Jeezez christ vad jag har trääningsvärk
Note to self rid aldrig ut med en fältävlansryttare igen...
Jag har en väninna som är lite uppfödare och tävlar mycket. Voi sprang på varann och jag frågade om hon kanske hade någon till salu och javisst hon funderade på att sälja en av sina uppfödningar då hon tycker den är aningens för stor.
5-åring igång men inte ridbane igång så ville jag fick jag gärna komma ut så kunde vi ta en sväng i skogen.
Sagt och gjort. Turen jag trodde skulle ta ca 40 min blev nästan en 2-timmars tur över stock och sten, nedför och uppför backar jag knappt skulle gå i själv. Över små träsprångar. Några gånger fick jag hänga på sidan för att klara grenare då väninnan hade mindre häst. Långa galopper och hästen jag satt på tyckte att första lilla stocken hon hoppat (första sen hon blev inhoppad) vart så jäkla roligt att det blev tjut och en liten bock
Ja miljötränade är alla min väninnas hästar.
Jag har ju typ bara åkt häst det sista så idag har jag ont.. ont överallt men helt jäkla underbart.
Jag ska komma tillbaks och kika på hästen igen. Jag tror att hästen kan bli för stor för mig. Kommer bli svårt att få ihop denna men jättehärligt temperament väldigt cool. Haft ett föl och väl genomgången när hon startades igång efter fölningen igen.
Väldigt grön i sin utbildning och knappt hoppad. På ridbanan vill hon inte gå fram och det var därför de gjorde en ehlkoll på henne. Inkörd och körs överallt.
Bild från turen förbi Mariedals slott
Lite över 170
Som sagt ska tillbaks och pesta henne på ridbanan för intresserad är jag. Speciellt av temperamentet.