Vi som letar häst II

Har fortfarande inget minne av att ha sett den.
Kanske att man inte tänker på den som något speciellt om man inte är inne i den, och därför inte lägge märke till den? Den ser ju inte så ovanlig ut utifrån, utan bara som en stor oval byggnad, det är ju först när man är inne i den man tänker på den (eller så var det i alla fall för mig för femton år sedan :p )
 
Problemet är väl snarare på hösten/vintern p g a regn och snö. ;) Vet flera som pratat om att bygga tak av just den anledningen.
De år som snön ligger kvar är det inga problem, det är värre när det blir vintrar som i år med snö som tinar och så snö igen så det bara blir is... annars tycker jag packad snö är perfekt stt rida på!
 
De år som snön ligger kvar är det inga problem, det är värre när det blir vintrar som i år med snö som tinar och så snö igen så det bara blir is... annars tycker jag packad snö är perfekt stt rida på!
Där jag bor är det slask eller is för det mesta på vintern så här vore det absolut idé med ett tak. 😅
 
Är nog snart tillbaka här, får se hur det blir med ponnyn med högst troligen säljs han.
Kollar därför lite på annonser. Söker då ett ungt (typ 4-7år) dressyrsto. Kan någon påminna mig om att jag inte ska ha en islänning nu? :cautious: Är en fin ute nu men inte alls vad jag söker :angel:
Är ett fint dressyrsto ute också, bara en sak som jag är tveksam på med den men tror att det kan funka. Kommer dock inte skriva till någon före ponnyn är såld så får se om den är kvar då. :)
 
Jag fattar inte att folk sätter ut annons på en häst i prisklass 300.000 och då har urusla bilder, som ser ut att vara tagna från en dålig mobil video och inte ens visar hästens rörelser (typ något suddigt mellan-moment vart hästen mest ser ut som sleipner) :confused: varför inte lägga 30 min på att ta några ordentliga bilder. Sen i annonsen "video kan skickas"- varför inte ha i annonsen direkt?
 
Jag fattar inte att folk sätter ut annons på en häst i prisklass 300.000 och då har urusla bilder, som ser ut att vara tagna från en dålig mobil video och inte ens visar hästens rörelser (typ något suddigt mellan-moment vart hästen mest ser ut som sleipner) :confused: varför inte lägga 30 min på att ta några ordentliga bilder. Sen i annonsen "video kan skickas"- varför inte ha i annonsen direkt?
Kan ju vara oseriösa som ser filmen 😂 brukar det inte stå ”film finns vid seriöst intresse” också 😅
 
Jag fattar inte att folk sätter ut annons på en häst i prisklass 300.000 och då har urusla bilder, som ser ut att vara tagna från en dålig mobil video och inte ens visar hästens rörelser (typ något suddigt mellan-moment vart hästen mest ser ut som sleipner) :confused: varför inte lägga 30 min på att ta några ordentliga bilder. Sen i annonsen "video kan skickas"- varför inte ha i annonsen direkt?
Det är lite kul att kika på hur de dyraste hästarna annonseras.

Förvånande många som inte har video, en dressyrhäst i Danmark ligger uppe för en miljon, 3 fina bilder som man kan se är till för att demonstrera att detta är en vinnare men varför inte bemöda sig med video i annonsen?

En annan hopphäst för trekvarts miljoner där det inte ens finns bild på hästen i rörelse eller hela hästen, fokus på dess jättesöta huvud, video får man via Whatsapp…
 
Har någon här råkat ut får hästannonsörer som försöker sig på någon form av scam/bedrägeri online? Det är inget som säger att det är det jag har att göra med, ännu. Men bara från det att jag ännu inte fått till det där samtalet jag hade bokat in angående häst 7 timmar bort, men fått förklaringen att de inte är i Sverige (men hästen är det, enligt annonsen)… vad jag tänker att någon skulle kunna försöka (och inte lyckas, inte med mig i alla fall) är att föreslå att man ska betala en handpenning för att tinga en häst man inte sett ännu, för ägarna är utomlands just nu och det är så lång kö av människor som ska komma och titta när ägarna är tillbaka och kan visa hästen, lovar att man får pengarna tillbaka om man inte vill köpa efter provridning (som aldrig händer). Typ nåt sånt? Händer det? Jag tänker i förväg här men OM nån skulle föreslå betalning i förväg innan jag ens sett hästen så går jag såklart inte med på det.
 
Har någon här råkat ut får hästannonsörer som försöker sig på någon form av scam/bedrägeri online? Det är inget som säger att det är det jag har att göra med, ännu. Men bara från det att jag ännu inte fått till det där samtalet jag hade bokat in angående häst 7 timmar bort, men fått förklaringen att de inte är i Sverige (men hästen är det, enligt annonsen)… vad jag tänker att någon skulle kunna försöka (och inte lyckas, inte med mig i alla fall) är att föreslå att man ska betala en handpenning för att tinga en häst man inte sett ännu, för ägarna är utomlands just nu och det är så lång kö av människor som ska komma och titta när ägarna är tillbaka och kan visa hästen, lovar att man får pengarna tillbaka om man inte vill köpa efter provridning (som aldrig händer). Typ nåt sånt? Händer det? Jag tänker i förväg här men OM nån skulle föreslå betalning i förväg innan jag ens sett hästen så går jag såklart inte med på det.
Nej, men jag betalade typ 75% av hästens pris i ”bokningsavgift” när jag importerade en häst ( utan att egentligen veta om hästen faktiskt skulle dyka upp hemma). Men det gjorde den, och resterande kostnad plus transport betalades kontant ( i euro) till transportören.
 
Nej, men jag betalade typ 75% av hästens pris i ”bokningsavgift” när jag importerade en häst ( utan att egentligen veta om hästen faktiskt skulle dyka upp hemma). Men det gjorde den, och resterande kostnad plus transport betalades kontant ( i euro) till transportören.
Det hade jag nog bara gått med på att betala genom en escrow service. Men det beror lite på situationen och vem säljaren är.
 
Är nästan på vippen att köpa en sällskapshäst 🤪. Är så bekymrad över att lilla Fjanto måste stå ensam i karantän när han flyttar hem igen😢. Hittade en travare för 5000, men lyckades övertyga mig själv om att den inte ser bra ut på benen. Och att jag inte har råd med två stallhyror. Jag får tjata lite mer på ridskolan om att få låna en av deras hästar!
 
Hade ett bra samtal med hästens ägare, ingeting som kändes skumt tror jag, det ska filmas nya filmer inom en vecka och de var måna om att jag ser filmer på hästen i nutid innan vi bestämmer om provridning. Spännande!
 
Är nästan på vippen att köpa en sällskapshäst 🤪. Är så bekymrad över att lilla Fjanto måste stå ensam i karantän när han flyttar hem igen😢. Hittade en travare för 5000, men lyckades övertyga mig själv om att den inte ser bra ut på benen. Och att jag inte har råd med två stallhyror. Jag får tjata lite mer på ridskolan om att få låna en av deras hästar!
Ni har så sjukt konstiga karantänregler hos er. Och jag hade aldrig accepterat att min häst skulle stå själv. Så märkligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 778
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 685
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 575
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp