Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha, lyckades öppna fönstret ovanför soffan. Otroligt skönt med lite med frisk luft. :up: Har balkongdörren öppen en liten springa kan inte mer eftersom då gräver sig katten igenom. :mad: Jättekonstigt fönster ovanför balkongdörren. Ett fönster som går utåt men ingen hasp för att sätta fast den i öppet läge. Därför helt oanvändbart :idea:

Här var det två grader när jag körde till jobbet vid kvart i fem.

Aramis har bestämt sig för att runda tunnor inte duger att dricka ur så de vältes per omgående. Nu står det en fyrkantig, skurad och fylld, i lilla hagen så jag hoppas att han låter den vara ifred. När det är så här varmt känns det ju ändå lite halvbra att de kan dricka då och då ;)

Fyrkantiga baljor badar man fötterna i enligt min ena häst :D minst en gång om dagen. Tar badvattnet slut så vänder man den upp och ner och bankar på den tills någon kommer :up:
Har numera två baljor för att det ska finnas rent vatten åtminstone större delen av dagen :crazy: för man kan bada i den runda också om det är väldigt varmt ;)

Sitter på ett tåg... som står still nånstans mellan Laxå och Skövde. Efter att ha kört 10 km/h i tjugo minuter. Och stått still i tio minuter till för en omstart. Och nu stått still i tjugo minuter igen, utan info varför.
Tretimmarsresan landar väl runt fyra timmar, i bästa fall.

DET är verkligen SJ:s paradgren, utan antydan till konkurrens. Att låta bli att berätta för passagerarna vad som strular.

Sant men jag tycker det är lika värdelöst när SL som har pippi på att förklara orsaken ropar ut att det är signalfel eller spårfel eller växelfel eller personalbrist eller obehöriga på spåret. Eftersom jag inte kan göra något åt det så spelar det mindre roll. Iofs är det bra att de säger det en eller två gånger, men sitter man fast på en pendel/t-bana så kommer det inte på nya passagerare som behöver upplysas eftersom man sitter just fast. Särskilt härligt i varma sommartider när långa (män) i ärmlöst står och håller sig i stången och jag har deras håriga armhålor precis i jämnhöjd med min näsa. :meh:

Sitter på ett tåg... som står still nånstans mellan Laxå och Skövde. Efter att ha kört 10 km/h i tjugo minuter. Och stått still i tio minuter till för en omstart. Och nu stått still i tjugo minuter igen, utan info varför.
Tretimmarsresan landar väl runt fyra timmar, i bästa fall.

DET är verkligen SJ:s paradgren, utan antydan till konkurrens. Att låta bli att berätta för passagerarna vad som strular.
Där emellan bor ju jag.....................:D

Need to know, vet du ;):D

Allvarligt, usch vad drygt. Hoppas ni börjar rulla snart (och utan att ni blir stående i värmen utan AC...).
Vi åkte från Stockholm till Älmhult för ett par veckor sedan. Försenat tåg, så resan tog en timme längre än den skulle. ACn funkade inte på hela resan.... Vid ett tillfälle konstaterade tågföraren glatt att "nu är felet avhjälpt". Nä......det var inte det...... Det var inte en helt jätteskojig resa. När man svettas av att bara sitta stilla.... :crazy:

Då har jag fixat lite med sommarhagen och kikat in i växthuset igen. Det var 40 grader därinne :nailbiting: trots öppet fönster och dörr. Hujda!
Fick upp en ny grind i sommarhagen så nu kan joggarna ta sig igenom utan att behöva klättra genom staketet. Dessutom kan jag rida där och äntligen få veta vart de tar vägen. Väldigt udda ställe att jogga på, de måste över vår gård och in mellan åkrarna och genom min hage.. Men har sett flera stycken så tydligen finns det en slinga där.

Näst bästa alternativ vill jag gärna veta tack.
Frågan är väl vad man värderar...
Miljömässigt finns det nog inga argument öht emot tåg, det är svårslaget. Rätt snabbt mellan Gbg-Sthlm också - när det inte strular.
Ifråga om punktlighet säger jag flyg, alla gånger. Hade jag rest hemifrån så ligger Halmstad bra till, och Bromma är ju också hyfsat centralt. Tyvärr har ju Gbg ingen stadsnära flygplats längre.

Vi åkte från Stockholm till Älmhult för ett par veckor sedan. Försenat tåg, så resan tog en timme längre än den skulle. ACn funkade inte på hela resan.... Vid ett tillfälle konstaterade tågföraren glatt att "nu är felet avhjälpt". Nä......det var inte det...... Det var inte en helt jätteskojig resa. När man svettas av att bara sitta stilla.... :crazy:

Åh fy f-n :down:

Sen är det ju som vanligt så att den som har en negativ upplevelse av något är mycket mer benägen att berätta om det än den som har en neutral eller positiv upplevelse. Tiotusentals människor åker ju trots allt tåg i Sverige relativt strulfritt varje dag.

Men ser jag till mitt eget individuella utfall så är det katastrofalt. Jag uppskattar att någonstans mellan 1/4 och 1/3 av alla mina tågresor de senaste 20 åren varit påtagligt ( > 30 minuter) försenade.

Håller på att backa upp systemfilerna på Windows 10. Den krånglar mer och mer och har den sista tiden av någon anledning behövs tvångsstartats om. :arghh: Vilket är riktigt dåligt för systemdisken. Så jag har beställt en ny som kommer snart, dessutom en rejäl så jag inte får problem pga för lite utrymme. 300GB v 2TB :up: (jo SSD är bättre men just nu inte ett alternativ). Ska köra repair och se om det fungerar men vill backa upp allt först. Med tanke på hur mycket man måste ominstallera om man kör en fullständig reboot så vill jag undvika det så långt som möjligt. Bara tanken gör mig helt matt. Även om det är ett bra sätt att bli av med alla små uschliga program man mer eller mindre glömt varför man har.

Sedan förutser jag också fruktansvärd frustration när OS ska clonas till nya hdd. Yay. Jag vill verkligen bygga ihop något nytt, men just nu tål inte budgeten det :( Håller fortfarande och pysslar med den fd trasiga hdd. Något är lite korrumperat någonstans och istället för att bara köra en helt copy till nya så får jag göra det bit för bit annars stannar den mitt i kopieringen och hänger sig och jag får tvinga datorn till omstart tills allting kommer att hänga sig helt. Eftersom det handlar om 4.5TB och det verkar som jag kan kopiera högst 40-50GB i taget kommer det att ta en stund. Funderar på att nedgradera Win 10 versionen från jag använder nu för att se om det tidigare var mer stabilt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka