F
Fruentimber
Det nämndes nyss i tråden att timjan inte behövdes. Timjan behövs alltid.
Alltid timjan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det nämndes nyss i tråden att timjan inte behövdes. Timjan behövs alltid.
Mitt minne är kort! vad är det? Ser gott ut!Visa bifogad fil 83053
Supergod blev den! Utan räkorna hade den nog blivit lite tråkig dock.
Här ett lättlagat recept på vichyssoise:
https://www.tasteline.com/recept/creme-vichyssoise-med-rakor/
Detta ovan Vi halverade receptet och hade grönsaksbuljong istället för hönsbuljong för vi tyckte att det var vettigare.Mitt minne är kort! vad är det? Ser gott ut!
Vi är halventusiastiska vad gäller nyår plus att alla delikatesser plötsligt är extra dyra (599 spänn kilot för räkor på vår Ica!!!) så vi äter rester och rensar skafferi. Med rätt OK resultat. Paté på danskt rågbröd med cornichons och björnbärsmarmelad med italienskt bubbel till förrätt. Till varmrätt blir det julens rökta vildsvin och kronhjort med en twistad jansson - italienska sardeller i stället för ansjovis (eller som besserwissern skulle säga, ansjovis i stället föe skarpsill). Till det en fyllig spanjor. Till efterrätt blir det praliner och portvin. Sen läggdags när vi har lust!
Tack för receptet, det sparar jag för det såg så gott ut ju!Detta ovan Vi halverade receptet och hade grönsaksbuljong istället för hönsbuljong för vi tyckte att det var vettigare.