_FiA_
Trådstartare
Åh! Jag har också letat lite efter en sån här tråd.
Jag har haft lite ätstörningsproblematik, ångest osv i många många år. Men i oktober förra året tvingade en mycket nära kompis med mig till läkaren efter att jag inte ätit på drygt en vecka och hade extrema panikångestattacker varje kväll.
Efter det har jag varit sjukskriven och väntat på hjälp. Tyvärr(!) har min läkare inte skött det helt bra, fick jag veta när jag var på psyk, då jag var felmedicinerad och mina remisser hade inte skickats som de skulle.
Jag har ganska grova ätstörningar emellanåt, jag har inte ren bulimi utan mer som en självsvält med kräkningar. Däremot kan jag äta "normalt" däremellan. Normalt för mig är att kanske äta 3 mackor under dagen och ev kvällsmat. Jag tränar så ofta jag orkar (tyvärr är jag inne i en depression också, så vissa dagar kommer jag inte upp från sängen). När jag var som värst åt jag ingenting förutom ett äpple om dagen, sen gick jag 1.5 mil per dag och red 4 hästar. Då var jag riktigt mager.
Nu står vågen på normalvikt (tyvärr nästan lite övervikt) så det är katastrof, gick upp en del efter min medicinering (den felaktiga) så då satte det igång mina kräkningar igen. Då kräks jag minst en gång om dagen och då tills jag nästan tuppar av.
På måndag ska jag dock till Ätstörningsenheten SOM jag har väntat!! Som jag har grinat för att de inte kunde ta emot mig för att remissen hade kommit bort. Jag VILL bli frisk nu!
Och imorgon ska jag till läkaren... En ny dock då min oförklarligt slutat på dagen. Ångesttrigger, vilket gjorde att jag kräktes nyss. Men det blir säkert bra..
Det låter riktigt tufft! bra att du äntligen får komma till ätstörningsenheten! Att vilja bli frisk, och inse att man faktiskt är sjuk är det absolut viktigaste steget! Heja!