Har bara haft unghästar, första en helt rå 4årig. Visst kan det vara perioder som varit jobbigt, tex kom han in i en period där han hittade på massor med grejor, började bocka och annat hys. Men då han blev äldre blev han hur snäll som helst. Tycker det varit viktigt man har folk man kan ta hjälp av när det behövs. Som med min förre hade jag en tjej som hade otroligt bra balans och som gärna red hästar som bockade, då min kunna köra värsta rodeo ibland och jag blev rädd, så hoppade hon upp under igångsättningen och så tog jag över sen. Hästen visade sig ha smärta
(vilket är anledningen till hennes rodeo), men det kändes ändå tryggt att veta man har hjälpen som behövs vid sidan
Har nu köpt ännu en "unghäst" 4årig som fyller 5 i år. Jag gillar kunna forma hästarna själv, då jag inte gillar formen många hästar rids i och då behöva träna det ur dom sen, enklare med en yngre häst då
Sedan hade jag inte haft råd med den kvalité i en mer utbildat häst.
Så jag rekommenderar det, jag har aldrig ångrat mina köp inte ens med min förre, som brutit mitt hjärta då jag fick ta bort henne och gav mig mycket gråa hår. Lärde mig så mycket av den hästen och hon är saknad. Då är jag en person som inte vill åka av heller och "rädd om mig själv", men det har känts bra överlag, det positiva har vunnit över det negativa.