Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Marockanska köttbullar med russin och garam masala i, sjukt gott fast de blir ju inte helt svenska då förstås!
Jag gillar svenska men också gott med omväxling ibland! Men är det svenska köttbullar man vill bjuda på så blir ju marockanska helt fel, men lite festliga är de i alla fallGoda ... men inte ens nastan som Svenska
Faktiskt är det allt! Plus ev parmesan om jag gör den mer italiensk. Kanske lite peppar.Godaste köttbullarna har jag receptet till. Med västerbottenost och rökt skinka + nötfärs.
Låter ..... hm ..... intressant ;-). Något med aningen sötma som (torr) sherry eller madeira låter som lite säkrare. Men några droppar whiskysås bredvid skulle ju verkligen vara specielltAh, en skvätt whisky i såsen kanske vore kul för att sätta en skotsk knorr på det? Undrar om whisky funkar i brunsås...
Jag har gjort whiskysås, mycket gott på rökig variantAh, en skvätt whisky i såsen kanske vore kul för att sätta en skotsk knorr på det? Undrar om whisky funkar i brunsås...
Kryddpeppar kallas det på svenska...YES ... mandelpotatis och whisky i sasen blir fantastiskt. Jag provade sist jag var i Sverige och inte hade mycket mer an brun peppar (vilket inte ar "riktig" peppar utan Jamaican pepper, har kallad "all spice") och salt ... och whiskey att tillga for smaksattning.
Ja alltså jag känner spontant att vi skiter i renfilé till middag ikväll, 2021 års nyårsmiddag blir köttbullar och mos!Vilken jäkla tråd! Jag blir ju dödssugen på potatismos, gräddsås, lingon och vegbullar!