Jag har en utmaning till Ethan Hunt. Natta ettåringen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du 4,5 TB OS/systemfiler...?Sedan förutser jag också fruktansvärd frustration när OS ska clonas till nya hdd. Yay. Jag vill verkligen bygga ihop något nytt, men just nu tål inte budgeten det Håller fortfarande och pysslar med den fd trasiga hdd. Något är lite korrumperat någonstans och istället för att bara köra en helt copy till nya så får jag göra det bit för bit annars stannar den mitt i kopieringen och hänger sig och jag får tvinga datorn till omstart tills allting kommer att hänga sig helt. Eftersom det handlar om 4.5TB och det verkar som jag kan kopiera högst 40-50GB i taget kommer det att ta en stund. Funderar på att nedgradera Win 10 versionen från jag använder nu för att se om det tidigare var mer stabilt.
Imponerad! Jag hade nog inte kommit så långt som du om jag ens försöktHar slagit till med ett DNA-test från Family Tree..... Spännande !!!!
Försökt med vad ?Imponerad! Jag hade nog inte kommit så långt som du om jag ens försökt
Släktforska!Försökt med vad ?
Har du 4,5 TB OS/systemfiler...?
Aha.Släktforska!
En ssd eller hddKollar runt, jag kan få en hygglig budgetdator för vad jag tror min budget kan sträcka sig till. Irriterad att jag köpte nytt RAM för inte så länge sedan som nu inte kan användas -- DDR2 inte DDR4, extremt irriterande även om logiken då var sund. Gamar inte som @Tranan så behöver inte hens specs direkt Men åh vad irriterande jag vet att jag har hdmi till DVI adapter men i Stockholm någonstans, om jag inte lyckades slänga den vilket är fullt möjligt. Skulle behöva antingen en dvi eller vga port. Bra med integrerat grafikkort. Cpu kylaren kan användas igen. 4GB RAM är snålt men fungerar. Funderar, moderkort, cpu och RAM, är det något mer jag behöver?
Från det ena till det andra, tur att jag inte ska träffa någon i morgon, bruna bönor med fläsk ikväll. Tur att det bara är jag och katten
Min farmor släktforskade lite men stötte på patrull när kyrkböckerna vid några årtal brunnit upp. Hon lyckades ändå lokalisera ca 100 nu levande (eller då levande kanske, det är nog minst 30 år sen) och anordnade en släktträff. Så jag kan absolut föreställa mig lyckan när man hittar nån som fattasAha.
Släktforska är superkul ! Visst är det svårt ibland....och hyfsat tålamodskrävande (och jag har inget tålamod egentligen ) men lyckan när man hittar en pusselbit som fattas.....
Åhå.Är bara så trött på att lappa och laga och be en stilla bön att allting ska fortsätta fungera att jag känner för att bygga helt nytt istället.
En ssd eller hdd
Åhå.
Är inte bygga nytt overkill för en rasad disk och en Win ominstallation? Eller mest för att det är kul att bygga nytt?
Vad är det för cpu du kommer köpa?Den kommer nu i veckan 2TB Barracuda. Men att sedan migrera den till nya datorn blir en annan fråga...
Vad är det för cpu du kommer köpa?