Vem rider din häst?

Sv: Vem rider din häst?

Bullshit! Du lær dej en massa elænde - och det tar dessutom 100 år.

Vill man utvecklas skall man anvænda så bra metoder man någonsin kan. Går du i skolan så får du skrivna lærobøcker som du læser. Væljer du att skriva dina egna bøcker så kan du ju tænka dej vad du lær dej.
Jag tycker hela diskussionen ær løjlig. Kænner man att man vill tævla, så ær det sjælvklart att man ønskar så goda førutsættningarna som det någonsin ær møjligt.
Sedan tror jag att man senare i "karriæren" kænner att man vill prøva sina egna vingar - men fram till dess: TRÆNARHJÆLP=NØDVÆNDIGT!.

Tror inte att det är "bullshit" nej!
Varför skulle man lära sig elände om man löser problem med sin häst? Och dina läroboks liknelser kan jag inte heller förstå. Man uppfinner ju inte ridningen direkt utan provar sig fram vilken metod som denna häst svarar på...Och visst tränare är jättebra om det är en BRA tränare, inget som någon motsäger här väl...
Om man har erfarenheter av ridning och problem uppkommer i ridningen. Vad är det för fel att prova olika saker för att lösa det? Det gör ju tränare också...Fattar inte varför det skulle det vara att man lär sig elände? Kanske du har den erfarenheten....
Jag har lärt mig massor genom att kombinera egna erfarenheter med tränar hjälp.

Folk är ju olika, och vill man träna sin häst själv och gå ut och tävla och nå så långt det går är det helt ok. Vill man att en tränare rider sin häst och man själv vill rida endast tävlingen är det ok. Här finns väl inget rätt eller fel...Här handlar det om känslan...
Sedan tycker jag inte att det är speciellt moget att komma in i en diskussion och skriva att annans åsikt är bullshit...det är ju en diskussion....

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Gnägg En märklig fråga från någon som varit hästägare flera gånger men det var så länge sedan och jag tror jag var för ung för att fatta allt...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
16 191
Senast: Targa
·
Träning Har iväg min häst på tillridning då jag känt att min tid inte räcker och hon är lite för mycket häst för mig. Har känt mig osäker med...
Svar
14
· Visningar
1 623
Senast: mackan
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 964
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar