Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Statistiken just nu:
Medelålder på de som kör på hunden = 29,36 år
Medelålder på de som kör på människan = 19 år
Jag ställer frågan till dig. Anser DU att det är ok om ngn annan resonerar likadant o väljer att köra på din släkting eller dig istället för sin egen hund?
Anser du att det är ok att betala skatt som går till att hjälpa ngn du inte känner.
PL
Om det var en familjemedlem av min som blev påkörd skulle jag nog faktiskt inte tänka så mycket på att personen väjde för sin hund, utan mer sorgen av förlusten för mig. Och ja, jag tycker det är ok att betala skatt för att hjälpa någon jag inte känner. Så länge skatten går till dom som verkligen behöver det, och inte till exempel lata idioter som inte orkar skaffa sig jobb utan lever så fint på bidrag.
Och som jag skrev i ett annat inlägg så visst, i teorin så skulle jag köra på min hund. Men är man väl i det ögonblicket så tror jag att jag skulle köra på människan av ren reflex då min hund är, som jag skrivit min familj. För mig är djur lika mycket värda som människor.
Samma regel finns i ett otal olika varianter i olika religioner o filosofier och anses vara en av de mest grundläggande för ett bra fungerande samhälle.
PL