Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Orkar inte vänta på att sambon ska få tummen ur och fota mig och sjalarna. Så jag lägger upp dessa två med skitdålig kvalité så länge. Man kan se färgerna iaf och det är väl viktigast :D

EC norrsken (kass knytning)
31679078.jpg

EC lava
31679079.jpg

Tror jag blivit knäpp, vill bara köpa mer sjalar hela tiden :angel:

Orkar inte vänta på att sambon ska få tummen ur och fota mig och sjalarna. Så jag lägger upp dessa två med skitdålig kvalité så länge. Man kan se färgerna iaf och det är väl viktigast :D

EC norrsken (kass knytning)
31679078.jpg

EC lava
31679079.jpg

Tror jag blivit knäpp, vill bara köpa mer sjalar hela tiden :angel:

Välkommen till klubben hörredu ;).
Lavan är skitfin :love:

Till er vana :angel:

Jag har jättesvårt att få i M i ringsjalen så hon sitter bra...

Har ni några tips på hur era sitter i ringsjal och hur ni gör?

hon är bara nöjd när hon sitter framåtvänd buddha, men det blir lite svajigt tycker jag, dessutom ser det väldigt obekvämt ut.

Jag är ganska kär i lavan själv måste jag säga, och den är ännu finare i verkligheten :love: Men jag är sugen på att testa en Girasol, tycker de är superfina. Men kan nog inte motivera mer sjalköp denna månaden för sambon. Två sjalar och en bärjacka :angel: tur jag fyller år om två veckor...

Jag ångrar så nu i efterhand att vi köpte en ny dyr barnvagn, den är inte använd alls mycket. Och nu tror jag inte han åkt vagn på en månad eller nåt. Tänk så många fina sjalar man kunde köpt för de pengarna... ;)

Jag älskar min girasol :love:.
Den är supermjuk och mysig och knyter nästan sig själv.
Jag har aldrig misslyckats med någon knytning med den :D..
Och jag gillar att det är raka ändar på den.
Jag har en 4,2:a regnbåge :)

Åh den är ju jättefin! Har fastnat för Symphuo:n :)

Bär du på rygg, eller hur stora är dina barn? Kör du samma knytning alltid eller knyter man olika för olika behov?

Min dotter har precis fyllt ett och jag bär nästan uteslutande på ryggen och har gjort det i ett halvår typ :).
Knyter mest ett vanligt ryggknyt, typ samma som på magen fast på rygg och ibland knyter jag ryggsäck eller shbc.

Tillägger att om jag bara bär kortare stunder så knyter jag ryggsäck och är det längre stunder så knyter jag någon av de två andra :)

Jag är en extrem vanemänniska och knyter bara ryggomslut. Men den är fasiken bäst! Lika skön jämt, med både nästan1åringen och 2½åringen! :)

Håller med om att ryggomslut är skönast, men när jag bara ska bära snabbisar typ från bilen och in till kyrkis eller babysimmet så kör jag på ryggsäck eller shbc :)

Hur ser det ut?

Och ryggsäck? Och ryggknyt?

:D

Dålig bild men detta är ett ryggknyt med en hoppe miami 4,7.
008.JPG

Och detta är ett dåligt åtdraget ryggknyt med zaran som jag hade:
008.JPG

Har ingen ryggsäcksbild men ska försöka komma ihåg att fota :)

Åh men då ska jag leta upp en youtube-film med min favorit! :laugh:

Den här: film
Men jag har ingen så kort sjal, så jag korsar under rumpan och knyter runt midjan. :)

Senast ändrad:

Åh, den såg ju inte alls så svår ut!
Tack så mycket, nu ska hör tränas på höftknyt :laugh:

knapplånar lite.

Men vart tusan hittar man alla sjalar ni pratar om?! Den enda jag sett i affär är tricotslen och nån ringsjal :confused::confused:

Har ännu inte köpt på mig något mer förutom min just det, tricot slen.. Har blivit dålig på att sätta på mig den också, så jag går runt hemma och konkar. Det gör ont i ryggen men ändå är jag så dum att jag struntar i att knyta upp henne istället!

Vill verkligen köpa på mig nåt mer nu, men vill också kunna pröva innan köp.
Jag är kort, bara 160, så jag tror vissa (iallafall selar) inte passar mig!

Finns det några smidiga sjalar som är KORTARE än tricot slen men som man kanske bara kan knyta vissa knytningar med?

Det är en djungel, men vissa av er har ju stenkoll:bow::bow::cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 936
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar