Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag varit den foraldern hade jag varit oandligt tacksam att fa veta det ... innan "ungelandet" drar ivag med nagot mycket allvarligare. Nu kan forhoppningsvis foraldrarna "hala in" barnet och fa in det pa ratt vag for framtiden.
Ja absolut är det så.
Hade det varit min unge hade jag nog låst toaletten ett x antal timmar är risken :angel:
/hallonsaft tydligen mer djurvän än snorungesombeteersigdåligtvän :o

I dag pa hemvagen fran att spara med hundarna tankte jag stanna och ta lite bilder pa snokladda Mt. St.Helens (Vulkanen som sprangde bort hela bergstoppen 1980) och Mt. Hood fran ett par stallen dar man ser bada pa en gang.
Har i dalen ar det 20*C, solen skiner och det ar superharligt vader ... medan uppe i bergen har skidakningen varit igang ganska lange redan. De ser sa fascinerande ut sa har en bit bort, den ena med en spetsig topp och den andra alldeles platt dar toppen skulle vara, sida vid sida.
Vart bor du??

I dag pa hemvagen fran att spara med hundarna tankte jag stanna och ta lite bilder pa snokladda Mt. St.Helens (Vulkanen som sprangde bort hela bergstoppen 1980) och Mt. Hood fran ett par stallen dar man ser bada pa en gang.
Har i dalen ar det 20*C, solen skiner och det ar superharligt vader ... medan uppe i bergen har skidakningen varit igang ganska lange redan. De ser sa fascinerande ut sa har en bit bort, den ena med en spetsig topp och den andra alldeles platt dar toppen skulle vara, sida vid sida.

Åh :love: :love: :love:

/hon som blev geolog mer eller mindre pga Mt St Helens utbrott

Varit på jobbet en halvtimme redan och är trött. Det var sjukt mycket rådjur ute på vägarna idag, glad att jag startar tidigt så jag kan ta det lugnt.

Åh :love: :love: :love:

/hon som blev geolog mer eller mindre pga Mt St Helens utbrott

Hade jag kunnat valja min utbilding da hade jag antingen blivit geolog eller en meteorologist ... bada ar sa oerhort fascinerande. Du far val komma och halsa pa innan Mt. Rainier bestammer sig for att fa ett utbrott, nagot som alla geologer har vantar pa. :crazy:

Mt. St.Helens, Mt. Hood, och Mt. Rainier syns alla tre fran manga stallen har runt da vi ar i en dal precis under the Cascade Mountain range. Mt. St. Helens har fatt flera mindre utbrott sedan 80-talet.

Jag har bara varit till Mt. Hood for flera ar sedan, annars kor jag forbi de andra med jamna mellanrum ... eller ser dem pa lagom avstand da jag kor omkring i min stad. Nasta sommar planerar jag att besoka alla tre ... Forhoppningsvis har jag lite mindre att gora da sa jag kan aka nar det ar over 30*C har i dalen och lata hundarna leka i sno. :p

Fredag :banana: !!
Och inte nog med det - jag är SÅ nöjd med luftvärmepumpen som vi fick installerad i maj. Av självklara skäl har den ju inte använts särskilt mycket ännu, men faktiskt rätt flitigt den senaste månaden. Den har gått några timmar om dagen i alla fall. Kollade av elmätaren (med lite bävan) - endast marginellt större förbrukning än vanligt :D !! Så värmepumpen tillsammans med lite myseldning på kvällarna - blir nog bra det :) .

Ta en flaska! RIP klänningen!
Jag lärde mig den hårda vägen att alltid sköta mina kläder själv när min mamma mördade plagg efter plagg när jag var i unga tonåren. Efter det tvättade jag själv.
Smart drag av henne kanske.. ;)
Hm snille drag av din mamma... Jag måste nog börja fundera i de banorna :angel:

Funderar på att försöka lägga mig tidigt. Om jag kommer iväg tidigt så kanske det inte är så mycket folk som skall handla? Har snart slut på Finncrisp, smöret tog slut för flera dagar sedan. O inga pålägg har jag heller.
Tidig förmiddag skulle jag säga, åtminstone här omkring så brukar det visserligen vara en del folk, mest pensionärer, på förmiddagen på fredagen, men på eftermiddagen/kväll så är det hysteriskt istället med alla som ska ha fredagsmys:nailbiting::D

Det känns så ensligt här i tråden på morgonen, fler behöver ansluta sig till frukostklubben ;) .
Har haft en rätt okej natt, med relativt få uppvaknanden. Himla skönt! Det hade jag aldrig gissat igår när sambon fick hjälpa mig att lyfta upp benen i soffan, eftersom jag skrek rakt ut när jag provade själv (ibland undrar jag vad grannarna tror om oss).

Det känns så ensligt här i tråden på morgonen, fler behöver ansluta sig till frukostklubben ;) .
Har haft en rätt okej natt, med relativt få uppvaknanden. Himla skönt! Det hade jag aldrig gissat igår när sambon fick hjälpa mig att lyfta upp benen i soffan, eftersom jag skrek rakt ut när jag provade själv (ibland undrar jag vad grannarna tror om oss).
Jag är vaken! Men jag har fullt upp med oss på morgonen så jag hinner inte skriva :D

Jag är framför datorn men jag tror inte jag är vaken... :cautious:

Jag är vaken! Men jag har fullt upp med oss på morgonen så jag hinner inte skriva :D
Det hjälper ju inte mig, jag har tråkigt NU :angel:.

Enda anledningen till att jag ligger kvar i sängen när jag vaknat vid fem (det är standard) är att jag inte kan gå upp och sätta igång med något vid den tiden eftersom allt jag vill börja dagen med låter/lyser :D. Sambon tyckte tydligen inte att det var roligt att bli väckt av micro, mobilljus, TV, tangentbord eller skärmaskin en timme tidigare än nödvändigt :confused: O_o. Så när jag ägnat minst en timme åt att klappa gosig katt vill jag bara starta upp hela dagen på en gång, och få ordning på det uppdämda konverseringsbehovet, medan smärtan är som lägst och energin (samt hjärnkapaciteten) som högst :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 355
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
93 390
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka