Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hjälp någon!
Hur flätar man in bast i man och svans?
Någon som har en bra bild?
Eller en jäkligt bra beskrivning?

Åh, tack så hemskt mycket!
Var ju en superbra sida!

En till liten fråga!
Var köper jag enklast bast någonstans?

Hör med blomsteraffären.
Sen vet jag att b-jes har men skeppshult är inte så nära dit skulle ja tro.

Börjes har jag en bit till......

Var nere i blomsteraffären idag, men dem använder bara färgat, och hade inget naturbast kvar!

Men fick tips på en annan blomsteraffär som lindar sina blommor med det. Så ska ringa och höra med dem!

Dom brukar ta hem en fläta till mig på beställning. Det brukar inte ta mer än en vecka eller två.

Kan man få ett utlåtande om denna föling??
77149_1250107033.jpg

70060_1250107011.jpg

Eller: http://tinafinis.bilddagboken.se/p/show.html?id=400399415&directlink=1 om bilden inte fungerar

Hej!
Va fin han är! Kraftiga fina raka ben och snygg i kroppen! :banana:

Hjälp någon!
Hur flätar man in bast i man och svans?
Någon som har en bra bild?
Eller en jäkligt bra beskrivning?

Hej!
Sök (googla) på sandins ardenner.De har gjort en följetång med bilder och text hur man flätar! Det är förresten hingsten Dacke de flätar! Mycke härlig hingst!:love:

:-)
Roligt att du tycker det ser ut som han har reäla ben! Hans mamma har tyävrr inte det.
Har sett hans pappa, han har det.
Han är efter Vermot.
Skulle vara kul om denna underbara kille kunde bli något. Kanske är svårt då mamman har låga påäng.
Blir med stor säkerhet fölvisning på HUseby i höst. Kan bli intressant att få ett utlåtande.

Nån som vet hur man visar på fölvisningar??
Går och springer man med dom? Utan mamman vid sidan? Har noll koll. Måste börja träna :-)

Jag tycker är säkrare om en springer med stoet och en annan med fölet, tycker de ser riskavelt ut med att ha stoet och fölet budna ihop:)
Man skrittar och travar med dom, men bered dig på disiverse galopp och hoppsprång från pigga och glada fölungar;)

Lycka till:)

Funderade mest på om man sprang själv dvs mamman fick stå i ett hörn och kika :-)
Springa efter mamma blir nog inga bekymmer. Jag får ha longeringslinan om han skulle sticka ;-)

:-)
Roligt att du tycker det ser ut som han har reäla ben! Hans mamma har tyävrr inte det.
Har sett hans pappa, han har det.
Han är efter Vermot.
Skulle vara kul om denna underbara kille kunde bli något. Kanske är svårt då mamman har låga påäng.
Blir med stor säkerhet fölvisning på HUseby i höst. Kan bli intressant att få ett utlåtande.

Nån som vet hur man visar på fölvisningar??
Går och springer man med dom? Utan mamman vid sidan? Har noll koll. Måste börja träna :-)

Hej igen!
Kul att du ska vara med på fölmönstringen! Jag ska oxå dit. Vermot är fin, har varit hos Jocke och tittat på honom! Lycka till med fölingen!:bump:

Vi har inte sett nån info om mönstringen dock mer än att de står på husebys sida att det ska vara där.

Vi har inte sett nån info om mönstringen dock mer än att de står på husebys sida att det ska vara där.

Jag har inte heller så mycke info om fölmönstringen! Men är ni med i ardennerföreningen sydost? Det kommer ett utskick snart, (sitter själv med i styrelsen).
Lycka till!:banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar