@Linda8142 Ja det är det antar jag. Låter bara onödigt krångligt att kalla det mindfulness om det krånglar till det för folk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är en tråd för oss med psykiska problem/diagnoser av alla olika slag. Här kan vi stötta varandra eller bara finnas för varandra, och lyssna eller komma med råd. Här är man alltid välkommen att skriva av sig, om vad som helst. Ibland kan det vara skönt att prata med andra i liknande situation, eller att prata med någon annan än familj och vänner eller andra personer i ens närhet.
Jag har saknat en tråd för just detta ändamål, och vi är ju så oerhört många som har psykiska problem.
Välkommen! Har du någon hjälp av terapeut?Jag är gärna med här!
Hittills har jag fått diagnos på panikångest och återkommande depressioner och PMDD. Men är under utredning och misstänks ha också GAD, bipolär typ 2. Har aldrig riktigt lyckats få hjälp av vården vilket lett till flera självmordsförsök. Just nu har jag en svacka där allt med livet känns meningslöst
Det går bra för mig, jag fortsätter att exponera mig för jobbiga grejer varje dag vilket är väldigt ångestfyllt men det går. Skall laga någon ny vegetarisk rätt idag, känns jobbigt! Plus att jag har galet ont i huvudet/nacken idag, men jag SKA!
Tack!Välkommen! Har du någon hjälp av terapeut?
Jag har nyss haft ett långt gråtkalas för mig själv...
Så trött på ångesten, sociala fobin, självskadandet och ätstörningen. Det var det sista som framkallade gråten idag, jag är verkligen inte så frisk som jag vill tro. Insåg idag hur fast jag faktiskt är, och jag hatar det mer än jag kan förklara.
Men det är ju en bra grej, att inse hur mycket man faktiskt påverkas alltså. Då vet man ju vad man tampas med och kan på så sätt sätta in tillräckliga resurser.
Jag är gärna med här!
Hittills har jag fått diagnos på panikångest och återkommande depressioner och PMDD. Men är under utredning och misstänks ha också GAD, bipolär typ 2. Har aldrig riktigt lyckats få hjälp av vården vilket lett till flera självmordsförsök. Just nu har jag en svacka där allt med livet känns meningslöst
Vad är PMDD?
@NotlikeI - fy så jobbigt med hunden! Kan inte omplacering/fodervärd vara ett alternativ...? Tycker synd om dig öht i din situation men vet inte om jag kan säga något som gör det bättre. Skickar en stor kram iaf!
--------------------------
Här känns det hopplöst. Trodde att jag äntligen skulle få hjälp i och med jobb och utvecklingsgarantin men det enda det gör är stör mina rutiner så att jag mår sämre, för träffarna ger verkligen noll och ingenting. Suck! Får se vad min handläggare säger om jag kan få göra något vettigare. Kan ju ändå inte komma på hälften av de obligatoriska träffarna eftersom de lagt dem när jag inte har någon barnomsorg...
Misstänkte att du greppat alla möjliga halmstrån redan, synd att inget går!Har självklart kollat igenom alla alternativ noggrant, men pga hunden har 500 olika problem psykiskt och även lite fysiska besvär så är det inte aktuellt. Det går inte helt enkelt. Finns ingen som vill ta en sådan hund, utom jag då, som inte kan
Tack!
Sömnparalys?Jag vaknade i natt med en otäck känsla i armar och ben. En kraftig tyngdkänsla med ett surrande liksom. Ångest antar jag. Öppnade ögonen några gånger, det var svårt för de ville inte riktigt lyda. En del gånger när jag öppnade ögonen så såg jag inget, becksvart! (Har modem och digitalbox med lysande lampor som jag koncentrerade mig på och det var även lite ljus i rummet). En annan gång lyste modemet och boxen ca 2 meter längre till vänster än de är i verkligheten men utan att jag vridit på huvudet.
Kändes även som om kroppen flyttades i sängen, kände att kroppen drogs mot lakanet flera gånger.
Väldigt obehagligt.
Efter ett tag, vet inte hur länge, kunde jag röra på mig och få bort tyngd/surrkänslan. Kände mig rätt uppskakad men kunde somna om efter någon halvtimme.
Ska träffa dr + psykolog den 16:e, ska försöka ta upp det här då.
Har sovit bra annars men haft lite skumma drömmar. Ska idag fika med en tjej jag fått kontakt med via nätet. En ny vän, förhoppningsvis.
Nja, tror snarare på PTSD och ångest.Sömnparalys?
Tyvärr går det i snigelfart i dom flesta landsting Jag har väntat i 2 årTack!
Nej men jag hoppas på att få det tillslut! Men det går låååångsamt i detta landsting!
Åh, vad jobbigt. Det måste vara hemskt. Jag har själv hund och han betyder allt för mig. Vad är det för problem hunden har som gör att bara du kan ha honom/henne?Har självklart kollat igenom alla alternativ noggrant, men pga hunden har 500 olika problem psykiskt och även lite fysiska besvär så är det inte aktuellt. Det går inte helt enkelt. Finns ingen som vill ta en sådan hund, utom jag då, som inte kan
Tack!