Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Vi får se vilken jag tar, har ju både kalvfond och tärningar. Eller nej, kalvfonden tog vi nog slut på senast! Nåja, tärning it is!Har du inte kantarellfond går det lika bra med nån buljongtärning man har hemma.
Uteslut lök om du inte gillar det. Timjan är inte heller nödvändigt.
(Såg att du fått svar på kantarellfond redan)
Det nämndes nyss i tråden att timjan inte behövdes. Timjan behövs alltid.
Egentligen skulle vi ha ätit löjrom med jordärtskocka, picklad gurka och knaprigt bacon till förrätt, hjortfilé med enbärssås och granskottsreduktion till huvudrätt samt hjortronpannacotta till efterrätt.
På grund av sambons smittrisk med kollegor som blivit sjuka under julledigheten (han är själv frisk) så vill inte vårt sällskap komma. Så istället blir det lite enklare ned taggsvampstoast till förrätt, biff med karljohansås och hasselbackspotatis till huvudrätt och mynta med vaniljglass till efterrätt. Men det blir bra det också.
Löjrom med jordärtskocka, gurka och knaprigt bacon
Åh, jisses, inte förrän jag läste kommentaren under fattade jag att det var ljus chokladmousse du skulle göra.... Jag trodde att du menade ljus, som i sådana man tänder.....och tyckte att det lät avancerat att göra dem själv.....
Det nämndes nyss i tråden att timjan inte behövdes. Timjan behövs alltid.