Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har den, tyckte mest den var lång, varm och bökig, men jag föredrar generellt sett sele framför sjal.

Har du dragkedjan öppen eller stängd när du bär utan babyinsatsen?

knappar mig själv

Har provat två underbara sjalar ikväll: en med bambu och en med kashmir, vill ha vill ha vill ha :bump: :D

*kl*

Svartfot... Behöver din hjälp nu. Eller någon annan som är duktig på det här med kroppen.

Ofta när jag bär i sjalen kommer jag på mig själv med att gå och svanka, vilket resulterar i att jag får ont i ryggslutet. Hur ska jag tänka? Försöker skjuta bäckenet framåt uppåt typ och räta på axlarna.

När börjar man bära dem på ryggen förresten, vikt/ålder? Tycker fortfarande det känns läskigt att ha honom på ryggen, då ser jag ju inte honom och mycket svårare att stoppa in tappad napp osv.

Jag tycker det är svårt att låta bli att svanka om barnet sitter för långt ner, om knuten blivit för lös. Kan det vara så för dig?

Du kan bära på ryggen när du känner dig säker/vill det. :) Storebror började jag bära på ryggen när han var runt halvåret har jag för mig. Lillasyster åkte på ryggen första gången när hon var 1 månad. :D

Nackdelen med patapum är väl att det finns en baby- och en toddlervariant. Vilket innebär att du kan behöva köpa två för att det ska funka ultimat hela bärperioden. :)

Nackdelen med patapum är väl att det finns en baby- och en toddlervariant. Vilket innebär att du kan behöva köpa två för att det ska funka ultimat hela bärperioden. :)

Min kompis började med toddlervarianten när hennes son var 6 månader.
Men då har hon en jättebaby som då vägde över 11 kg och var närmare 75 cm lång :).

Ah så kan det kanske vara, har burit mest i min MT sista tiden och jag tycker den har en tendens att vilja glida så Iggy halkar ner. Iggy börjar bli för tung för trikåsjalen nu så jag måste nog köpa en vävd sjal också. Himla typiskt ;):angel:
Tycker fortfarande det är lite läskigt att bära på ryggen, har ju precis blivit säker och snabb med på att knyta på magen. Måste det inte vara lite mer styrsel på bebisen innan man kastar upp den på ryggen när man ska knyta sjalen? Tycker iggy fortfarande är lite "sladdrig" Hmm får nog öva lite i sängen här hemma först :idea:

Ja, såg det nu. Det är ju inte så bra. Baby va till 18 kilo, och det går väl ganska fort dit?

Det beror på vad man har för unge, en i storlek som nisses kompis (se ovan) eller som min 2½åring, han väger också 11 kg. ;) Men det är måtten som spelar roll, se barnet får stöd på ryggen och benen för att det ska va bekvämt. :)

Min bebis var redan då ganska stadig i nacken och jag var van vid att svinga storebror. Tyckte det var lättare att knyta upp henne då än nu, nu är hon 10 månader och aldrig still. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 846
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar