Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faaan kattmaten är slut och så är pengarna.. Ännu en månad med stora utgifter. Nästa månad blir etter värre. Får nalla av sparpengarna igen. Skit ock. Lagt ut lite kläder på Tradera och hoppas på napp. Blir nån hundralapp om jag säljer allt. Får be sambon betala kattmaten den här gången.
Ångest!

Okej. Dags att inse att jag faktiskt har lite hjärnceller :o

Fått rättat en till uppgift;

Hej!

Du har skrivit mycket bra om de litterära epokerna både vad gäller innehåll och språk.

Betyg: A

Nu hoppas jag på godkänt på den muntliga redovisningen då :nailbiting:

Mer möten idag. Mellanbarnet ska till sjukhuset om en stund så ska strax lämna hemmet. Sedan utvecklingssamtal för mini.
Sen tänkte jag ge mig själv en klapp på axeln och köpa en klänning jag vill ha för det förtjänar jag allt :)

Sur.
Avkomman fick häpna utrop från ny läkare eftersom hen sökt för misstänkt astma. Hen blir andfådd för ingenting. De undersökte hen upp och ner i flera dagar tills läkare frågar om hens dåliga blodvärden.
Va - dåliga blodvärden? Jo blodvärdena har varit usla länge, varför har det inte undersökts?
Till avkomman har vården sagt att det ser helt OK ut.
Hens blodvärde ligger på 113.

Själv har jag blodvärde på 98 och min läkare säger att det är helt OK. Eftersom jag haft det under en längre period. Jag får hjärtklappning bara av att resa mig häftigt. Orkar inte gå längre än något hundratal meter innan jag måste stanna. :meh: :meh: :meh:
Grrrr. 113 är oroande och 98 är helt OK.......

Ringer bilens försäkringsbolag igen.. behöver med all säkerhet få bilen bärgad till verkstaden. Kostade inget så varför inte liksom..

Positivt är att tvättstugan är klar. Nytt tak, ny panel på två sidor. Helt enkelt ett HELT skjul igen. Det som återstår är en dag med solsken så allt torkar upp och jag kan rödfärga det.

Dessutom hjälpte de glada herrarna mig med en dörr som tidigare byggare inte klarat att göra så den passade i dörrhålet, samt tog bort en landgång som varit fastskruvad i en takbjälke och ut genom ett fönster på logen.
Jag har som en helt ny gård!
:banana: :banana: :banana:

Sur.
Avkomman fick häpna utrop från ny läkare eftersom hen sökt för misstänkt astma. Hen blir andfådd för ingenting. De undersökte hen upp och ner i flera dagar tills läkare frågar om hens dåliga blodvärden.
Va - dåliga blodvärden? Jo blodvärdena har varit usla länge, varför har det inte undersökts?
Till avkomman har vården sagt att det ser helt OK ut.
Hens blodvärde ligger på 113.

Själv har jag blodvärde på 98 och min läkare säger att det är helt OK. Eftersom jag haft det under en längre period. Jag får hjärtklappning bara av att resa mig häftigt. Orkar inte gå längre än något hundratal meter innan jag måste stanna. :meh::meh::meh:
Grrrr. 113 är oroande och 98 är helt OK.......

Vården i ett nötskal :(
98 är väl knappast ok O_o
Kan du gå till en annan läkare/VC

Hahaha autocorrect när den är som bäst. Syrran bad om tips på hur hon får bort snor från bebisens näsa, han är täppt. Mitt svar var att suga upp koksaltlösning i en dosspruta och "spruta in några öl i vardera näsborre med tryck".

Det skulle alltså vara "ml" men min telefon tyckte tydligen att "öl" var mer rätt.

Vaknade vid kvart i sju.
Det stod redan en byggbil på gården och det sågades och snickrades på tvättstugan. Idag ska det komma en container och jag ska köra skräp. Både byggskräpet och en massa mög från tidigare ägare.

väntar bara på att Hörby ska leverera ett nytt hjul till skottkärran. Jag byter hjul varje år. De spricker, slangen klarar inte frost och nu senast så har hela däcket krackelerat så korden är framme.
Synd eftersom jag älskar skottkärran. Den är perfekt. 120 liters i metall. Har reklamerat ett gäng men nu orkade jag inte utan bara beställde ett nytt hjul. 600 spänn. Halva kärrans kostnad liksom...
Inte funderat på punkteringsfria däck? Då slipper du byta varje år. Sparar tid.

Alltså - bittra gamla gubbar är inte bra att starta ens morgon med.

Ringde som sagt till försäkringsbolaget och kollade om bärgning till verkstad ingick. När de fick reda på att det är till en speciell verkstad jag skulle till behövde jag godkännande av bilskadeavdelningen för annars kör de bara bilen till närmsta verkstad även om man fått veta att bilen måste in till en Opelverkstad. Godkännandet måste komma från bilskadeavdelningen helt enkelt.

Ringde dit och fick prata med en bitter historia (@åke - värre än han på båten). Vägrade lyssna och ta emot uppgifterna jag gav honom. Bilen var ett år för gammal för att de skulle hjälpa med bärgning och lagning. Jag bad om ett okejande för en BÄRGNING. Att bilen är ett helt år för gammal för hjälp med reparation vet jag om..

Ringde tillbaka till assistansavdelningen och frågade dem om vad priset skulle bli och de kunde inte direkt svara på det direkt för vi skulle ju behöva betala mellanskillnaden. Men fick nr och blev kopplad till bärgningsfirman de har samarbete med där jag förklarade situationen åter igen. Han ringde faktiskt tillbaka till försäkringsbolaget och hörde med dem innan de ringde mig igen och berättade att en bärgning dit faktiskt är gratis då försäkringen täcker det.

Så på måndag blir bil och jag hämtade och bärgade till grannstaden.

Jag har lyckats få ett papercut genom att skära mig på brödrosten, jag lyckas skada mig på alla konstiga sätt. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka