Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
som sagt taco färs kan vara gjort av nötkött och med tacokryddor. Men det kan även vara så att man valt lite andra ingredienser

Visa bifogad fil 14473

Sa ar det har ... och aldeles sarskilt i Mexico :cautious: (I Florida finns en liten undanskymd Mexicansk restaurant som egentligen bara lokalbefolkningen kanner till. De har de absolut basta Aligator burritos och tacos ...
I Arizona ater jag med stor forkarlek allt med Nopales, vilket ar "prickly pear" kaktus. :d)

Jag använder smakerna inom texmex fast tar bort paprikan (snälla, ha inte ihjäl mig nu @hastflicka, tänk på att vi prata om swacos! ;):D): Oregano, malt korianderfrö, spiskummin och chili. Utöver dem kryddar jag färsen med svartpeppar, salt, vitlök och lite kycklingfond. Inga mått, jag smakar av tills det blir bra. Vi kör ju med ganska rejäl chilihetta (har jag färsk chili har jag i den).

Har ar det inte alls sa bestamt vad som ingar i "Mexicansk mat". De kryddor som nastan alltid aterkommer ar spiskummin och chili ... koriander ar inte vanligt i fro, utan nastan alltid farskt (visst ar koriander cilantro?) som hackas ned. Oregano anvands val mer runt Medelhavet och i SydAmerika?

Sa ar det har ... och aldeles sarskilt i Mexico :cautious: (I Florida finns en liten undanskymd Mexicansk restaurant som egentligen bara lokalbefolkningen kanner till. De har de absolut basta Aligator burritos och tacos ...
I Arizona ater jag med stor forkarlek allt med Nopales, vilket ar "prickly pear" kaktus. :d)

Har ar det inte alls sa bestamt vad som ingar i "Mexicansk mat". De kryddor som nastan alltid aterkommer ar spiskummin och chili ... koriander ar inte vanligt i fro, utan nastan alltid farskt (visst ar koriander cilantro?) som hackas ned. Oregano anvands val mer runt Medelhavet och i SydAmerika?

Det finns en kryddigare oregano som brukar säljas som mexikansk eller spicy oregano. Om den egentligen ska ingå i tacos låter jag vara osagt :D

Jag klarar ju inte av tvålkryddan färsk (cilantro/koriander) men de malda fröna överlever jag :laugh:

Kunde haft det sämre just nu

1D90A1DE-B366-447E-B7B0-E1188ED54232.webp

Kollar runt, jag kan få en hygglig budgetdator för vad jag tror min budget kan sträcka sig till. Irriterad att jag köpte nytt RAM för inte så länge sedan som nu inte kan användas -- DDR2 inte DDR4, extremt irriterande även om logiken då var sund. :down: Gamar inte som @Tranan så behöver inte hens specs direkt ;) Men åh vad irriterande jag vet att jag har hdmi till DVI adapter men i Stockholm någonstans, om jag inte lyckades slänga den vilket är fullt möjligt. Skulle behöva antingen en dvi eller vga port. Bra med integrerat grafikkort. Cpu kylaren kan användas igen. 4GB RAM är snålt men fungerar. Funderar, moderkort, cpu och RAM, är det något mer jag behöver?

Från det ena till det andra, tur att jag inte ska träffa någon i morgon, bruna bönor med fläsk ikväll. Tur att det bara är jag och katten :angel:

Sitter på Turbo och längtar hem, samtidigt som jag inte vet vad som är bättre hemma, kommer vara lika trött och apatisk där...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka