Tack! Behövde höra det där idag. Jag tenderar att ha större överseende med andra än med mig själv.
Det brukar vara så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Behövde höra det där idag. Jag tenderar att ha större överseende med andra än med mig själv.
Okej, konkret fråga nedan. Ni vet vem det gäller, jag måste komma fram till något nu känner jag.
Utifrån er själva nu. Ni dejtar någon som ni tycker väldigt mycket om. Tanken på att bryta gör dig ledsen, och du upplever att du kommer sakna personen mycket. Samtidigt känner du dig kvävd av tanken att ingå en relation, och känner dessutom att du behöver få utrymme till mer egentid. Inget beslut känns bra. Varken att backa, gå framåt eller stå till i relationen. Det finns saker som känns både bra och jobbigt med alla alternativ och det tycks omöjligt att komma fram till vad som känns bäst, hur mycket tid du än ger det.
Vad gör du?
Idag hade jag nog sett det mer som "det får bära eller brista", och berättat exakt de tankar du beskriver här för personen rakt av. 100% ärlighet att så här känns det, lagt ut de korten på bordet och tagit snacket med personen i fråga utifrån det. Som ett första steg..inte att det löser allt, men det är vad jag hade gjort härnäst om jag nu befann mig i den situation du beskriver.
Vad gör du?
Jag har funderat på detta, att prata med honom alltså. Eftersom jag uppenbarligen inte lyckas komma vidare själv så kanske hans tankar och känslor kring det puttar mig i någon riktning.
Kanske behöver ni inte bryta bara för att du inte vill att det hela skall bli så seriöst och mycket nu direkt? Svårt att säga som sagt, detaljerna vet du ju bäst själv.
Slutar analysera, lever i nuet, berättar att såhär tycker, tänker och känner jag nu och att jag inte vet om/när jag kommer känna annorlunda längre fram och frågar vad han tycker, tänker och känner om "oss" och det jag berättat.
Okej, konkret fråga nedan. Ni vet vem det gäller, jag måste komma fram till något nu känner jag.
Utifrån er själva nu. Ni dejtar någon som ni tycker väldigt mycket om. Tanken på att bryta gör dig ledsen, och du upplever att du kommer sakna personen mycket. Samtidigt känner du dig kvävd av tanken att ingå en relation, och känner dessutom att du behöver få utrymme till mer egentid. Inget beslut känns bra. Varken att backa, gå framåt eller stå still i relationen. Det finns saker som känns både bra och jobbigt med alla alternativ och det tycks omöjligt att komma fram till vad som känns bäst, hur mycket tid du än ger det.
Vad gör du?
Hur länge har ni varit ifrån varandra som längst i sträck den senaste tiden?Okej, konkret fråga nedan. Ni vet vem det gäller, jag måste komma fram till något nu känner jag.
Utifrån er själva nu. Ni dejtar någon som ni tycker väldigt mycket om. Tanken på att bryta gör dig ledsen, och du upplever att du kommer sakna personen mycket. Samtidigt känner du dig kvävd av tanken att ingå en relation, och känner dessutom att du behöver få utrymme till mer egentid. Inget beslut känns bra. Varken att backa, gå framåt eller stå still i relationen. Det finns saker som känns både bra och jobbigt med alla alternativ och det tycks omöjligt att komma fram till vad som känns bäst, hur mycket tid du än ger det.
Vad gör du?
Jag hade valt att avsluta den relationen och bara varit vänner istället. Jag tycker inte att man ska behöva tveka så pass mycket över om det känns rätt eller inte. Det ska kännas rätt i hela kroppen. Att tveka över om man fungerar praktiskt, tex om den ena vill bo i lägenhet men den andre i hus är väl inga konstigheter och relativt lätt att inse att det skiljer sig för mycket. Svårare med den mentala biten. Tänker på det du skrivit om tidigare, att han kanske inte förstår dina tankar och känslor alla gånger. För min del hade det påverkat för mycket, jag hade till slut inte mått bra i en relation där jag många gånger skulle känna mig oförstådd eller "för mycket".
Hur länge har ni varit ifrån varandra som längst i sträck den senaste tiden?
Hur kändes det då?Ja du, 2 veckor som mest skulle jag gissa. Några gånger.
Med tanke på vad du skrivit om bristande kommunikation/förståelse... Hade det varit jag i det läget så hade jag troligen brutit kontakten med personen. OM det inte gått att prata igenom allt en gång riktigt ordentligt och fått det att tack vare det gå i en bättre riktning. Jag har generellt sett lätt att ge folk både en och hundra chanser på gott och ont, men just kommunikationsproblem är en sådan sak som gör att jag snabbare slutar ge chanser, för det leder ingenstans alls för mig om det finns sådana problem.Okej, konkret fråga nedan. Ni vet vem det gäller, jag måste komma fram till något nu känner jag.
Vad gör du?
Hur kändes det då?
Du får schemalägga att ni bara kan ses varannan dag...Jag saknade honom och längtade efter att ses. Sen när vi väl sågs så kändes det fantastiskt en kväll, sen började jag bli reserverad igen.
Du får schemalägga att ni bara kan ses varannan dag...
Jag saknade honom och längtade efter att ses. Sen när vi väl sågs så kändes det fantastiskt en kväll, sen började jag bli reserverad igen.
Kommunicerar, och om det är möjligt efter det så står jag still. Inväntar att det rätta svaret blir uppenbart.Okej, konkret fråga nedan. Ni vet vem det gäller, jag måste komma fram till något nu känner jag.
Vad gör du?