Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Nyfrälsta sjalanvändare här! Införskaffade en Tricot Slen i helgen som både jag och bäbis älskar :love:

Tänkte kolla med sjaleliten vad ni tror om detta första försök till "mot mig med benen utanför"-knytning:

img_9045_106491528.jpg

Kändes som att han hamnade lite högt upp?

Ja lite högt upp men det är ju bara dig det kan bli obekvämt för om han vill luta sig och sova. ;)
Tänk på att få ner rumpan och upp knäna lite mer, knäna ska vara högre upp än rumpan. :)

Hihi, ja och risken för blåöga eller fläskläpp när han tappar styrseln på huvudet är hög! :D Övade vidare, fick honom längre ner men knäna som bäst i ungefär samma höjd som rumpan:

phpwiw4e8.jpg

Vad gör jag tokigt? Han trivdes iaf gott där, somnade snabbt som vanligt.

KL

Jag VÅGAR inte stoppa min lilla nyanlända i sjalen! :eek:

Hur fasen skall h*n ligga/sitta för att det skall vara bekvämt?
Känns som att h*n kommer sjunka ihop och bli en liten makaron...eller glida omkring...

Har provknuit sjalen ett antal ggr men förstår inte hur jag skall kunna lirka ner en liten pytte i den på ett säkert och för bäbisen bekvämt vis?

Har tittat på filmer på Youtube, men är helt oförmögen att klara själva "nedstoppandet" själv...

Kanske är en Babybjörn det bästa alternativet för mej trots allt?

/Swat - HELT barn-hanterings-ovan!!

:D Man lär sig snart när man väl vågar prova! Jag provade hemma ett tag innan jag kom på hur jag skulle göra och då blev det hur enkelt som helst! :D Om du har möjlighet så är det bra att träffa någon som vet hur man gör och kan hjälpa en på plats. Sen vill man knappt släppa ner de små liven! :D

På bilden framifrån ser det riktigt bra ut, kanske att benen kan böjas upp lite till men det är inte katastrofalt. Bebisen/barnet ska sitta i "pusshöjd", dvs, du ska kunna pussa ditt barn på pannan utan att behöva luta dig ner mor barnet.

För att få till sittpositionen är det bara att öva på, försök få barnets ben lite mer uppåt innan du knyter åt, och låt rumpan liksom glida ner i sjalen.

Snygg färg på sjalen för övrigt :laugh:

Vi får öva på! Det är ju några meter tyg att hålla reda på :D Fast lättare ändå än vad jag föreställt mig.

Jo det är en riktigt härlig färg!

Upp med knäna lite till så blir det nog bra :D.
Skitsnygg sjal förövrigt :love:

kl

idag har jag fått min ringsjal :banana:

Nu ska jag bara klura ut konstruktionen :angel:
menmen, övning ger färdighet antar jag...

UJUJUJ, vilken snygging, en sån skulle jaga vilja ha!! Har du redan bestämt dig för vad du ska byta med?

Det var en tjej som ville byta mot en indio smaragd på sb, men nu har jag inte hört från henne på flera dagar.
Jag ska ge henne några dagar till och om hon inte hör av sig så kommer jag att lägga ut den på bytes eller säljes, då kan du få första tjing om du vill ;).

Min son var vagnvägrare från födseln och i 8 månader i alla fall. Så jag bar, i min tricot slen som funkade jättebra att bära i. Men jag vill utfärda en VARNING! Jag bar och bar, älskar att promenera så vi gick och gick, i skogen med hunden... jag fick förslitningar på båda höftlederna efter att ha burit runt på dessa extrakilon i stort sett dygnet runt... nu har jag så ont att jag knappt kan gå ut och rasta hunden, eller ligga på sidan, eller stå...
säkert hade jag svaga leder från början, men vill ändå höja ett litet varningstecken till er andra bärare. Jag blev "trött" i höftlederna när jag gått långt, men tänkte inte mer på det, tänkte att det var tillfälligt. Nu är sonen 15 mån och jag får bara ondare och ondare i höftlederna och läkaren vet inte vad han ska göra...

Min son var vagnvägrare från födseln och i 8 månader i alla fall. Så jag bar, i min tricot slen som funkade jättebra att bära i. Men jag vill utfärda en VARNING! Jag bar och bar, älskar att promenera så vi gick och gick, i skogen med hunden... jag fick förslitningar på båda höftlederna efter att ha burit runt på dessa extrakilon i stort sett dygnet runt... nu har jag så ont att jag knappt kan gå ut och rasta hunden, eller ligga på sidan, eller stå...
säkert hade jag svaga leder från början, men vill ändå höja ett litet varningstecken till er andra bärare. Jag blev "trött" i höftlederna när jag gått långt, men tänkte inte mer på det, tänkte att det var tillfälligt. Nu är sonen 15 mån och jag får bara ondare och ondare i höftlederna och läkaren vet inte vad han ska göra...

Fast har man en vävd sjal så kan man variera knytningarna mer och bära på olika sätt vilket gör att man kanske inte bara belastar höfterna :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 935
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar