Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och cigg intaget. Dags att borsta tänderna och sätta sig på scootern och styra mot ranchen. Solen håller på att gå upp. Hästarna vill ha mat och sen kommer hovslagaren. Även en ridgrupp på 4. Plus 2 nya tjejer anlände igår eller idag för att joina teamet som turguider. Tror dom är svenskar eller norska. Namnen lät skandinaviska. Eller tyska....hmm..

Lite sur på mig själv för att jag inte fixat ett reservmedlemskort för villägarnas rf. Förra gången fick jag låna släp i alla fall, trots att jag inte kunde visa upp medlemskortet, men det är ju pinsamt att jag inte kan visa upp ett nu heller. Jag behöver låna släpet i morgon. Nu har jag i alla fall beställt ett nytt kort. Jag kan inte ens minnas att jag sett originalkortet, men fick ju påminnelse på medlemsavgiften, så jag kanske inte ens har fått kort och räkning? Det var ju rätt rörigt i vintras när hjärnan funkade så dåligt.

Tillbringat kvällen på ett helt underbart inspirerande seminarium om integrationens möjligheter.

Det var placerat mitt i ett område där det bor väldigt många från Somalia. Det var många där och även mycket tillrest folk från andra orter (som jag). Många företagare och politiker i publiken. Intressant panel och massor av nya infallsvinklar.
Intressant att få gick hem när det var slut. De stannade och minglade och fikade.
Jag blev bjuden på en helt fantasisk sambusa :d

Jag var lite tidig så jag passade på att ta vägen om systembolaget vid köpområdet intill.
Skål :)

Lite sur på mig själv för att jag inte fixat ett reservmedlemskort för villägarnas rf. Förra gången fick jag låna släp i alla fall, trots att jag inte kunde visa upp medlemskortet, men det är ju pinsamt att jag inte kan visa upp ett nu heller. Jag behöver låna släpet i morgon. Nu har jag i alla fall beställt ett nytt kort. Jag kan inte ens minnas att jag sett originalkortet, men fick ju påminnelse på medlemsavgiften, så jag kanske inte ens har fått kort och räkning? Det var ju rätt rörigt i vintras när hjärnan funkade så dåligt.
Inte helt ömöjligt att det kan ha försvunnit i posten

Hahaha, lyckades öppna fönstret ovanför soffan. Otroligt skönt med lite med frisk luft. :up: Har balkongdörren öppen en liten springa kan inte mer eftersom då gräver sig katten igenom. :mad: Jättekonstigt fönster ovanför balkongdörren. Ett fönster som går utåt men ingen hasp för att sätta fast den i öppet läge. Därför helt oanvändbart :idea:
Hon får inte vara på balkongen? Isåfall kanske det är värt att göra en nätdörr eller nät på balkongen :)?

Hon får inte vara på balkongen? Isåfall kanske det är värt att göra en nätdörr eller nät på balkongen :)?

Det är inte nätad ännu, vill göra det men det är lite känsligt eftersom balkongen vetter direkt mot gatan. En vän föreslog idag att jag skulle köpa två krukor och plantera luktärter, då behöver jag nät för att göra en spaljé. :D Då kommer det lukta gott också. Finns det några andra klängväxter som växer snabbt? Katten skulle också älska lite grönska. :up:

Det är inte nätad ännu, vill göra det men det är lite känsligt eftersom balkongen vetter direkt mot gatan. En vän föreslog idag att jag skulle köpa två krukor och plantera luktärter, då behöver jag nät för att göra en spaljé. :D Då kommer det lukta gott också. Finns det några andra klängväxter som växer snabbt? Katten skulle också älska lite grönska. :up:
Jag förstår inte riktigt. Varför är det känsligt? Det är ju din balkong?
Jag hade satt upp nät helt klart oavsett.
Luktärtor absolut! Klematis är annars lite av en favorit :)

Hittade en ny kompis!!! :love:

E5BA347B-DE03-4745-BB87-01E2E9636741.webp

Jag förstår inte riktigt. Varför är det känsligt? Det är ju din balkong?
Jag hade satt upp nät helt klart oavsett.
Luktärtor absolut! Klematis är annars lite av en favorit :)

Nja, lite orolig att min HV inte gillar det. Och jo, jag har ett förstahandskontrakt men blir ändå nervös O_o Privatvärd. hade det varit stort kommunalt bostadsbolag hade jag bara nätat.

Nja, lite orolig att min HV inte gillar det. Och jo, jag har ett förstahandskontrakt men blir ändå nervös O_o Privatvärd. hade det varit stort kommunalt bostadsbolag hade jag bara nätat.
Aha ok. Men har svårt att se varför inte. Du kanske kan prata med din hyresvärd och föra fram de stora fördelarna med nät och bara att du vill dubbelkolla att det är ok att sätta upp och att du givetvis tar ner sedan vid en eventuell flytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V