Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag försöker komma iväg på "öppet hus" varje torsdag, men ibland säger kroppen ifrån. Nu har jag bestämt att jag ska ta mig dit åtminstone varannan vecka, om inte annat får tränaren rida hur mycket eller lite hon vill.
Har varit där tre fyra gånger med nya hästen, och satan vilka framsteg hon gör! Vet inte vad jag skulle gjort utan min kära tränare :bow:
Hon har hjälpt oss så otroligt mycket, utan henne hade vi fortfarande stått på punkt A och trampat. Nu har vi kommit en bra bit på väg, hästen känns helt annorlunda och så otroligt mjuk! Jag är fortfarande lite euforisk sen i torsdags, så bra går det! Och då tittade jag ändå mest på när tränaren red, har för ont i benen för att klara av det själv. Ändå blev jag alldeles varm i kroppen och löjligt glad av att se hur bra de jobbade :love:

Oj, det blev lite av en kärleksförklaring till tränarn :D

Ja. Jonna är säkert super. Men. Just nu känns det bara som att jag fått en ny grund att jobba på. Jag är förvirrad och sur. Så nu får nog Ubbe vila bortsett från lite markarbete.

Cahs, som tänker tillbringa kvällen med nyllet i kudden.

60528_10200121777749981_2083666235_n.jpg

547041_10200111952464355_1899574200_n.jpg

536325_4985532638886_1807888396_n.jpg

ett par bilder!

Jag saknar Zassooo! För idag, när jag tog ytterligare en av mina cigg, fick jag en sån jäkla nikotinkick att jag trodde jag var drogad, eller klunkat en 70s. Och så kom jag på det! Jag knäckte träningen! Jag fick HJÄRNSLÄPP! Och hur skulle tränaren veta att jag fick hjärnsläpp?

Så nu kan jag sluta gräva ner nyllet i kudden och va missnöjd. För hjärnsläpp hör ju till vardagen :rofl:

Och jag ska fortsätta rida som jag brukar. No changes. Men mer påhitt har jag fått att träna på från backen. Får se om vi kan ta oss såpass att en showmanship kan bli aktuellt i vår. Med min livsfarliga, ouppfostrade häst ;)

Har uppenbarligen missat nåt, låter som att du har varit på en hemsk träning i alla fall? :p Vad fin din häst (Ubbe? Är dålig på namn :o) är i ljusblått!

KL
Har egentligen inte nåt särskilt att skriva om. Tycker det går bättre och bättre med Hrisla hela tiden, jag lär mig att ge tydligare hjälper och hon lär sig att förstå vad jag menar även när jag inte är så tydlig. Har fått känna på en himla fin jog även om varken hon eller jag orkar hålla den så länge. Är otränade båda två hehe.

Och justja, vann ett par wrangler jeans på tradera idag för 57 kr! Om dom passar har jag mig ett par bra ridjeans :D

Hemsk och hemsk, det är väl att ta i! Tränaren och jag passade helt enkelt inte. Vilket är tråkigt då hon är en av de vettiga tränarna.

Ubbe kallas han ja. Min sparvel.

Jag känner mig hedrad att du saknar mig :D Men jag förstod inte, var det pga hjärnsläppet du började tänka på mig? :p:rofl:

Här går det bara bättre och bättre, såhär såg det ut med pålle i måndags:

532177_10151162682446297_1686346140_n.jpg

Blev filmad också, hu så hemskt! Såg att jag har för långa tyglar när jag rider, sambon tyckte att jag skulle skylla på westernridningen :D

/smyger ut igen

Du var ju så förstående när jag var så nervös inför clinicen i våras :angel: Prestationsångest och allt vad det nu va...

Ja, skyll på westernridningen du! Vad som än funkar :D Trivs du fortfarande bra med medryttarhästen? Har svärmor flyttat hästarna?

Ahaa! :idea: Ja prestationsångest har jag också, är mycket förstående på den punkten :D

Jag trivs superbra med hästen, det är så roligt just nu! Ska få hoppträna nästa vecka, kommer bli superkul men nervöst.

Hästarna står kvar på gården än så länge, jag är skeptisk till att de kommer flyttas i år. Men vi får se.

Så mycket western är det ju inte för min del, men jag tänkte försöka åka och kolla på någon tävling. Paintföreningen brukar anordna lite grejer här i närheten. :)

*gråter förtvivlat* jag tänker RIDA ut hästarna i hagen, det är snö över knäna på utvalda ställen! Eller inte men det vore ju skönt. Att slippa gå i det i onödan...

Tog mig 1,5h att skotta igår. Kommer nog ta upp mot 2-2,5h idag...
382036_10200170056996932_1986262821_n.jpg

Igår kämpade jag på med broddarna. Snösulorna hade ju åkt bak under trakten och bubblat upp i broddhålen så jag fick dona med att kila in en skruvmejsel mellan hov och sko för att få möjlighet att dra dem rätt. Ubbe betedde sig som en ängel :love:

Sen red vi en trudelutt. Båda hästarna glada så vi red enligt min 3regel. 3 steg/sekunder skritt, 3 trav, 3 skritt och sen halt. Helt lagom för att sätta deras hjärnor i arbete utan att de hettar upp sig och vill busa. Mamma är SÅ DUKTIG! Och Ubbe och jag har utvecklats på något vis sen träningen, mycket av att hon sa att jag skulle fortsätta som jag gör men vara lite mer hård, självsäker på mig själv.

*kl*
Hur går det för alla? :laugh: Själv har jag flyttat till lösdrift, och skaffat en till häst :D Ville verkligen ifrån kollektivstallet så tog en pålle på foder som jag tidigare arbetat med, klassad som oinridbar. Pfft ;) Tror det absolut inte är några problem bara man ger honom tid!

Så ja, nu har jag eget stall och sköter mina två pållar, så himla skönt! Har ridit Cero några gånger sen flytten och det har gått bra. Teitur lär jag vänta med att rida in till våren, bara markhantering än så länge. Ridit med Teitur som handhäst idag, gick rätt bra! Vi tränar inget seriöst nu på vintern utan mysrider mest :)

dsc_2113x.jpg

Trevligt! Islandshäst?

Hos mig är det mest tröttsamt. Förkylning osv. Ubben vilar.

Jepp, 9-årig islandshäst :) Varit inriden och utbildad och sen har det gått snett, slänger av/leker rodeo. Arbetat med honom tidigare som sagt och han behöver tid, tid och mera tid, men absolut inte omöjlig! Eftersom han bara gått i hagen i 2 år så blir det nystart för honom. Välutbildad i töm!

Usch för förkylning och allt annat som går omkring, jag och mitt dunderförsvar har lyckats klara oss utan sjukdomar hittills!

Oj grattis till eget stall! och spännande med nytt projekt, Lycka till med honom!

själv har jag tagit ett tungt beslut, blir ingen mer ridning för mig den närmaste tiden. Det gör för ont och förtar hela glädjen när man måste skritta fram och värma upp sig själv i en halvtimme i "indiansits" och uthärda smärtan. :cry:

Så nu blir det lugna promenader i töm och släpa bildäck, förhoppningsvis kan jag snart gräva fram en kälke från de snötäckta bodarna så jag slipper gå, eftersom det inte heller går så bra numera...

I övrigt är nu utredningen om orsaken i full gång med röntgen klar och magnetröntgen på g.. Var till sjukgymnasten idag igen och lade upp träningsschema som kompletterar stretchingen från kiropraktorn och lade upp träningsmål- att kunna sitta upp på hästen i lodrät sits, smärtfritt!
Sjukgymnastens egen ide, han är underbar!!:bow:

Vad tråkigt att du har så ont! :eek: Men en bra sjukgymnast är ju toppen, hoppas ni får ordning på din kropp, då måste ju kunna använda din häst som transportmedel när du blir för gammal att gå på stan och kolla på skyltfönster och allt det nu kan vara

Ja han är vekligen toppen! och verkar okej med att samarbeta med kiropraktorn med, känns som sista utvägen det här, har provat allt annat! Funkar det inte nu så rullstolsanpassar jag stallet och bygger en vinch och kliver aldrig av hästen sen!:cool:

edit: och knarkar värktabletter like there is no tomorrow, såklart...

(kunde inte låta bli ett liiitet domedagsskämt nu när jorden skulle ha gått under för sisådär en halvtimme sen... ;))

Senast ändrad:

Hahaha, bra försök! Men jag vet minsann sanningen! ;)

Jag har kollat staket på morgonkvisten och Ubbe kom ner och checkade läget, sådär 6 gånger innan han stannade i en annan del av hagen med Casper... Länk till film!

Jaa, busa kan han! Imorgon ska jag göra ett nytt försök med elstaketet, så jag slipper va orolig att han hittar på mer sånt bus. Hur gör ni med staketet i all snö?

Vi satte illa kvickt en till tråd i lösdriftshagen när vi flyttade dit eftersom det fanns plats över på stolparna! Hoppglad gul pålle och 100-väg 400m ifrån stallet, nej tack ;) Vågar knappt ha dom i den andra hagen nu pga staketet, de får bara vara där under uppsikt!

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar