Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte min dag idag. Sov dåligt, upptäckte skoskav på morgonen (inte helt lyckat i kombination med jobb där det promeneras runt nästan konstant), klantade mig rejält på jobbet och gjorde mig illa, kom sedan hem och tänkte gå långpromenad med hundarna, då gjorde sig äldsta hunden illa...

Det jag tröstar mig med nu är att det är helg, att Vännen äntligen är tillbaka från resa och att vi nog kommer hinna ses. OCH jag verkar ha helt fantastiskt bra kollegor. Har bara jobbat på nya stället i en vecka, men de visar hela tiden fina och bra sidor av sig och även chefen verkar toppenbra. En av kollegorna såg dessutom till att idag dröja sig kvar lite extra i lunchrummet (jag var sist eftersom jag klantade mig innan lunchen och då blev sen). Kollegan ville bara fråga, på ett otroligt respektfullt och vänligt sätt, om det verkligen gick bra tidigare och berättade om när han och andra gjort liknande dumheter. Det kändes jättefint.

Försöker få ihop logistiken inför helgen... ;) Hö, ska förmodligen hämtas. Men jag vet inte ännu om det blir på imorgon eller på söndag. Spån, måste jag också ha. Skulle köpa idag, men lokala affären hade helt slut och väntar inte in förrän mitten av nästa vecka.... :meh: OCH så fick jag en akutförfrågan om att fixa en tårta till en kollega till på tisdag. För att få ihop en fin tårta behöver jag röd sockerpasta. Röd sockerpasta finns oftast inte i mataffären, och förmodligen måste jag ta en tur på 8 mil för att köpa. Vi får väl se hur allt detta ska lösas praktiskt..... :D

Vilken färg? Håller tummarna för turkos, kanske med glitter. :D

Inte turkost men lila och rosa med glitter :D

IMG_20180504_171737.webp

Tittar på Westworld och äter apelsin.
Har byggt på växthuset och varit ute och ridit. Nöjd med dagen! Nu väntar jag bara på att exet ska komma hit med min projektor. Skulle fått den igår men det var visst problem att montera ner den.. Han skulle fixa det idag och komma hit med den. Än har jag inte hört nåt...

Phu... har lyckats masa mig hem med hunden i släptåg. Kan inte anklaga denna varelse för att vara snabbtänkt. Eller snabb rent allmänt. Är väl bortskämd med den lilla. Hon är ju svinsmart (och iofs svindryg :angel: ) och liksom fattar allt blixtsnabbt. Iofs är hon också rätt manipulativ men denna varelse kan nog inte lägga ihop så pass mkt för att ens komma till den punkten. Den verkar mest lalla på, segdra i kopplet och gå med nosen i backen.

Justja. Glömde nämna att ungefär en timme efter att jag klantat mig, då ringde chefen för att kolla hur det går på jobbet nu (han har flera platser som han jobbar på och var bara halvdag på mitt jobb idag). "Ja, jo, det går bra förutom att jag har halvt ihjäl mig själv och förstör era grejer" :grin:

Chefen var mest orolig att det hänt mig något och sa att han på måndag ska visa mig hur man skickar in skaderapporter osv :p Han verkar hitills vara otroligt trevlig och bra, han med.

Idag blev jag gratulerad av neurologen för att det inte finns några tecken på inflammatorisk aktivitet sedan MR i höstas :banana:Sen kanske jag ska säga peppar peppar, men det har ju inte alls stått still sedan innan. Det tar ju inte heller bort det faktum att det är svårt att se om det tillkommit nya, med tanke på att det finns så många. Men det känns ändå gött!

Hurra för dig! Vad skönt!

Phu... har lyckats masa mig hem med hunden i släptåg. Kan inte anklaga denna varelse för att vara snabbtänkt. Eller snabb rent allmänt. Är väl bortskämd med den lilla. Hon är ju svinsmart (och iofs svindryg :angel: ) och liksom fattar allt blixtsnabbt. Iofs är hon också rätt manipulativ men denna varelse kan nog inte lägga ihop så pass mkt för att ens komma till den punkten. Den verkar mest lalla på, segdra i kopplet och gå med nosen i backen.

Haha! SÅ inte min typ av hund. Jag gillar mina snabba, alerta djur. Som inte dreglar och luktar gammal säl.

Jahapp köpte just en ny hdd som jag ska ha som system. Ingen idé med SSD eftersom mitt morderkort/cpu är så uråldrigt att det inte spelar någon roll hastighetsmässigt och just nu behöver jag en större eftersom systemdisken är så packad den bara kan vara. Om/när det blir en icke stenåldersdator får den bli backup - 2TB så helt ok storleksmässigt som intern.

Skjut mig. Tuff dag på jobbet där både jag och kollegan var helt slut när vi äntligen var klara. Kommer hem och både barn (alla fall 2 av 4) och sambo blir sura för rena skitsakerna. Mellanstort barn fick skrikutbrott för att det låg en tom kartong på hans säng, stort barn fick sur och grinutbrott för att barn 3 ville låna Netflix. Barn 3 är helt i det blå och man får påminna om allt hela tiden. Barn 4 har nyss kommit hem ochinte hunnit göra något mer än att säga hej typ. Barn 5 (aka sambon) är sur för en riktigt skitsak och vägrar fatta varför jag blir sur på honom.

Suck, det är fortfarande något som är klurigt med min hdd, så jag lägger över så mycket jag kan, serie för serie, det här kommer ta en halv evighet (4.3TB) ska se om jag kan lassa över flera serier på samma gång. Sedan blir det repair och reformat

:rofl::rofl::rofl: Den kommentaren ska jag lägga på minnet, klockren :D

En kompis till mig hade startat ett hunddagis. Det var rätt bra pengar och hon ville att vi skulle köra det ihop.
Jag backade endast pga lukten. Jag har jättesvårt för hundlukt.
Det var ju liksom inga flottmonster som badats i mygg-gölar där, utan vanliga hundar liksom.
Men nej, skulle inte palla den lukten. Mina luktar aldrig så, ens om de är obadade sen länge.
/Säger jag som uppenbarligen inte har problem med hästars lukt och är fine med att lukta det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka