Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Ja den blåa kommer du nog klart uppleva som stel skulle jag tro, lite använd och mjae inte så förtjust i den själv ialla fall. :angel:
Provad! Och jäklar vilken snygg sjal, precis mina färger också. Men jag håller med om att den är lite stel, och kanterna var svårare att få till bra för en nybörjare som jag. Men sååå tokigt blev det inte. Hur lång är den?

Provad! Och jäklar vilken snygg sjal, precis mina färger också. Men jag håller med om att den är lite stel, och kanterna var svårare att få till bra för en nybörjare som jag. Men sååå tokigt blev det inte. Hur lång är den?

Den stod som 4,7 där jag köpte den ialla fall.
Men jag har inte mätt den.

Jo färgen gillar jag med, men jag har nog lite svårt för de där långa smala ändarna och tja.Vet inte om det där med kanterna bli annorlunda tack vare att det inte är fållar på elleville sjalarna?
Var lite därför jag var nyfiken på dom från början för jag trodde jag skulle gilla det, trodde :rofl:

Men jag misstänker att en välanvänd zara är betydligt mjukare, de två övriga sjalarna är ju köpt begagnade.

Måste bara tacka för filmerna, nu ligger Lo och sover otroligt sött i sjalen och både jag och hon är mycket nöjda! :love: :bow: Hon har senaste dagarna velat bli buren till sömns och sedan sova nära-nära (helst på min mage) på dagarna, det är som om hon är piggare och tar in mer intryck och behöver då extra mycket närhet när hon blir trött och måste sova. Och sjalen är ju fantastisk! Brukar inte vilja ha selen för den känns så hård och "kantig" och är dessutom inte så skön om jag sen vill landa i sängen en stund medan hon sover. Sjalen är ju fantastisk! :love: (meeen - det känns som om det blir vääldigt varmt? både för henne och för mej?)

KL

Okej tack så hemskt mycket!

Knyt An ligger nära mig, bor i Fruängen så Skärholmen är inte så långt bort!

Dom har öppet i morgon så då är det jag & Leon som tar oss dit & köper oss en sjal. Då kan dom säkert visa hur man gör så jag inte trasslar in mig själv!

Ohhh hoppas detta ska göra oss lite mer smidigare! :)

Haha man e ju fan inte van att vara så låst ;)

Okej :) Haha då får dom verkligen visa hur det går till för jag kommer trassla in mig själv!

Det går snabbt att lära sig och när du fått till knytningen några ggr så är det inte alls så meckigt som man kan tro

En manduca eller sjal just nu, 2 veckor?!

Vad tycker ni? Ska användas hemma!

Sjal helt klart!

När bebis blir lite större tycker jag att du ska prova lite olika selar så att du ser vilken som passar dig bäst efter kroppstyp och önskemål hur selen ska sitta osv, det finns fler fina selar än bara manduca ;)

kl
Eftersom många inleder med trikåsjalar så kanske vi kan jämföra några olika?
Vi har som sagt haft tricot slen som skall fungera upp till 18 kg. Jag har tyckt om att den inte är superstrechig. För någon månad sedan (har använt selen eftre det pg andra anledningar) så kändes det fortfarande stadigt då 10 månader. Det negativa är att den är LÅNG!

Senast ändrad:

Jag såg ju sista minuterna av melodifestivalen! Varför jag inte sover nu är en annan fråga... :D

Äh, skyll på melodifestivalen du!
Eftersom jag innehar den anmärkningsvärda titeln av hobbyläkare ställer jag nu diagnosen grav demens i tidig ålder. :D

Jag har bara provat WBS och det efter att jag började använda vävd sjal.
M var då ca 9-10 månader och den avlastade väldigt bra trots att hon inte var pyttebebis :)

Säger som de andra; lätt en trikåsjal! Det finns inget mysigare och den avlastar bättre än en sele tycker jag. Det är dessutom inga spännen i vägen och man kan därför sätta sig bekvämt och vila i soffan med bebin på magen om det skulle behövas.

Manducan är toppen ute när de är lite större, men inomhus är sjal överlägset bäst! Jag kommer nog använda sjal mer än manducan utomhus också med den här bebisen, hade lätt klarat mig utan manducan och enbart med sjal. Så smidigt också att man kan ha den knuten på sig helatiden och bara lyfta i och ur bebisen!

//Julia

Det säljs en grå tricot slen på sjalbarn nu för 300kr. Säkert prutbart! Om du inte vill lägga pengarna på en ny och kan vänta någon dag på posten. :)

Eftersom Manduca verkar vara jättepoppis här på buke så kan jag ju hinta om att det bor en i färgen ice rose här som vill byta hem :cool:.
Den passar helt enkelt inte min kroppsbyggnad.

Jag håller med övriga om att en trikåsjal är bäst i början. Vi har en Manduca också men jag använder hellre sjalen nu till Maja (4 mån), tycker den är mycket skönare att bära i. Men sambon föredrar Manducan.

När barnet är större är selen bättre enl mig.

Ah du vill inte byta mot en ful petrol da? :) Jag hade mycket hellre haft en rosa!

by the way kanske vi borde ha ett foraldraannonsforum?

& alla andra....

Har nu slängt iväg en beställning till Knyt an på en trikåsjal. En Sino... tydligen.... hoppas den funkar bra så här första månaderna.....

Kan inte ni som har trikåsjal slänga upp lite bilder på er?

Skulla ha besökt Knyt an, men fick så dålig vägbeskrivning så vi hittade inte dit!

Hon erbjöd sig dock komma till mig i Fruängen & visa ifall vi inte skulle få till det själva. Sambon är lite trixigare än mig så hoppas han kan fixa det. Största skräcken är ju att man kanske tappar ungen??!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 868
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar