Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig kväll på ridskolan ikväll :love: A red Jouri som skötte sig toppenbra, bortsett från att hans sommareksem har vaknat igen så han försökte klia sig så snart han inte var aktiverad :( stackarn! A skötte det hela föredömligt och red bra, även om det var väldigt jobbigt att öva på att sitta ner i traven ;)

Nu är vi hemma och har ätit. Huvudvärken som jag har haft sen jag vaknade har äntligen gett sig :up: det får nog bli en latte på det här :up:

Skjut mig. Tuff dag på jobbet där både jag och kollegan var helt slut när vi äntligen var klara. Kommer hem och både barn (alla fall 2 av 4) och sambo blir sura för rena skitsakerna. Mellanstort barn fick skrikutbrott för att det låg en tom kartong på hans säng, stort barn fick sur och grinutbrott för att barn 3 ville låna Netflix. Barn 3 är helt i det blå och man får påminna om allt hela tiden. Barn 4 har nyss kommit hem ochinte hunnit göra något mer än att säga hej typ. Barn 5 (aka sambon) är sur för en riktigt skitsak och vägrar fatta varför jag blir sur på honom.

Sätt på dig skor och jacka och fly eller göm dig på lämpligt ställe och töm en vinare och somna ifrån eländet sen.
Hälsa sambon att ta sitt vuxenansvar och att sura barn inte smittar vuxna vet jag i nödfall. Hoppas det lugnar sig fort :nailbiting:

Sätt på dig skor och jacka och fly eller göm dig på lämpligt ställe och töm en vinare och somna ifrån eländet sen.
Hälsa sambon att ta sitt vuxenansvar och att sura barn inte smittar vuxna vet jag i nödfall. Hoppas det lugnar sig fort :nailbiting:
En vinare lät sjukt nice, men jag måste kunna köra sonen till hans löpartävling i morgon. Jobbar dock kväll i morgon och dag på söndag. :up:

Nyss hemkommen från Södertälje efter en givande dag på Scaniafabriken .Fick se chassitillverkningen från en hög med järnskrot som kom in till en fullt fungerande lastbil. .Sedan var det motortillverkningen .Lika där fick vi se allt från när motorerna kom in i delar i fabriken tills dom provkördes i testbänk .Igår fick jag ett riktigt skitjobb innan vi drog iväg ..Att tina upp en 3 m3 stor skittank som varit uppe på fjället och den doften av kokande urin och folkskit var allt annat än parfym.Kom några skidåkare förbi oss och dom tittade på vad vi höll på med och när som kände lukten fick dom bråttom därifrån

Sen är jag mer förtjust i djur som inte är så jäkla lättköpta. Vissa hundar som flabbar fram och ääälskar alla från första stund är inte riktigt min kopp te.
De är väl gulliga och så.
Men jag föredrar de som kan ge en nykomling en beräknande , ”scannande” blick och välja sina människor.

:angel:

D1C7C12A-CB46-4F21-8700-9A50CEF63149.webp

Jag har röjt och organiserat min städskrubb idag. Det blev nästan klart i alla fall. Sen hittade jag två avlånga lådor i ladan som jag insåg att jag kan ha som vedlådor. Perfekt. Så jag hämtade dem och fyllde med ved. De fick stå där kökssoffan stått förut. Den är utflyttad till entréverandan och får nog tjänstgöra som förvaring till lite trädgårdsgrejer framöver. Blir bra.

Men nu har jag en skum värk i magen på ena sidan som hugger då och då. Helt onödigt.

Vill inte vara en party pooper, men du missade inget.

Tack det hjälper lite :up: har varit trogen Marvels MCU (även om jag föredrar XM) så tänkte se den sista innan reboot. Hoppas på Secret Wars när det kommer tillbaka. Men får vänta tills den kommer ut som DVD/BlueRay :)

Jag sitter här och "jagar" röd sockerpasta....via nätet. Med lite tur har jag KANSKE fått korn på var jag ska kunna hitta, och i sådana fall behöver jag bara åka ungefär 3 mil (i stället för 8 mil) :up: ! Har slängt iväg ett meddelande, så nu håller jag tummarna här..... Är man passionerad tårtbagare så är man.... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka