Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Här kommer lite bilder på Fighter och hans sista dagar hos mig.:( I morgon så får han en ny ägare och han kommer få det bra där :)
Kommer att sakna honom jätte mkt.

Här kommer lite bilder på Fighter och hans sista dagar hos mig.:( I morgon så får han en ny ägare och han kommer få det bra där :)
Kommer att sakna honom jätte mkt.

Åhhh är han såld nu! Vart hamnar han för någestans?

Japp. det är en ung kille som tog han. Jag åkte själv dit med han.Han ska använda Fighter i skog och jordbruket. Inte alls så långt ifrån mig. Han ska ha fighter på prov först. men sannolikheten är ganska stor att han behåller honom.

Det vet jag inte om han är.
Han är alla fall med i ardennerföreningen.
När är det sista anmälan?

*kl*

Jag har tvingats inse att jag blir tvungen att sälja min käre Mulle igen :cry:

Men jag fick i alla fall bort honom från hästhandlaren och nu hoppas jag hitta ett bra hem där han kan få stanna länge :love:

lukas_orig_SE.jpg

bild375_orig_SE.jpg

Våran ardenner Lukas.
Väldigt reserverad herre. Gillar inte andra hästar så mycket.
Körd. ÄLSKAR att köra i skogen. Även skogsriden.

Han tycker bara om mig :D :love:

Han påminner lite om Emils Lukas(Emil i lönneberga):)

Blev lite intresserad när jag läste tråden:)

Funderar lite över vad ni använder era adennerhästar till?
Körning, skogsridning, eller vad det nu kan vara

Min går mest skogsridning varvat med lite snabba galopper:angel: Inte så bra, men gör det ibland för att hon älskar det:)

Jag har ridit in sambons femåriga fölmärr i sommar :-)
Galopperade för första gången igår.
Gissa om hon var trött!
Inkörning är på gång. Hon har gått med svängel o sådant utan bekymmer. Hennes stora bekymmer verkar numera vara munnen så den skulle hälst undersökas innan något tyngre hängs på. Annars hade de nog bara varit till att köra henne.

Förr i tiden körde han sina hästar i skogen och använde dom i jordbruket. Hans familj var väl dom sista som köpte traktor :-)

Jag har precis börjat med inridningen. Det blir framförallt i skogen. I framtiden vill jag kanske rida TREC... Tycker att det är roligt!

Jag har en vagn och sele, alltså jag kan köra henne också. Men hon är inte inkörd än....

Japp. det är en ung kille som tog han. Jag åkte själv dit med han.Han ska använda Fighter i skog och jordbruket. Inte alls så långt ifrån mig. Han ska ha fighter på prov först. men sannolikheten är ganska stor att han behåller honom.

Förstår att det känns svårt men va bra att han inte hamnar så låååångt bort!
Hoppas att det ordnar sig...
;)

Det vet jag inte om han är.
Han är alla fall med i ardennerföreningen.
När är det sista anmälan?

Kolla på ardennerforeningen.nu och klicka vidare till fölmönstringen. Tror att det står där!

*kl*

Jag har tvingats inse att jag blir tvungen att sälja min käre Mulle igen :cry:

Men jag fick i alla fall bort honom från hästhandlaren och nu hoppas jag hitta ett bra hem där han kan få stanna länge :love:

Varför måste du sälja?
Och vem köpte du honom av???:confused:

Blev lite intresserad när jag läste tråden:)

Funderar lite över vad ni använder era adennerhästar till?
Körning, skogsridning, eller vad det nu kan vara

Hej!
Vi använder nog mest våra ardennrar till körning. Vi kör vagn och skjutsar folk på olika arrangemang...
Min sambo ska börja köra i skogen med dom oxå. Själv så rider jag en del men mest skogsridning.
Du själv då?

Halloj alla glada!!!!!
Var på prem i Norra Ljunga med våran 1-åring Evina e.Ever u.Jimina och hon fick 5x8=40p:D:D:DSnacka om att husse var glad=)))))och jag med förståss.......
Har bilder men fattar ff inte hur man skall göra.:confused:...mvh c.

kl

Fick hem min nya pålla i torsdags =)
Culleén e. Revill u. Goldie ue. Cello

http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC06569.jpg

http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC06583.jpg
Amelia, Culleén o Goldie =)

http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC06562.jpg

Fick på henne grimma igår med, helt orörd och 4månader men det blir nog inga problem att få henne tam =) Hon verkar va som sin syster Amelia, guda snäll.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar