Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar lite lustigt, men man hor sa ofta i Sverige om USA's "fast food" och "ready made" mat kultur ... men det finns oandligt mycket mer sadant i Sverige och det ar mycket mer av rena ravaror har. :rofl:
Fast att jag skrev tacofärs var för att jag hade färdig i frysen från tidigare tillfällen. Stekt av vanlig nötfärs, kryddad med tacokrydda. Så vi köper inte färsen färdigkryddad (vet inte ens om det finns?). Nog för att det finns mycket mysko färdiglagad mat, men inte i mitt kök. :laugh:

Ska släpa mig ner till lokala hotellet/puben och komma på nåt att äta där till middag. Sambon är där också, han lät lite väl lurig när jag pratade med honom så om jag går dit kan jag köra oss hem senare....

Han låg $110 plus på bettingkontot så jag tror visst han får köpa mig min middag ikväll haha

Hur blandar du den?

Jag använder smakerna inom texmex fast tar bort paprikan (snälla, ha inte ihjäl mig nu @hastflicka, tänk på att vi prata om swacos! ;) :D): Oregano, malt korianderfrö, spiskummin och chili. Utöver dem kryddar jag färsen med svartpeppar, salt, vitlök och lite kycklingfond. Inga mått, jag smakar av tills det blir bra. Vi kör ju med ganska rejäl chilihetta (har jag färsk chili har jag i den).

Jag använder smakerna inom texmex fast tar bort paprikan (snälla, ha inte ihjäl mig nu @hastflicka, tänk på att vi prata om swacos! ;):D): Oregano, malt korianderfrö, spiskummin och chili. Utöver dem kryddar jag färsen med svartpeppar, salt, vitlök och lite kycklingfond. Inga mått, jag smakar av tills det blir bra. Vi kör ju med ganska rejäl chilihetta (har jag färsk chili har jag i den).
Vi var utan krydda sist vi skulle äta tacos, mannen kryddade på egen hand men jag var helt säker på att det var något mer vi skulle ha haft i (som inte fanns hemma...) och som jag helt glömt namnet på. Nu hjälpte du mig på traven och jag ska genast sätta upp spiskummin på handlarlistan! Tack :D

Vi var utan krydda sist vi skulle äta tacos, mannen kryddade på egen hand men jag var helt säker på att det var något mer vi skulle ha haft i (som inte fanns hemma...) och som jag helt glömt namnet på. Nu hjälpte du mig på traven och jag ska genast sätta upp spiskummin på handlarlistan! Tack :D
Spiskummin är i mitt tycke det som gör att det smakar tacos. Den är liksom ett måste.

Jag använder smakerna inom texmex fast tar bort paprikan (snälla, ha inte ihjäl mig nu @hastflicka, tänk på att vi prata om swacos! ;):D): Oregano, malt korianderfrö, spiskummin och chili. Utöver dem kryddar jag färsen med svartpeppar, salt, vitlök och lite kycklingfond. Inga mått, jag smakar av tills det blir bra. Vi kör ju med ganska rejäl chilihetta (har jag färsk chili har jag i den).
Väldigt lik min kryddning! Jag har dock inte malt korianderfrö. Måste testas!

Fb's översättningar är ju fantastiska ibland! :rofl::rofl::rofl:
Screenshot_20180507-112132.webp

Har haft strömavbrott här och nu väntar jag bara på att den försvinner hux flux igen (hoppas verkligen att den stannar nu) så passar på att ladda mobilen nu när det går. Det var lite klent med batteri i den när strömmen försvann (3 % :o) men lyckades ringa fastighetsbolaget och fråga/info. om elen som dom inte visste hur det kom sig. dagens planer har jag ställt in det får bli en annan dag istälelt, känns inte helt bra att åka nu om jag absolut inte måste det.
Något väldigt märkligt hände under strömavbrottet, jag blev såå sugen på att dammsuga väldig tur den känslan gick över fort :angel:

åh idag hade man velat ha en motsvarighet till "snow-day", en "sun-day"!
I såhär fint väder är det hemskt att sitta inne och jobba :crazy::arghh:

Ut och ge lunch tillsammansmed professorn som ser helt färdig ut efter att ha legat på kontoret i solen som strålade precis på hans korg. Lite varmt troligen men han är soldyrkare så då blir det såklart varmt. Finns ju svalare platser om man säger

Så skönt att fått klarhet med några samtal och ska fortsätta sen.

Vrålhungrig fast jag mestadels suttit på en stol. BLir liksom hungrigare av att knappa in nummer på telefonen och prata än att springa runt på annat O_o

Funderar på vad jag ska hitta på idag. Promenera ner till stan och kolla på en klänning jag har en hang-up på kanske? :cautious:
25 grader och sol här så tänker inte sitta inne!
Vid 16 ska jag möta upp en vän och ta ett par glas rosé i solen.

Alla ni som älskar värme: kan vi byta kläder? Mörkblå uniform såhär års = :down:

På mitt förra arbete var det svart kostym med svart väst under och skjorta med linne.
När det var som varmast kunde vi ta av oss kavajen men det var ett helvete även för mig som älskar värmen

Fast du vill inte byta med mig nu heller. Har svarta arbetsbyxor, grå t-shirt och en mörkblå hoodie :D

Lite över 20grader ute men tröjan åker inte av än :D

Nu har jag varit och handlat och köpt hem en elgräsklippare :angel: vår gräsklippare svor jag över redan förra året och nu försökte maken få igång den igår och den är död, visserligen 18 år gammal så det kanske inte är så konstigt men ändå. Men nu testar vi en elklippare, smidigare mellan alla små utrymmen, lättare vilket gör att barnen kan köra utan att gnälla och dubbla batterier så man kan ladda ett medans man kör med det andra! :up:

NU är sommaren här,19.7 i skuggan o 34 i solen kl 10 på fm ,tack för det! :up:

Avskyr vädret. Vill ha regn och svalt. Jag smälter bort och tom katten tycker det är för varmt i fönstren så hon envisas med lägga sig över tangentbord och mig. Har dessutom fått världens värsta huvudvärk av värmen och kan inte ha något öppet pga katten. Får försöka öppna de små vädringsfönsterna längst upp men kommer inte åt de två i sovrummet där jag inte är mest - datorn. Måste isof flytta hela skrivbordet och datorn och sedan står det världens tyngsta soffa ovanför den andra och är man 154 finns det inte en skugga att jag når upp. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka