Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Promenerade ett par mil igår, på asfalt. I ett par jättefina skor, som jag inte använt på flera år.
Såna där skor med konvex och avsiktligt litet instabil sula, MTB-skor eller vad de hette. Vilket jag inte reflekterade över när jag plockade fram dem.

Träningsvärken är BRUTAL i underbenen idag, i småmuskler som i princip varit oanvända sedan skorna användes senast... :grin:

Aha.
Släktforska är superkul :) ! Visst är det svårt ibland....och hyfsat tålamodskrävande (och jag har inget tålamod egentligen :D) men lyckan när man hittar en pusselbit som fattas.....:banana:
Jag tänkte på ditt DNA-test, det var ett program på P1 om just det för någon/några veckor sedan. Jätteintressant program :)

https://new.webhallen.com/se/product/259490-Intel-Pentium-G4560-4-tradar-3-5GHz-3MB-Socket-1151

Jag vet, riktig budgetvariant, men eftersom mina behov inte överstiger 'vanliga' så behöver jag inte mer. Jag har överlevt på en LGA775 på 2.3hz som är åtta, nio år gammal. Det enda jag funderar över är om min nuvarande cpu kylare passar även den här cpu. Googlade och det är lite olika bud. Surt att komma hem med allt och sedan inse att den inte passar. Tänker köpa från Webhallen, hyfsade priser och ffa att de är pålitliga om något pajar och har fysisk butik på plats i Stockholm.
Själv har man en sån här https://new.webhallen.com/se/produc...-8-tradar-4-2GHz-4-5Ghz-Turbo-8MB-Socket-1151 :angel:
Ska man bygga så ska man bygga ordentligt. Tänkte köpa ny hdd och nytt grafikkort i år (plus ett nytt nätagg iom nytt grafikkort)

Jag har "gymmat" lite idag också. Jag var och hämtade ett antal kantstenar som jag fått halvgratis. Tyvärr fick jag inte in allt i bilen då de nog vägde mer än jag trott. Vågen glömde jag ju ta med så jag kunde inte kontrollväga. Jag får låna släpvagn typ i morgon och hämta resten.

Själv har man en sån här https://new.webhallen.com/se/produc...-8-tradar-4-2GHz-4-5Ghz-Turbo-8MB-Socket-1151:angel:
Ska man bygga så ska man bygga ordentligt. Tänkte köpa ny hdd och nytt grafikkort i år (plus ett nytt nätagg iom nytt grafikkort)

Niiice, men eftersom jag varken gamar eller kör grafiktungt och budgeten är tight då räcker den för mina behov :D Min ska ju i princip användas till att surfa, Skype, chatta, Office, filmer osv (förhoppningsvis även 1080HD BR rippar). Inte mycket mer - även om jag fick en plötslig het längtan efter Monkey Island för ett tag sedan och innerligen hoppas på att de ska komma ut med ett nytt som det pratats om i vissa kretsar.

Om det nu är någon förutom jag som är gammal nog att komma ihåg vad de var. Guybrush Threepwood ftw :up:

Tråkiga matcher ikväll, inget roligt att se Kanada/Sverige/USA krossa de mindre nationerna. Heja Danmark! Kom igen, tysta de jäkla kanadickerna. :mad:

Blodig upplevelse i Slottsskogen. Springer Vårruset (nåja, joggar bekvämt i solskenet) och får plötsligt en oplanerad mensattack sådär mitt i spåret. Ett generöst flöde, kom väl igång när jag chockade livmodern med motion helt plötsligt efter en vinters soffhäng.

Blodig och uppskärrad - slutligen vid toaområdet, med min medalj och bananpåse, och Gud Ske Pris en underbar person har lämnat bindor/stora trosskydd inne på toaletterna. :love::banana: Mash´allah...

Trosor - genomblodade. Byxor - genomblodade. Men tack vare gratis trosskydd från Vårrusets toa kom jag hem med heder och ära någorlunda i behåll.

Kläder - plaskar i maskin.
Lager - vilar upp sig med en påse Lindt.
Katter - snattrar och kliar klorna på mattan.

Äntligen är jag klar i källaren för ikväll! Skulle egentligen åkt till lägenheten och fyllt bilen med skräpsäckar samt duscha, men det blev att ta längre tid än tänkt med källaren. Mina hemsydda alster ska också ner sen, men ska klura ut nått smart hur jag ska förvara dom så jag ser vad det är och ändå skyddar dom. Blir plastbackar men vet ej storlek än... Ska även vara så fiffig så jag skriver ut bilder och tejpar på vissa kartonger så jag snabbt ser vad som innehåller vad :) och nej, finservisen ska inte stå där sen :p
IMG_20180507_205059.webp

https://new.webhallen.com/se/product/259490-Intel-Pentium-G4560-4-tradar-3-5GHz-3MB-Socket-1151

Jag vet, riktig budgetvariant, men eftersom mina behov inte överstiger 'vanliga' så behöver jag inte mer. Jag har överlevt på en LGA775 på 2.3hz som är åtta, nio år gammal. Det enda jag funderar över är om min nuvarande cpu kylare passar även den här cpu. Googlade och det är lite olika bud. Surt att komma hem med allt och sedan inse att den inte passar. Tänker köpa från Webhallen, hyfsade priser och ffa att de är pålitliga om något pajar och har fysisk butik på plats i Stockholm.
Har ingen erfarenhet av den processorn och tyvärr ingen kylare heller.

Blodig upplevelse i Slottsskogen. Springer Vårruset (nåja, joggar bekvämt i solskenet) och får plötsligt en oplanerad mensattack sådär mitt i spåret. Ett generöst flöde, kom väl igång när jag chockade livmodern med motion helt plötsligt efter en vinters soffhäng.

Blodig och uppskärrad - slutligen vid toaområdet, med min medalj och bananpåse, och Gud Ske Pris en underbar person har lämnat bindor/stora trosskydd inne på toaletterna. :love::banana: Mash´allah...

Trosor - genomblodade. Byxor - genomblodade. Men tack vare gratis trosskydd från Vårrusets toa kom jag hem med heder och ära någorlunda i behåll.

Kläder - plaskar i maskin.
Lager - vilar upp sig med en påse Lindt.
Katter - snattrar och kliar klorna på mattan.
Vilken sagolik tur att du hittade bindor där. Hur ofta händer det liksom? Jag har aldrig hittat sånt på någon offentlig toa. Men det var ju verkligen rätt tillfälle att hitta bindor.

Jag har ingen ström! Hela byn är strömlös.. Och snart dör telefonen. 6% kvar
Försöker googla på vad det kan vara som hänt men hittar inget..

@Lager snacka om tur i oturen. Jag är sällan utanför dörren utan mensskydd, lärt mig av misstag :yuck:
@Trott ordning och reda, vilket slit att flytta men skoj med för dig :)
@sthu Verkar vara strömlöst lite här och var idag, usch hoppas den kommer tillbaks snabbt. Jag hade ju brist tidigare idag.

Jag tänkte på ditt DNA-test, det var ett program på P1 om just det för någon/några veckor sedan. Jätteintressant program :)
Jag borde nog leta fram det och lyssna. Det var förmodligen samma program som vår vaktmästare hade hört, och han sa också att det var superintressant :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka