Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma hade tack och lov hyrt övernattningslägenhet åt oss för hennes lägenhet är ett enda kaos. Om man har bjudit hem barn och barnbarn varav den yngsta är 2,5 år så kanske man måste försöka städa undan lite och inte bara klaga på att lägenheten är för liten. Det är en rejäl lägenhet med mycket förvaringsutrymmen men handlar man saker konstant så räcker ingenting till. Syrran och jag fick röja upp köket för att kunna laga mat.:cautious: jag är överraskad om vi tar oss igenom helgen utan minst ett bråk.:crazy:

Mamma hade tack och lov hyrt övernattningslägenhet åt oss för hennes lägenhet är ett enda kaos. Om man har bjudit hem barn och barnbarn varav den yngsta är 2,5 år så kanske man måste försöka städa undan lite och inte bara klaga på att lägenheten är för liten. Det är en rejäl lägenhet med mycket förvaringsutrymmen men handlar man saker konstant så räcker ingenting till. Syrran och jag fick röja upp köket för att kunna laga mat.:cautious: jag är överraskad om vi tar oss igenom helgen utan minst ett bråk.:crazy:
Påminner om min moster som bor själv i en stor våning i stan och alla skåp och skrymslen är fyllda till bredden. Jag tror att oavsett hur stort hon skulle bo skulle hon fylla utrymmet Med råge! Vissa människor är experter på det :cool:

Hon trampade i en förmulten stubbe och fick stora träsplitter i hela kötthoven som opererades ut i flera omgångar förra sommaren. Vägen tillbaka har varit lång och svår med massor av vila och belastningsskador då hon hoppade på 3 ben ganska länge under tiden hon opererades.
Men nu är vi på rätt väg igen :up:
Men fy vad obehangligt!
Stubbar ska inte finnas i hagar, de är farliga grejer

Har du en ledig dag i veckan?

2 men det har vart mycket senaste månaden när min mamma+partner bodde här samt sambons familj kom och hälsa på med. Så det var alltid 'nåt' efter jobbet eller på de lediga dagarna.

Samt nu sen dom åkte har jag vart tvungen att byta lite dagar fram och tillbaka så denna vecka har jag 1 ledig dag. Nästa vecka 2 lediga men en av dom är sambons möte med kirurgen inne i stan/fastlandet osv...

Mina lediga dagar är aldrig 2 i rad utan oftast jobba 4 ledig 1, jobba 1 eller 2, ledig 1 osv...

Det är självvalt dock. Jag kan sluta på ranchen och bara jobba för bilfirman. Men då kommer jag sakna hästarna. Jag kan ju åka och rida när jag vill men det är ju himla smidigt att få betalt för att göra det...

2 men det har vart mycket senaste månaden när min mamma+partner bodde här samt sambons familj kom och hälsa på med. Så det var alltid 'nåt' efter jobbet eller på de lediga dagarna.

Samt nu sen dom åkte har jag vart tvungen att byta lite dagar fram och tillbaka så denna vecka har jag 1 ledig dag. Nästa vecka 2 lediga men en av dom är sambons möte med kirurgen inne i stan/fastlandet osv...

Mina lediga dagar är aldrig 2 i rad utan oftast jobba 4 ledig 1, jobba 1 eller 2, ledig 1 osv...

Det är självvalt dock. Jag kan sluta på ranchen och bara jobba för bilfirman. Men då kommer jag sakna hästarna. Jag kan ju åka och rida när jag vill men det är ju himla smidigt att få betalt för att göra det...
Det kanske tagit på krafterna med din sambos ryggskada. Hoppas han får god hjälp nu hos läkaren!

Hon trampade i en förmulten stubbe och fick stora träsplitter i hela kötthoven som opererades ut i flera omgångar förra sommaren. Vägen tillbaka har varit lång och svår med massor av vila och belastningsskador då hon hoppade på 3 ben ganska länge under tiden hon opererades.
Men nu är vi på rätt väg igen :up:
Aha! Skönt det går åt rätt håll! :)

Just avslutat en sen men extremt god fajita middag. Nu är jag helt stoppmätt men har precis hälften kvar till imorgon. Det enda tråkiga med att bo ensam är att man alltid gör för mycket mat, men nu planerade jag så jag kan äta i två dagar. Det kan man offra sig och göra :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka