Idag hade jag ett "psykbryt" en plan för dagen ändrades och jag var tvungen att ta snabba nya beslut och då jag har asperger är det väldigt svårt för mig och de som inte själva har det kan nog inte förstå riktigt hur dessa "små" saker kan bli så stora. Jag ser alla små detaljer i allt och allt blir så stort och svårt och jag hade hängt upp den här dagen på den här saken och det var jätte svårt att tänka om snabbt och bara det att bestämma en tid för nästa träff ger ångest, har fortfarande ångest över det för att jag tycker att jag alltid fattar fel beslut och aldrig kan göra något rätt..
Jag bröt iaf ihop totalt efter samtalet, fick panikångest och la mig med mitt kedjetäcke i sängen för att försöka rida ut stormen. Smsade mamma som ringde upp och hon trodde jag tagit en överdos igen för jag kunde inte prata rent. Men det var bara ångesten och den där förlamande tröttheten som kan drabba en efter en rejäl ångestattack som gjorde att jag inte ens kunde prata
Någon som också blir sjukt trött av ångestattacker?
Blev ledsen för att mamma inte förstod problemet, att hon förminskade det hela så mycket när det i mitt huvud var en enorm sak. En kompis kom förbi och jag fick prata av mig och sen fick jag prata ännu lite mer när jag var på psyk hos min kontaktperson. Nu kan jag se det i ett klarare ljus och kan se att jag överlever detta, det är inget farligt och ändringen kan nog bli bra iaf. Det händer inget farligt bara för att något ändrades. Det tog bara ett tag att smälta ändringen. Men jag ringde mina föräldrar så de kommer och går med mig och hunden ikväll så jag har något att hänga upp kvällen på.
Egentligen skulle jag kunnat vara borta längre på söndag än planerat men då jag har så mycket tvång kring maten är det svårt för mig att ändra på dessa rutiner då jag är så bunden till att äta hemma och det kanske får vara nog utmaning att jag ändrade dag och tid och plats? Eller borde jag klara allt på en och samma gång? Det känns för svårt men vet inte om jag är löjlig
Kanske det där med maten får bli ett senare problem? Kanske ska jag bara vara nöjd att jag klarat att byta tid och dag och plats?
Finns det någon mer som har sjukt svårt för förändringar, ta beslut och när saker inte är som de brukar?