Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du olika sorters oregano? Jag har oregano som växer vilt och sprider sig på egen hand, så den behöver inte odlas. Hur den smakar vet jag inte då jag inte provat.
Jag har bara en sort och det är en som sprider sig hejdlöst :nailbiting: Därför har jag ett dedikerat land bara till den och hittar jag småplantor här och där så blir dom ditflyttade, vänligt men bestämt :D
Jag torkar mängder av den varje sommar, för det går åt :d Men den är lite mild i smaken så det går åt en del ;)

Dekorerat spegeln.
DSC_0356.webp

Jag har bara en sort och det är en som sprider sig hejdlöst :nailbiting: Därför har jag ett dedikerat land bara till den och hittar jag småplantor här och där så blir dom ditflyttade, vänligt men bestämt :D
Jag torkar mängder av den varje sommar, för det går åt :d Men den är lite mild i smaken så det går åt en del ;)

Jag ser den som ett ogräs som ska begränsas... :cautious:

Tänkte mest säga hej. Mina dagar är helt galna. Det känns som att jag har saker inbokade konstant, så att sitta ner vid datorn förekommer knappt för tillfället.
Roar mig med att sukta efter bakgrundsstämplar till framtida kortmakeri när jag väl sitter här, så det blir inte mycket forumtid ;)

Suck, suck, suck. Kollade in Gävle men det kommer ta nästan hela dagen att ta sig dit och hem igen. :meh: Plus att de tydligen håller på med banarbeten så det är stor risk för förseningar. Så antingen kommer jag fram en och en halv timme för tidigt eller så riskerar jag att komma försent. Och sedan får jag sitta och vänta en halv evighet på x-tåget hem igen.

Det är sådana här gånger jag verkligen saknar Stockholm.

Blev lite ofrivilligt hundvakt åt en chow chow. Vi känns sjukt omaka. Den ser ut som en björn, svinstor och dreglar överallt :rofl:
Tar nästan illa vid mig när folk på stan tror att det är min hund :cautious:

Det här med att köpa ny dator är en riktig surdeg. Hur ska jag veta vilken processor som duger? Ska jag ha någon optisk enhet? Det har jag i dagsläget och jag använder den ibland. Vilken sort ska jag i så fall ha? Minneskortläsare - behöver jag det? Det var länge sedan jag använde ett sådant. Hur stor hårddisk behöver jag? Någon slags extern hårddisk lär behövas, men vad behöver jag ha minst i datorn? Och så var det alla andra miljoner valmöjligheter :meh:. Inte konstigt att jag inte kommit till skott med det här.
Ska du hålla på med film är mycket ramminne och grafikkortet viktigt med.

Optisk enhet har jag inte haft på 5 år, har aldrig saknat den. Men jag laddar ju ner allt istället. En SSD för windows, och tunga program som ska starta snabbt (typ Photoshop) och sen en stor intern hårddisk är väl smidigast.

Jag kör intel, men det är väl mest en smaksak - nyaste generationen amd verkar inte tokig heller.

Idag blev jag gratulerad av neurologen för att det inte finns några tecken på inflammatorisk aktivitet sedan MR i höstas :banana:Sen kanske jag ska säga peppar peppar, men det har ju inte alls stått still sedan innan. Det tar ju inte heller bort det faktum att det är svårt att se om det tillkommit nya, med tanke på att det finns så många. Men det känns ändå gött!

Ska du hålla på med film är mycket ramminne och grafikkortet viktigt med.

Optisk enhet har jag inte haft på 5 år, har aldrig saknat den. Men jag laddar ju ner allt istället. En SSD för windows, och tunga program som ska starta snabbt (typ Photoshop) och sen en stor intern hårddisk är väl smidigast.

Jag kör intel, men det är väl mest en smaksak - nyaste generationen amd verkar inte tokig heller.
Jag redigerar inte video särskilt mycket. De ska mest konverteras. Optisk enhet behöver jag ibland, men det verkar mest finnas dvd-brännare i apparaterna och det vete tusan om jag har så mycket användning för. Det är ljud-cd jag behöver kunna lyssna på och eventuellt rippa filerna. Det här är inget jag kan ladda ner från nätet då det är företagets egna produkter. Vi är inte riktigt digitaliserade ännu.

Jag tycker det är svårt att hitta något som har mer än 8 GB RAM som uppfyller andra krav och inte kostar skjortan (även om det inte är jag som betalar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka