Mitt största när det gäller sommarbete är just att jag gärna vill hästen ska kunna få gå på gräs under en period och att fortfarande kunna rida och sköta om min häst (bete längre bort där tillsyn ingår men jag inte har chans att rida den månaden känns inte så kul, fast ur min mans perspektiv att kunna åka på semester då är det positivt!) även om det inte är milsvida frodiga ängar, så stå kvar i jordhage med några futtiga strån om hästen inte är benägen till fång känns lite tråkigt. Bästa vore att stå på stall där bete finns utan att flytta stall under sommaren men det är mycket att tänka på att åta sig plats i kollektivstallet, värst på vintern. Litet stall så ganska mycket jobb krävs men å andra sidan tar det inte så lång tid med färre hästar, och jag har viss förkärlek för små stall, tror dock man har upp till 5 pass/vecka där. Det är ca 10 min till närmsta ordentliga utomhusbana, som jag vet blir blötlagd när det regnar och frusen på vintern.Och kring sommaren - vill du ha hästen på bete eller vill du kunna ha service även då? Vill du ha den på bete och det inte gör dig något att flytta den så är det säkert inga problem. Alla vill dock inte det utan vill köra vidare på samma upplägg som övriga året
Så jag tror inte jag kan hitta ett stall på bra avstånd från mig just nu som både har den service som jag vill ha åtminstone resten av året och samtidigt har bete på sommaren.