta lite.
Hm. Så kan det ju vara, men de borde vara igång och billigare, för att det skall kännas som om marknaden svalnat "på riktigt", så att säga?


Men jag tror oron i världen, bränslepriserna och börsnedgången kommer att påverka hästmarknaden. Att köpa häst är trots allt en lyxkonsumtion.

Vem vet, snart kanske hästarna reas ut?

Inte mig emot, för dessa priser är vettlösa.

Jag känner till att de mer exklusiva dressyrhästarna verkar ha tappat lite lyskraft. För sex månader sedan hörde flera av sig på en häst för betydligt mer än 200 000.

Nu hör ingen av sig.
Har du försökt sälja?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 308
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 245
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 249
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp