Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

& alla andra....

Har nu slängt iväg en beställning till Knyt an på en trikåsjal. En Sino... tydligen.... hoppas den funkar bra så här första månaderna.....

Kan inte ni som har trikåsjal slänga upp lite bilder på er?

Skulla ha besökt Knyt an, men fick så dålig vägbeskrivning så vi hittade inte dit!

Hon erbjöd sig dock komma till mig i Fruängen & visa ifall vi inte skulle få till det själva. Sambon är lite trixigare än mig så hoppas han kan fixa det. Största skräcken är ju att man kanske tappar ungen??!!!

Sino har jag bara hört bra om!
Snacka om bra service att hon kan komma och instruera! :bow:
Och du kommer inte att tappa ungen, jag lovar!
Lycka till ;):banana:

Ah du vill inte byta mot en ful petrol da? :) Jag hade mycket hellre haft en rosa!

by the way kanske vi borde ha ett foraldraannonsforum?

Usch nej, jag vill inte ha en manduca öht, även fast petrolen är fin :D.
Manducan passar mig inte helt enkelt.
Hade det varit en beco 4:th, boba 2G eller en olives and applesauce så hade jag bytt utan att tveka ;)

Föräldraannonsforum vore bra :idea:
Eller helt enkelt en köp och sälj-tråd.
Annars kan man ju köpa och sälja det mesta på sb också :)

olives and applesauce? Måste nog googla lite...

Hm, men jag har inte tid att hänga någon annanstans....

olives and applesauce? Måste nog googla lite...

Hm, men jag har inte tid att hänga någon annanstans....

Japp! När maste återförsäljaren som jag kan hitta finns i cork, irland.
Åk dit och prova en och sedan berättar du för mig vad du tycker ;):D

Den stod som 4,7 där jag köpte den ialla fall.
Men jag har inte mätt den.

Jo färgen gillar jag med, men jag har nog lite svårt för de där långa smala ändarna och tja.Vet inte om det där med kanterna bli annorlunda tack vare att det inte är fållar på elleville sjalarna?
Var lite därför jag var nyfiken på dom från början för jag trodde jag skulle gilla det, trodde :rofl:

Men jag misstänker att en välanvänd zara är betydligt mjukare, de två övriga sjalarna är ju köpt begagnade.
Nu har jag provat skogstomtens alla sjalar. Tack igen :bow: .

Först ut var Ellevill Zara i en underbar blå färg :love: . Den är enormt snygg. Jag upplevde den som lite svårare att knyta än de andra, framför allt pga kanterna som beskrivs ovan. Den blir säkert kanonbra med lite mer träning tror jag. Jag är över 170 cm och 4,7 var i kortaste laget för mig när jag knöt omslutet kryss.

Sen provade jag den underbart mjuka regnbågsfärgade sjalen och min första tanke var "den känns ju nästan som min bebina stjärntecken" sen såg jag att det också var en bebina. Minär lite halare och glattare och lite mjukare, men båda tycker jag är jättesköna och lätta att få till knytningen med för en vävd-nybörjare som jag.

Didymos indio var sist ut, den kändes tunn men jag och bebis blev snabbt varma i den ändå. Fin sjal och hyfsat knytresultat. Jag klär dock inte alls i färgen, så jag får nog inse att rosa passar inte så nära mitt ansikte om jag vill se frisk ut ;) .

Det var jätteskoj och värdefullt att få prova lite olika sjalar. Och nu vill jag inte använda trikåsjalarna mer tror jag, vävd är ju mkt skönare och lättare att få till bra nackstöd med. Det skulle vara intressant att prova tex WBS dock som ska vara en stadig trikåvariant. Jag har två "mysak"-sjalar varav en är tunn och mjuk och var jättego till pyttebebis och en är bredare, tjockare och rätt stadig men väldigt varm.

Hm, det ar inte helt omojligt att jag ska till Kinsale inom den narmsta manaden. lite beroende pa vadret maste jag saga. Men om jag ska det pluppar jag helt klart in och provar, de var ju skitsnygga! Jag alskar Manducan sa lange jag slipper titta pa den :)

Nu har jag provat skogstomtens alla sjalar. Tack igen :bow: .

Först ut var Ellevill Zara i en underbar blå färg :love: . Den är enormt snygg. Jag upplevde den som lite svårare att knyta än de andra, framför allt pga kanterna som beskrivs ovan. Den blir säkert kanonbra med lite mer träning tror jag. Jag är över 170 cm och 4,7 var i kortaste laget för mig när jag knöt omslutet kryss.
helt enig, lite väl stel men den ligger bara oanvänd så det vete fåglarna om det kommer hända :D eller ok den är väl lagom lång till korta mig.

Sen provade jag den underbart mjuka regnbågsfärgade sjalen och min första tanke var "den känns ju nästan som min bebina stjärntecken" sen såg jag att det också var en bebina. Minär lite halare och glattare och lite mjukare, men båda tycker jag är jättesköna och lätta att få till knytningen med för en vävd-nybörjare som jag.

Tycker också att den är rätt snäll att knyta med, men den var ju köpt begagnad och redan mjuk. :laugh:

Didymos indio var sist ut, den kändes tunn men jag och bebis blev snabbt varma i den ändå. Fin sjal och hyfsat knytresultat. Jag klär dock inte alls i färgen, så jag får nog inse att rosa passar inte så nära mitt ansikte om jag vill se frisk ut ;) .

:rofl: jag är inte heller någon rosa människa, jag var lite otålig när jag letade begagnad sjal första gången, jag har försökt färga om den en gång men färgen bet inte för fem öre.

KL

Tycker det verkar smidigt att bära i sjal men hur fasen får man på sig den?:p
Verkar ju jättekrångligt att få dit barnet på ett bra sätt och sedan knyta flera meter sjal:crazy::p:confused:

HÄR hittar du mycket bra info! Finns både filmer och bilder, blir du dessutom medlem här finns det en annonstråd där du kan köpa många fina begagnade sjalar samt läsa lite om de olika märkena vad andra tycker osv :)

Jag lovar att det är lika smidigt som det ser ut ;)

Vilken bra sida!
Nu verkar det inte spec svårt att knyta:D
Mei tai verkar ju himla smidigt också, alla fall för lite större barn.

Hur funkar det att amma i sjal?

Vilken bra sida!
Nu verkar det inte spec svårt att knyta:D
Mei tai verkar ju himla smidigt också, alla fall för lite större barn.

Hur funkar det att amma i sjal?

Det beror på vilken mt du köper. Satsa på en stadig isf.
Personligen tycker jag att sjal är smidigare eftersom man bara har två ändar att hålla reda på då :).

Nu puffar jag upp denna tråden med vår relativt nyinköpta Boba:

375952_10150491861402784_615567783_10684279_752281522_n.jpg

Så här kul är det att åka sele:
381746_10150491860742784_615567783_10684275_156926513_n.jpg

Blir mest selbärande för vår del nu. Iggy vill upp och ner mest hela tiden. Vagn är fortfarande inte populärt så vi älskar vår Boba. Hemma sjalar vi en del framförallt när Iggy är trött, då kommer han släpandes på sina sjalar och räcker upp den till mig :love:

Finns det några nya sjal/selmammor här?

Me too!

Innan min son föddes var jag förutseende och köpte en sjal på Granit. När jag väl provade med sonen i märkte jag att den var helt fel, i bomull och dessutom väldigt kort. Jag vet inte riktigt hur den är tänkt att användas faktiskt.

Jag köpte seddan en kari-me på nätet, tror den är 4,5 m och i trikå. Den är helt underbar och jag använder den varje dag, helt klart en jättebra investering. Det följde med ett jättebra instruktionshäfte om olika knytningar.

Jag är ute med hunden i minst 2 timmar varje dag och min son tycker att vagnen är så tråkig så det blir sjalen för det mesta.

Inga nya sjalköp?

Å, vad kul att den puffades upp!
Jag har lite nya sjalar och övar flitigt (nåja ;) ) på att knyta på ryggen. Men det går sådär, mina grabbar är inte så stillsamma så de föredrar selen för den går snabbare.

Det börjar bli dags att byta ut min Beco Gemini mot något som passar bättre när de blir lite större. Jag tycker de sitter sämre i den nu när de fått mycket längre ben.
Boban ser bra ut på bilderna, jag ska nog försöka få prova en sådan.

I sjalväg så har en Hoppediz flyttat in och ut igen (den var för lång), och en Easycare har flyttat in :love: , en Lennylamb ullsjal och bambu-regnbåge har flyttat in :love: .

*kl*

Jag är i trikåsjal köpar tagen men har snöat in på Lovey duds sjalar. Men dom har inte några
på sin sida just nu och bara ett fåtal ute på etsy.com. Ska bara bestämma mig för om det va nån av dom få som föll mig i smaken. Annars skulle det komma in fler nu i november men vet inte riktigt när. Jag vill ha med mig sjalen till bb så vill få hem den snart! :)

viv: Vad har du för bärjacka?

Varför har du flera sjalar? Jag har bara en och den verkar funka till "allt" och kan användas för barn upp till 15 kg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 868
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA