Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit på sjukhuset och fått läppen kollad. Det är bara en inflammation som gör att läppen svullnar och gör ont, tydligen tål jag inte tråden de sytt inre stygnen med. Jag ska bara vänta ut det hela och höra av mig igen om det blir infektion av det hela. Skönt!

Jisses så varmt det är! Phuu..

Godnatt @Calmiche och vi håller tummar, tår och tassar imorgon :)
@Calmiche Kör hårt på intervjuen :bow:
Tack :D
Det kändes bra, för första gången blev jag inte helt tom i skallen så mina anteckningar behövde jag inte ta upp. Jag sa som det var att jag blir stressad av stökiga miljöer och söker 75% istället för heltid men hon uppskattade jag var så ärlig och verkade inte tycka det var nåt stort efter min förklaring. Jag vill ha jobbet ännu mer nu, upplägget och tankesättet låter helt perfekt :D Lär väl kännas som tortyr till slutet av veckan/början på nästa när vi ska höras igen..

Hela dagen verkar bli perfekt, strålande sol och efter intervjun var jag på stadium och köpte nya skor, fick tag på sista paret av fjolårets färg 600:- billigare bara för det var fjolårets färg :D kl 15 ska jag träffa J och fika på stan :love: Så härligt med en toppendag innan det är dags att ta itu med den jäkla rapporten imorgon :p

773DC949-0645-4049-95F4-FC8BB1DD564D.webp

Eller hur! Gillar att mixa svulstigt och minimalistiskt, nytt och gammalt. Har en gammal kitschig fåtölj jag tänkte ta med men är livrädd för att det ska kännas ”shabby chic” :cautious::nailbiting:

Den är mer rosa irl

Visa bifogad fil 14472
Fast det är ju en gammal stilmöbel. Den är aldrig skabbig skit. För det första är den inte vit och för det andra inte avskavd på fabrik.

Det går verkligen jättebra för mig att plugga, jag blev visst "tvungen" att lägga en timme på att städa ett plastbord så att jag kunde sitta ute och plugga ordentligt. :angel: Sen ringde min sisu konsulent så vi pratade bort nästan 40 min. Skönt att man inte är ensam om att vara förvirrad, hen hade varit borta från jobbet ett tag och nu tittat i almanackan och stressat insett att mitt namn stod där och hen hade inte en aning om vad vi hade kommit överens om. :rofl: Men det var lugnt, vi hade bara pratat om att träffas och hens barn ville prova på, så vi sköt på det lite till. :D Jag fick lite bra grejer att tänka på inför helgens styrelsearbete och vi pratade om arbete vi vill göra längre fram.

:( Tråkigt. Men det kommer fler!
Men inte med det läget :(
Lockpris???
När jg köpte lägga nyss gick den upp 35% från utgångspriset och redan det kändes tveksamt.. Att ett objekt går upp 60% över utgångspriset låter vansinnigt!
Mäklaren hade nog kunnat lägga ut det för 500 tkr högre pris. Men en anledning till den höga prisökningen är nog att vi är sju budgivare. Och att läget är unikt.

Sitter på ett tåg... som står still nånstans mellan Laxå och Skövde. Efter att ha kört 10 km/h i tjugo minuter. Och stått still i tio minuter till för en omstart. Och nu stått still i tjugo minuter igen, utan info varför.
Tretimmarsresan landar väl runt fyra timmar, i bästa fall.

DET är verkligen SJ:s paradgren, utan antydan till konkurrens. Att låta bli att berätta för passagerarna vad som strular.

Sitter på ett tåg... som står still nånstans mellan Laxå och Skövde. Efter att ha kört 10 km/h i tjugo minuter. Och stått still i tio minuter till för en omstart. Och nu stått still i tjugo minuter igen, utan info varför.
Tretimmarsresan landar väl runt fyra timmar, i bästa fall.

DET är verkligen SJ:s paradgren, utan antydan till konkurrens. Att låta bli att berätta för passagerarna vad som strular.

Need to know, vet du ;) :D

Allvarligt, usch vad drygt. Hoppas ni börjar rulla snart (och utan att ni blir stående i värmen utan AC...).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka