Ska kika lite extra på de som föreslår soppa och se om jag hittar nått som faller både mej och mor i smaken
En annan enkel sak är ju caprese, tomatsallad med mozzarella. Eller lite finare charkuterier i munsbitstorlekar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska kika lite extra på de som föreslår soppa och se om jag hittar nått som faller både mej och mor i smaken
Kan nog vara så, speciellt då jag ”envisas” med att göra degen själv enligt killen (han ville köra som min mamma tipsa om att köpa färdig deg, han har tidigare gjort deg med pulver man blandar i vatten).Tycker nog att hembakad pizza kan vara nog få festligt ! Låter jättegott !
Alla möjliga minisnittar är enkla och fräsha och lagom billigt tycker jag! Jag gillar inte fisk eller skaldjur som inte är tillagat så jag backar också vid de klassiska skagenrörrna elelr löjromstoast till exempel, men det finns oändligt mycket annat gott!Vilken bra tråd för att få tips och idéer
Förrätt: har jag inte kommit på än. Tips på enklare rätter som inte är
Toastskagen, vitlöksbröd eller hummer, mottages tacksamt
Huvudrätt: Krämig kyckling till mor och mej. Till far funderar jag på kyckling, sås och hasselbackspotatis.
Efterrätt: tyckte att @Motacilla hade ett smaskigt recept på äppeltrifle jag funderar på att prova
Tips: det lönar sig att börja med champagnen och jobba sig ner till cava och andra billigare varor. Inte tvärtom.
Smaklökarna blir lite avtrubbade av flertalet rätter samt definitivt flera glas vin, så mest valuta för pengarna får man om man börjar med det dyraste och sedan tar dryckerna i fallande prisklass.
Har inte tänkt så väldigt långt, hade gärna haft något enkelt att laga till huvudrätt.
Förrätt blir nog havskräfta, med nått piffigt smör till.
Huvudrätt: gärna nått med potatis, jag vill ha fisk till och resten av sällskapet säkert nått kött ^^
Dessert: antagligen nått med choklad och glass, jag själv vill ha nått med hjortron, men har inte lyckats sälja in det till resten av dom här hemma. Mandelmusslor med grädde och hjortron låter otroligt lockande..., men orka göra till en person kanske det blir en brownie och lite olika kul frukt till, får se.
Hos oss blir det nästan så, eftersom det bara är mina föräldrar 70+ som kommer . Det blir väldigt lugnt och avslappnat med andra ord....Jag blir att sitta hemma själv antagligen, kommer definitivt inte ge mig ut bland en massa folk pga alla sjukdomar som härjar (covid, influensa, vinterkräksjuka) plus att det blir första helt lediga dagarna på typ 2 veckor så tänker ta ikapp mig lite både psykiskt och fysiskt. Orkar inte styra upp något, och orkar inte dricka alkohol och vara uppe sent, och definitivt inte vara bakis dagen efter…
Jag vet inte om pizzerian har öppet, men har dom det kanske det blir en pizza. Annars kanske jag gör en plankstek eller hasselbackspotatis med ryggbiff och kantarellsås. Chips till efterrätt!
Ser fram emot att sitta hemma i pyjamas med vovven i soffan och mysa under en filt framför en bra film!