Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men väx till dig och läs lite bättre, tråden var hur var vår åsikt om att en tränare rider fram hästarna på uppvärmningsbanan och SEN sätter sig ÄGAREN PÅ och går in och TÄVLAR. Ursäkta att jag skriver m stora bokstäver mkt men det är för att du inte ska missa den rätta tråden igen. Och jag tror att den ryttare som "stånkar" fram på sin travare, fjordhäst på D nivå kommer att GE bästa slutbetyget på AQHA,SRHA,SM klasserna den dagen hon /han sitter på en utbildad Quarter, den ryttaren har kämpat och lärt sig hur ALLA svårigheter ska tas igenom. Vill bara tillägga att jag tränar , äger Quarter ÄR DOCK INGET PROFFS.Måste bara klargöra en sak. Om en tränare rider till en häst betyder inte det att ryttaren inte kan rida. Det finns väldigt duktiga amatörryttare som ibland vill ha hjälp av sin tränare att rida fram hästen. Det är som att säga att det är fusk och köpa en bra häst, eller anlita en bra tränare. Den som rider bra hästar och tränar för bra tränare blir bättre ryttare än alla ni andra som tror att man lär sig mer av att stånka fram på sin travare eller fjordhäst på D-tävlingar
*kl*
Oavsett vad jag tycker om upplägget som beskrivs som sådant så vill jag bara inflika att det inte "bara är att sitta upp på en färdig häst och vinna"...
Det kan vara nog så svårt att som amateur eller orutinerad (på proffstränade hästar) att sitta upp och bara ens hitta knapparna!
Att rida en poffstränad häst är ibland 100 gånger svårare än att rida en "hemma/egen tränad" häst.
Måste bara klargöra en sak. Om en tränare rider till en häst betyder inte det att ryttaren inte kan rida. Det finns väldigt duktiga amatörryttare som ibland vill ha hjälp av sin tränare att rida fram hästen. Det är som att säga att det är fusk och köpa en bra häst, eller anlita en bra tränare. Den som rider bra hästar och tränar för bra tränare blir bättre ryttare än alla ni andra som tror att man lär sig mer av att stånka fram på sin travare eller fjordhäst på D-tävlingar
*kl*
Oavsett vad jag tycker om upplägget som beskrivs som sådant så vill jag bara inflika att det inte "bara är att sitta upp på en färdig häst och vinna"...
Det kan vara nog så svårt att som amateur eller orutinerad (på proffstränade hästar) att sitta upp och bara ens hitta knapparna!
Att rida en poffstränad häst är ibland 100 gånger svårare än att rida en "hemma/egen tränad" häst.
Den som rider bra hästar och tränar för bra tränare blir bättre ryttare än alla ni andra som tror att man lär sig mer av att stånka fram på sin travare eller fjordhäst på D-tävlingar