Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Har du dragkedjan öppen eller stängd när du bär utan babyinsatsen?

Stängd, annars känns det som att man låser fast honom alldeles. Dock - inspirerad av den här tråden gjorde vi några seriösa försök igen, och nu har det gått bra två dagar i rad :laugh:. Måste vara för att han officiellt passerade 6-kilos-gränsen i måndags ;) (peppar, peppar)

Med tråden som förevändning har jag beställt en Bära Barn ringsjal också, det såg så behändigt ut när jag tittade runt. Min tanke är att den ska vara smidig att bära i hemma när bärpassen är kortare och jag måste lägga honom ifrån mig till och från. Alla kommentarer som bekräftar att så är fallet är välkomna ;)

Ja usch, habegär är ett intressant fenomen... det är därför det ett tag bodde runt 25 bärdon hemma hos mig... Numera är det knappt 10, bätrte och mer överskådligt!

Då kan jag bekräfta detta, med min D var ringsjalen en otroligt bra sak! Han somnade ofta i den, och jag kunde bara glida ur den vid sängen och han sov vidare! Fantastisk uppfinning!

Tyvärr funkade det inte med L, och gör fortfarande inte trots att han är över 20 månader nu. Han kan inte sitta i den, oavsett hur vi gör, han liksom "ramlar" ihop i den och blir rädd.... Så nu är den såld, jag har tre i garderoben som ska sys klart och säljas med bara. L åker helst sele eller vävd långsjal, han gillar att vara omkramad :love:

Jag har en Patapum. Började bära sonen i den när han var runt 4 månader.
Nu är han 4½ och det skulle fortfarande funka att bära honom i den. Han väger inte mer än 16 kg.
Jag använde den väldigt mycket och har tyckt bara bra om den.

Ja visst är det konstigt det där ha-begäret ;).
Om jag rensar ut två sjalar så kan jag tillåta mig att köpa minst två till :D.

Eller så säljer man en ganska dyrt, då kan man köpa två nya för samma pris, "för man har ju ändå lagt in de pengarna i sjalkontot redan"

Eller nåt, sambon tycker min logik lämnar liiiitegrann att önska!

*kl*

Jag testade ringsjal idag, positivt överraskad. Snäckan vill bli buren rätt mycket, så den var toppen!

Härligt, det är så skönt med ringsjal! När D var liten, eller när han var lite större med förresten, var den helt oumbärligt bra att ha! Den åkte med överallt, och jag har tom gått på mässa en hel dag med honom i den! (fast då var jag lite trött på kvällen faktiskt, han var redan då rätt stor och tung, så det blev lite ensidigt)

Det är så synd att L inte gillar den, han är livrädd för den..... Fast han åker iofs gärna min chasmere, så jag ska väl inte gnälla - maken till lättknuten och skön sjal har jag aldrig träffat på!!!

Då kan jag bekräfta detta, med min D var ringsjalen en otroligt bra sak! Han somnade ofta i den, och jag kunde bara glida ur den vid sängen och han sov vidare! Fantastisk uppfinning!

Precis vad jag ville höra :D

Sjalen kom igår (snabb leverans, jag beställde i onsdags!) men jag känner mig lite obegåvad när jag ska ta på den. Försöker göra såhär: http://www.sjalbarn.se/?page_id=443 (första filmen), och får till hans position hjälpligt. På höften går lite bättre. Men - när jag ska justera sjalens längd så åker ringarna framåt-nedåt och vill inte alls stanna ens någonstans i närheten av min axel - de hamnar snarare nästan på lilla E. Felsökningshjälp?

Prova att ha ringarna ganska långt upp, nästan bakom din axel om de glider ner så långt, och se också till att hålla i sjal och barn som hon gör på filmen, bakom barnets rumpa liksom. Sen är det bara att öva, öva och åter öva. Det tar några gånger innan handgreppen sitter.

Bild är väl nästan ett måste nu med tror jag :D

Lycka till nu, hoppas jag var till nån nytta

kl

Idag var vi på stan. Jag blir lika glatt överraskad varje gång man inser att man har konkat runt på 7 kg i 3-4 h och det känns knappt.

s_781.jpg

Jag bär också, men använder gärna vagnen också. Har gjort en hemmagjord "ring"sjal av en billig sjal, och så har jag en Manduca. Tycker inte den är speciellt snygg men är för snål för att köpa en annan bara för att.

kl

Ni som kan sjalar :)
Jag har börjat fundera på en ringsjal som komplement till selen...
Någon bra/billig ni kan rekommendera?

kl

Ni som kan sjalar :)
Jag har börjat fundera på en ringsjal som komplement till selen...
Någon bra/billig ni kan rekommendera?

Jadu... Ingen aning.
Jag köpte sjalringar och ett par meter tyg och sydde en egen.
Och så fick jag en ringsjal från en tidningsprenumeration, men jag gillar inte tyget i den så jag kommer nog att sprätta upp den och sy om.

Annars är väl Ringo och Bärabarn de vanligaste.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar