Jag lider av Prestationsångest, ångest, usel självkänsla och självförtroende, Lättare OCD (Vissa saker är extremt jobbiga men det tar inte flera timmar från min vardag).
Just nu är jag i en usel situation. Jag har gett upp ridandet (Inte slutat med hästar men gett upp att just rida). Det går inte, jag är kass och värdelös och tappat viljan. Min största önskan förut var att våga rida inför folk (extremt rädd för det) och känna mig nöjd med ett pass. Nu är min största önskan att VILJA rida. Vill inget annat än att vilja, men har gett upp.
Jag är kass på allting, alltid gör jag fel vilket leder till extrem prestationsångest. Ingen kan älska mig för jag älskar inte mig själv. Jag är ful, dålig, pantad och kass.
Ärligt, jag ÄR verkligen misslyckad. Folk må tro att de uppskattar mig, och de säger "Jo men såklart är du bra på något". Men nej. Då hade jag erbjudits andra tjänster inom ex yrke, andra områden gällande nöje.
Sanningen är att jag är ful, ingen har någonsin velat ha mig, alltid blivit kallad det. Kan inte dölja min fulhet under smink för kan inte sminka mig.
OCD gör att det måste vara exakt likadant och jag är halvblind och aldrig lärt mig.
Den enda stolthet jag har i mitt liv att skryta med som kan få mig att framstå som lite mindre urkass, det är min häst. Hästen jag älskar men inte klarar att rida själv (Pga mig). Jag jämför mig med alla andra jämt, vilket förvärrar allting. Ingen tycks förstå hur smärtsamt det är och jag hatar när folk säger åt mig "Ryck upp dig!" för det är som att säga åt en skadad människa med smärtor att sluta ha ont.
Jag går på KBT men jag är kass där med. Jag gör aldrig läxorna, jag HATAR läxor. Aldrig gjort läxor, eller jo i sista sekunden. Andningsövningarna och avslappningsövningarna tar 5 minuter från den lilla lediga tid jag har - lägger hellre det på ex spel.
hur tragiskt är det inte.
Jag vill bli och må bra, men orkar inte göra något åt det för att det är tråkigt.
Finns bara ett ord för mig. Misslyckad. :'(