Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Usch vilken sits du hamnat i! Hur känns det nu? Ett år är ju egentligen ingenting i jämförelse med 10 år till av så som du har haft det *kjaaamizzz*

delvis KL

Jag kan härmed meddela att jag har blivit med åring :D *massor med :love:* Eventuellt finns det en grej kvar men det får vänta ett par veckor till haha.

Och jag kan meddela att Ubbe utvecklas i rasande takt! Har kört galoppintervaller idag igen och inga konstigheter någonstans! Det börjar närma sig att det går att ta spontangalopper på uteritterna utan att va nervös över flippar och grejer på vägar med eventuellt bilmöte, det går till och med vända honom hemåt utan att han surar ihop fullständigt. Jag var nästan på G att plocka upp mobilen och filma lite sista intervallen, så duktig är han!

24619_10201133833930753_414321415_n.jpg

och såhär lugn har han blivit av alla kaffepauser!

Ja det känns inte alls roligt, nu går jag på läkares order på en stadig dos Ipren och har inte så ont, så det känns extra jobbigt att inte få rida. Jo, att man inte kanske inte blir frisk igen har ju slagit mig, det är min värsta mardröm då min pappa haft ont i ryggen sedan han var i min ålder..

Men så roligt med åring! Grattis till den lille! Bilder så fort han landar hos dig! ;) och så lugn ubbe såg ut då, bra jobbat, du har ju verkligen slitit med honom!

:confused:

Förlåt, är det inte en Western site :confused:

Men jisses, här visar någon sin häst och det är din kommentar???

Man kan rida engelskt på en westernhäst också, självklart får man visa upp den här och många har följt cahs och Ubbes resa länge och vill säkert gärna se hennes videos oavsett vilken sadel hästen (som för övrigt är en paint) har på sig.

Dessutom har vi skrivit om hunter och de engelska grenarna inom AQHA/APHA/ApCH här i alla år så det kommer vi nog fortsätta göra, det finns bättre saker att störa sig på.

cahs; Vad trevlig och lugn han är! Fint!

Men har i gud, siten är uppdelet i olika gren! om man vill vissa upp sina färdighet i dressage då för man gå in till Dressagen! det har inte med hästen att gjöra, månge som rida allt annat an quartern!

Bara för att man ställa en fråga eller pointera nåt då är man otrevlig.

Men gud. Låt oss i newbietråden hitta våra tränare och följa deras metoder ifred. Denna tränaren passar mig och thats it. Och eftersom det är en westerntränare så är min plats i denna tråden självklar. Speciellt eftersom jag varit med sen tråden började och kämpar hårt som satan för att komma in i westernvärlden.

Så va lite hänsynsfull istället för ifrågasättande så är du snäll.

Förlåt att jag trämpa dig på toe :arghh:
Tycka du skumpa runt rätt fint :up:
Bli bara lite ställd, komma man i en western rum då räkna man det bli western, hade jag gå in i hoppning räkna jag med diskusion, bild och film om hoppning.

Mig trampar man inte så lätt på tårna längre så det behöver du inte oroa dig för. Och jag vet också till skillnad från dig hur och inför vad vi tränar. Hade du däremot frågat mig vad meningen med min ridning är hade du kanske fått ett givande svar.

Okej, noterat att du tycker det.

Men nu är det såhär här så du får finna dig i det helt enkelt.

Det finns tillräckligt med trådar för att du ska kunna hitta en som passar dig bättre och hålla dig där. Denna är till för att få uppmuntran, tips och stöd och inte för att hänga upp sig på petitesser.

Okej, noterat att du tycker det.

Men nu är det såhär här så du får finna dig i det helt enkelt.

Det finns tillräckligt med trådar för att du ska kunna hitta en som passar dig bättre och hålla dig där. Denna är till för att få uppmuntran, tips och stöd och inte för att hänga upp sig på petitesser.

Jag plucka främ dom tråd som är av interest och det behövs ingen översitter att tala om för andra vart dom ska håla hus :meh:

Vad var det du försökt dig på då?

*Hoppar in från absolut ingenstans* och säger Cahs, det såg ut att vara en rar häst och trevlig sits du hade! :)

Meningen med den träningen var att ”göra mindre”. Målet var att hitta det tempot där Ubbe känns som att han kan gå i flera timmar och börjar slappna av. Vilket vi lyckades rätt bra med utifrån våra förutsättningar med ny miljö osv.

Anledningen till att jag rider i hoppsadel är för att de tre tidigare westernsadlarna jag haft inte har suttit tillräckligt väl och jag valde då att använda en välpassande sadel, utprovad efter konstens alla regler och utan att lägga ut över 5000kr då den senaste westernsadeln inte blev såld.

Och eftersom jag inte har råd med en westernsadel men ändå vill komma ut och tävla någongång så satsar vi på Hunterklasserna. (men visst saknar jag en westernsadel!)

Svarar du snällt så svarar jag snällt tillbaka :). Jag gillar folks syn på saker bara motparten kan ha förståelse för att man skapar sin egna uppfattning.

Ps. Vi tränar trail ett par dagar om året också. När jag orkar eller hittar en ny spännande grej att träna på.

Senast ändrad:

Hahaha, trevlig sits! Jag kände mig helt sluddrig i kroppskontrollen! Men tack :D Och visst är han rar lite då och då! Oftast sammanfaller det med att jag måste tempa för att se om han är frisk.. :p

Det är inte uttrustning som gjöra en western rytter, det är rid sätt.
Vill man bli en western rytter då för man börja rida som sån :)

Hm.. Så hur skulle du träna en häst som anser att trav är en onödig gångart innan galopp? Och hur skulle du träna det om du nästintill bara hade en grusväg att röra dig på? (dvs ingen plats för volt, vändningar osv)?

Hm.. Så hur skulle du träna en häst som anser att trav är en onödig gångart innan galopp? Och hur skulle du träna det om du nästintill bara hade en grusväg att röra dig på? (dvs ingen plats för volt, vändningar osv)?

What? hästen trava jätte finn, det syn på filmen!
Too many cooks spoil the broth. men du fråga hur Jag skulla gjöra:
First jag skulla förlänge stygbygler så att jag sätt ner i sadeln och få bättre skänkel kontakt.
Second, konsentrea på att kontrol hästen med en hand och bara skritta, runt koner, stub, trä och sten tills man kan styr och broms utan a tänke på det.
Sen!!! jag örka färten till trav och ova det som jag har gjöt i skritt.
Vill häst inte leda i trav gå jag tillbaka till skritt, vill han förtsätter att galoppera då jälvlar ska han för galopper, jag ta han till ett bar plätts där jag kan kör lite "Blow Out", allså ta tyglar och hande och ta i manen, kör ner hälen och låt han springa tills han gå själv ner i trav, sen manna han upp till gallop igen sen broms tillbaka till trav så att han fätta "here in the saddle...I MAKE THE DEICISIONS!!"
Skritta av han och börja med agility trav träning igen nästa dag.

Time to saddle up and hit the trail.
Good Luck

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar