Veterinärstrejk?

K

kickikompis

Någon som hört något om en förväntad veterinärstrejk till helgen?
Tydligen stänger de ett par djursjukhus som tex Helsingborg.
Hörde om det när jag var inne med min hund igår och det var reportrar där för att filma. Det var inte säkert hur det skulle bli...

Sv: Veterinärstrejk?

Tydligen fortfarande osäkert. Läste på Nst att så var fallet. Du kanske kan gå in på hemsidan och kolla. Det verkar i alla fall fortfarande vara aktuellt med en vetstrejk på Helsingborg.

Bara för det hittade jag en artikel om dt när jag sökte....
Blev bara så paff när jag kom ner där igår. De har inte alls rapporterat om det här uppe där jag bor, vi har ju 20 mil till Helsingborg så de tänker kanske att det inte är aktullet att informera om det här....eller också har jag helt vandrat i min egen värld o missat det totalt:)

Har heller inte fått någon annan info trots boende i området. Men som sagt artikel i Nst idag.

På Veterinärförbundets hemsida står det att strejken är avblåst och avvtalet är klart.

Anledningen var att arbetsgivaren ville förlägga veterinärernas arbetstid mer till obekväm tid än innan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 334
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025