Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

"Handla mot andra så som du vill att de skall behandla dig"

typ så, jag kanske inte har skrivit ordagrant rätt, men betydelsen är densamma

Samma regel finns i ett otal olika varianter i olika religioner o filosofier och anses vara en av de mest grundläggande för ett bra fungerande samhälle.
PL

det är klar man väljer sin egen hund, människor finns det gott om

jag skulle delat upp smällen på dom båda :smirk: så blir båda lindrigt skadade :idea:

(fast lite mer på tjejen) bullig mage=gravid? då gör det allt svårare.. tänk om det är en bebis därinne, nja svårt val.. jobbigt?! fast hamnar nog aldrig i den sitsen iaf! eftersom min hund nästan alltid åker med i bilen vart vi än åker :) dom andra djuren är ju inlåsta..

jag hade tagit människan (mig själv om det gick) o tagit konekvencerna istället. Hellre det än mitt älskade djur.

Håller med dig Brandgul - och blir så förbaskad på denna egovärld. Folk som väljer ett djur framför en människa borde uppsöka psykolog.

Okej jag får väl gå dit imorgon då, om det är det som krävs för att tycka att djur o människor har lika stor rätt att leva. :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

KL Det skulle vara intressant att ställa samma fråga men dela upp svaren efter åldersgupp på dem som svarar.
PL

Nu har jag inte läst alla inlägg men...

Jag skulle helt klart köra på djuret. Kanske inte går att jämnföra men jag har förlorat både djur och en lillebror (dock ej i trafikolyckor). Även om det är en vilt främmande människa och ens älsklingsdjur som står där framför en så anser jag att det är mkt mer människor i omgivningen som drabbas. Familj,släkt,vänner. OM man tänker istället om det är en bror/mamma eller annan släkting. Hur reagerar man då jämfört med en helt främmande?

Väljer hunden har använts på olika sätt här i tråden!
Den fråga som ställdes i första inlägget var: Vem väljer du att köra på?
PL

28 år och skulle kört på hunden.
Argumentet att det finns så många människor är ju verkligen genomtänkt eftersom det inte finns så många hundar. :crazy:
Och om man ska spara det mest sällsynta så vad väljer man på en utrotningshotad art och hund?
Sedan kommer argumentet att männniskor är onda, MEN naturligtvis är inte den egna familjen sådan för de ska skonas. Logik?
Beror inte människans "ondska" lika mycket på instinkter som djurens?

Väljer hunden har använts på olika sätt här i tråden!
Den fråga som ställdes i första inlägget var: Vem väljer du att köra på?
PL

med tagg i hjärtat väljer jag att köra på min hund.. Inte kul, men det vore absurt att ens försöka rättfärdiga valet att köra på en gravid kvinna.. eller någons mamma för den delen.

Kör på hunden

1 - 24 år
1 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år(jag)
1 - 35 år

Kör på människan

1 - 18 år

Kör på hunden

1 - 24 år
1 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka