Grejen är att jag pratar med ganska många vänner, men ibland känns det som att det inte riktigt hjälper. Just nu är jag inne i en hyfsat bra period, men jag känner att jag "balanserar" ganska bra på en skör tråd ibland. Är lite av en "känslomänniska" och ibland skulle det vara skönt att få en professionell person som hjälper mig att sätta ord på känslorna.
Jag hade en KBT- tant som jag var väldigt nöjd med, tyvärr har jag nu en som inte är lika bra med. Den första var väldigt bra på just det, när mina känslor blev för mycket så var hon bra på att reda ut hur jag egentligen kände och hur jag bäst kunde agera.
Väldigt synd att hon flyttade!
Är det inget "allvarligt" problem, så kan KBT hjälpa väldigt mycket på kort tid. I.a.f. som jag upplever det, beroende på vad det är såklart. Att du kanske kan får väldigt mycket hjälp av att gå en gång var tredje vecka och då betala det ur egen ficka?
Annars har jag några personer i mitt liv som är väldigt intresserade av självutveckling och dessutom är lite äldre. Ibland ger de för mycket råd, men oftast är det väldigt tacksamt att prata om livet på ett större plan. Man ska omge sig med människor som får en att utvecklas!
(Det här sista var totalt off topic.)