Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft ett tufft schema :p Jobb igår följt av stallet och fotboll i Malmö. Idag har jag varit i stallet, ätit lunch med mamma och vinkat av henne samt besökt vårdcentralen inklusive en liten operation av dotterns örsnibbar :D

Läkaren måste ha undrat vad det var för galningar som noga studerade allt karvande och för att hålla barnet distraherat hånflinande berättade om barnets pappa och morfar som svimmar av blod och nålar, blodiga olyckor vi själva varit med om och skrattande berättat om folk som avböjt sjukvård när det i efterhand visat sig vara brutna ben :rofl:
Galningarna var jag och min mamma och vi såg det som att läkaren kunde koncentrera sig på karvandet och (uppenbarligen) inte behövde någon sköterska på plats.
Nu är iaf mamma på väg hem och om 1,5 timme ska jag iväg och fixa naglarna.

Är hos hovis med fina hästen :heart
E5F105BC-1B29-40C6-8A8B-31DBF05972DE.webp

Min kropp stöter ut de inre stygnen. Läkaren hittade även en liten knöl som måste kollas upp så nu blir det till att boka tid på sjukhuset igen. Det som såg så fint ut när de yttre stygnen togs bort, nu är det totalt kaos med sår och knölar o fan och hans moster :(

Hoppas att det löser sig på bästa vis!

Har varit och gjort en del ärenden med en kompis på förmiddagen innan det var dags för henne att dra till jobbet. Inget som jag hade nytta av själv så jag var väl mest sällskapsdam och förvirrad. :p Trevligt hade vi.
När jag kom hem gjorde jag en kanna kaffe (trodde jag), bara vatten och filter blev inget vidare :banghead: så bara muttra och morra och göra om och rätt, under tiden det bryggdes så lyckades jag peta ner en blomma i golvet och då konstaterade jag att det var nog (!) och gick ut från köket och stängde dörren för att besöka balkongen och hoppas blomjordskaoset försvunnit mirakulöst under tiden och att kaffet är klart och förbenat gott.
Kaffet blev gott men jordkaskaden fick jag ta hand om själv. :crazy:
Trevlig fredag på er :)

Det här med att köpa ny dator är en riktig surdeg. Hur ska jag veta vilken processor som duger? Ska jag ha någon optisk enhet? Det har jag i dagsläget och jag använder den ibland. Vilken sort ska jag i så fall ha? Minneskortläsare - behöver jag det? Det var länge sedan jag använde ett sådant. Hur stor hårddisk behöver jag? Någon slags extern hårddisk lär behövas, men vad behöver jag ha minst i datorn? Och så var det alla andra miljoner valmöjligheter :meh:. Inte konstigt att jag inte kommit till skott med det här.

Det här med att köpa ny dator är en riktig surdeg. Hur ska jag veta vilken processor som duger? Ska jag ha någon optisk enhet? Det har jag i dagsläget och jag använder den ibland. Vilken sort ska jag i så fall ha? Minneskortläsare - behöver jag det? Det var länge sedan jag använde ett sådant. Hur stor hårddisk behöver jag? Någon slags extern hårddisk lär behövas, men vad behöver jag ha minst i datorn? Och så var det alla andra miljoner valmöjligheter :meh:. Inte konstigt att jag inte kommit till skott med det här.

Personligen vill jag ha en med en optisk enhet även om jag inte använder det ofta. SSD är trevligt men samtidigt vill jag ha en stor intern hårddisk - dvs det blir dyrt med SSD. Minneskortsläsare är också ett måste för mig.

Jag är Intel-nörd och föredrar deras processorer. När det gäller processor köper jag så kraftig jag har råd med och vill ha den senaste generationen av dem. Lika med RAM-minnet, det går aldrig att ha för mycket.

Faaan kattmaten är slut och så är pengarna.. Ännu en månad med stora utgifter. Nästa månad blir etter värre. Får nalla av sparpengarna igen. Skit ock. Lagt ut lite kläder på Tradera och hoppas på napp. Blir nån hundralapp om jag säljer allt. Får be sambon betala kattmaten den här gången.
Ångest!

Personligen vill jag ha en med en optisk enhet även om jag inte använder det ofta. SSD är trevligt men samtidigt vill jag ha en stor intern hårddisk - dvs det blir dyrt med SSD. Minneskortsläsare är också ett måste för mig.

Jag är Intel-nörd och föredrar deras processorer. När det gäller processor köper jag så kraftig jag har råd med och vill ha den senaste generationen av dem. Lika med RAM-minnet, det går aldrig att ha för mycket.
Eftersom jag konverterar en del video så ställs det en del krav på datorn. Men jag är noll insatt i olika processorer. Jag vill också ha en stor intern hårddisk. Nu har jag nästan 910 GB och 2/3 är fullt. Utöver detta har jag två externa minnen på 2 TB vardera. Filmerna tar plats. Någon slags "externaldrive" finns det tydligen något som heter, så det kanske kan vara något så slipper jag flytta filer som jag gör nu. Då kan de hamna där direkt utan att behöva ta vägen genom datorn när de konverteras. Blöh... Jag önskar någon bara kunde ställa en dator framför näsan på mig som bara gör det jag vill att den ska göra.

Städa städa varje freda' åsså varje jul, det tycker jag e kul.... *not* :meh: Men nu är det gjort iallafall :up: En full tvättmaskin med tvätt tvättad och åker tumlare nu, vovve fått promenad och jag har fått mitt kaffe. Ska nog ägna em åt trädgården :idea: har planer på att göra oregano-landet dubbelt så stort :angel:

Det jag har lärt mig är att bara för att en medicinmottagning är experter på ett område behöver inte betyda att de är experter på allt. Ny läkare upptäcker att oj, ja det här ser inte bra ut, det måste vi se över. Hur länge har det varit så här? :meh:
Låga blodvärden har jag haft länge. Såpass att jag fått transfusioner. Det har varit "akut" i typ tre år? Efter att jag till slut inte utredes mer, utan sattes på kortison har de slutat titta på blodvärdet. De tar värdet och de kollar depåerna. Depåerna har varit skyhöga men har sjunkit lite på senate provet (enligt journalanteckning)

Nu äter jag alltså kortison och har ingen riktig kontakt med läkare längre. Får brev på posten efter blodprov som tas nån gång varannan månad.

Känns lite märkligt bara att de accepterar att jag har lågt blodvärde med hänvisning till att jag haft det länge? Förut fick jag inte äta järntabletter eftersom jag hade så höga depåer av järn men nu har jag i alla fall tabletter.

Tar två Duroferon varannan dag. Skulle vilja veta hur mycket jag kan öka. Kanske skriver jag det ett brev på 1177. Det brukar komma ett svar efter ett par tre veckor.....

Städa städa varje freda' åsså varje jul, det tycker jag e kul.... *not* :meh: Men nu är det gjort iallafall :up: En full tvättmaskin med tvätt tvättad och åker tumlare nu, vovve fått promenad och jag har fått mitt kaffe. Ska nog ägna em åt trädgården :idea: har planer på att göra oregano-landet dubbelt så stort :angel:
Har du olika sorters oregano? Jag har oregano som växer vilt och sprider sig på egen hand, så den behöver inte odlas. Hur den smakar vet jag inte då jag inte provat.

Själv har jag blodvärde på 98 och min läkare säger att det är helt OK. Eftersom jag haft det under en längre period. Jag får hjärtklappning bara av att resa mig häftigt. Orkar inte gå längre än något hundratal meter innan jag måste stanna. :meh::meh::meh:
Grrrr. 113 är oroande och 98 är helt OK.......
När jag var gravid fick jag veta (enligt BM då) att under 100 måste kollas upp noga (och det gjorde dom!), 100-115 räknas som lågt och över 115 är normalt...
Jag kommer aldrig upp i 100 trots tillskott av järn dagligen, men tack vare tillskottet så pendlar jag 90-100 och vården är nöjd med det eftersom jag har celiaki och troligen förstört tarmludd där järnupptaget sker :crazy: Men det är ju en av orsakerna till att jag är tröttare än andra :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V