Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

Hjälper Gnist med listan:)

Kör på hunden
1 - 20 år
1 - 24 år
2 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år

Kör på människan - 20 år

Hunden är min familjemedlem, och jag prioriterar min familj framför en främling.

Jag ställer frågan till dig. Anser DU att det är ok om ngn annan resonerar likadant o väljer att köra på din släkting eller dig istället för sin egen hund?
Anser du att det är ok att betala skatt som går till att hjälpa ngn du inte känner.
PL

Kör på hunden
1 - 20 år
1 - 24 år
2 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år
1 - 20 år

*kl*
Jag tar alternativet jag själv lider minst av. Om det är att köra på hunden eller människan vet jag inte, men troligen blir det så att jag kör på hunden. Det blir så trassligt med poliser och förbannade anhöriga annars och troigen skulle jag må fan av att ha kört ihjäl någon.

Dock tar jag ingen som helst hänsyn till hur många andra som skulle bli drabbade om jag körde på en människa eller huruvida det är en gravid, pensionär eller barn. Människa som människa och en anhörigs sorg är inte värd att ta större hänsyn till än min.

jag skulle godta det helt klart! Skulle ju inte vara glad men..

Kör på hunden

2 - 20 år
1 - 24 år
2 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år
1 - 20 år

Kör på hunden

2 - 20 år
1 - 24 år
3 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år
1 - 20 år

*kl*
Jag undrar vad de rättsliga konsekvenserna skulle bli om man talade om att man valde att köra på en människa i stället för ett djur. Man utreder ju alltid olyckor, vad jag vet.

borde det inte bli dråp om man medvetet väljer människan? De skulle nog inte se det som att man väjde bort från djuret. Jag har för mig att man inte ens får bromsa för mindre djur som rusar ut om man riskerar att folk kör på en bakifrån om man gör så.

Hoppas lite fler pers. som väljer människan skriver ålder nu också, jag är nyfiken faktiskt

Statistiken just nu:

Medelålder på de som kör på hunden = 29,36 år

Medelålder på de som kör på människan = 19 år

Statistiken just nu:

Medelålder på de som kör på hunden = 29,36 år

Medelålder på de som kör på människan = 19 år

Än så länge stämmer ju misstankarna om att åldern spelar in när man väljer hund/människa:angel:

Jag ställer frågan till dig. Anser DU att det är ok om ngn annan resonerar likadant o väljer att köra på din släkting eller dig istället för sin egen hund?
Anser du att det är ok att betala skatt som går till att hjälpa ngn du inte känner.
PL

Om det var en familjemedlem av min som blev påkörd skulle jag nog faktiskt inte tänka så mycket på att personen väjde för sin hund, utan mer sorgen av förlusten för mig. Och ja, jag tycker det är ok att betala skatt för att hjälpa någon jag inte känner. Så länge skatten går till dom som verkligen behöver det, och inte till exempel lata idioter som inte orkar skaffa sig jobb utan lever så fint på bidrag.

Och som jag skrev i ett annat inlägg så visst, i teorin så skulle jag köra på min hund. Men är man väl i det ögonblicket så tror jag att jag skulle köra på människan av ren reflex då min hund är, som jag skrivit min familj. För mig är djur lika mycket värda som människor.

Om det var en familjemedlem av min som blev påkörd skulle jag nog faktiskt inte tänka så mycket på att personen väjde för sin hund, utan mer sorgen av förlusten för mig. Och ja, jag tycker det är ok att betala skatt för att hjälpa någon jag inte känner. Så länge skatten går till dom som verkligen behöver det, och inte till exempel lata idioter som inte orkar skaffa sig jobb utan lever så fint på bidrag.

Och som jag skrev i ett annat inlägg så visst, i teorin så skulle jag köra på min hund. Men är man väl i det ögonblicket så tror jag att jag skulle köra på människan av ren reflex då min hund är, som jag skrivit min familj. För mig är djur lika mycket värda som människor.

Jag håller helt med.

Jag skulle bli förkrossad såklart om någon i min familj blev påkörd, men skulle förstå valet om någon väjt för sitt djur. Eftersom jag själv tänker i de banorna. Jag skulle köra på nästan vem som helst (inte föräldrar eller sambo eller bästa vänner) för min häst tex. Hunden (just nu jobbig valp!) skulle jag kanske köra på :angel: Nejdå, han är familj.
Jag prioriterar familj, varken det är djur eller människa.
De har samma värde.

Jag tog faktiskt med mig frågan till fikarasten på jobbet och det va allt ett par stycker 25,30,35 åringar där också som skulle kört på människan.

Jag kan inte svara på vilken jag skulle köra på. Jag skulle hellre offra en främling än min egna familj. Men jag skulle nog väja för det jag först såg, sen skulle det nog vara försent att reagera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka