Varulvsleken

Förlåt, satt med inlämningsuppgifterna på mattekursen och glömde helt bort tiden :arghh::banghead:. Och inte för att matte är kul, vill jag lova. Däremot tar det liksom all min tankekraft och då försvann leken helt.

Så vanliga människor och ulvar sover dagtid?
Jag menade nattarbetande människor. Det försvann ett litet "natt" där.

I så fall lutar det åt att CB är siare. Om hon kan förutse sådant. Jo det är om inte skumt så ordentligt udda.

Jag tänkte bakvänt här, att Lena borde vara siare om hon kunde veta att CB är ond. Var lite stressad där.
Min röst hade nog hamnat på Lobelia ikväll. Visserligen säger hon att hon menade Lena, men jag tänker att det känns vågat att sätta en roll på någon redan DL1. De enda som vet nåt om nån annans roll är fårulven och till viss del ulvarna, eftersom de känner till varandra.

Intressant nu att med tanke på att CB var bybo var det väldigt enkla röster att lägga på henne. Skulle tippa på att åtminstone några av dessa som lagt sin röst där är onda.
Kan var så. Å andra sidan är det inte ovanligt att det är goda som röstar ut goda i DL 1. Men visst, det var många röster på CB, så det kan mycket väl vara ondingar inblandade också.

Intressant nu att med tanke på att CB var bybo var det väldigt enkla röster att lägga på henne. Skulle tippa på att åtminstone några av dessa som lagt sin röst där är onda.
några?
Ja jag håller med om att det känns som lätta röster på CB å att någon ond röst borde finnas där - men jag reagerar på ordet "några" - det låter som du vet att det är flera onda röster där.

@Paddington
Värst vad du hakar upp dig på ett ord O_o
Jag skulle som sagt tippa på att det är minst en ond men troligen fler än så. Tror inte alla onda (hur många är det i denna lek egentligen?)
Med tanke på hur inaktiv denna var så är det lätt att lägga rösten där. Men tror samtidigt att några bybor även lagt sina röster på CB

Jag skulle som sagt tippa på att det är minst en ond men troligen fler än så. Tror inte alla onda (hur många är det i denna lek egentligen?)
Med tanke på hur inaktiv denna var så är det lätt att lägga rösten där. Men tror samtidigt att några bybor även lagt sina röster på CB
finns inte så mycket att haka upp sig på för tillfället...

Skämtåsido, jag tror oxå att det kan vara någon ond, men det behöver inte vara flera onda som röstade på CB - 5 av 14 totala röster är egentligen inte så många och som var det Hedinn(?) skriver så är det väldigt vanligt att det är goda som röstar ut en god DL1.

Min röst hade nog hamnat på Lobelia ikväll. Visserligen säger hon att hon menade Lena, men jag tänker att det känns vågat att sätta en roll på någon redan DL1. De enda som vet nåt om nån annans roll är fårulven och till viss del ulvarna, eftersom de känner till varandra.
Jag skämtade om att sätta ut roller, kanske ett dåligt skämt. Jag är övertygad om att alla vet att det inte går att tala om vem som är siare innan leken lika lite som LenaH kan tala om vem som är ulv innan leken börjar. För att göra det behöver man vara siare i verkliga livet.

Kan var så. Å andra sidan är det inte ovanligt att det är goda som röstar ut goda i DL 1. Men visst, det var många röster på CB, så det kan mycket väl vara ondingar inblandade också.

..."ondingar"? Låter väldigt... pluttinuttigt. Är det goda vänner till dig? :cautious: :p

@Paddington

Troligen fler? Varför tror du det? Mtp att så många röstade är högst sannolikt någon ond, men onda brukare ju föredra att flyta med. De vet ju att CB inte är i lyan så de kunde ju lätt luta sig tillbaka medan det kändes mkt tidigt att CB skulle ryka, av förklarliga skäl. Då är det lättare att rösta nån annanstans. Att de skulle dreva i de här läget känns lite väl oförsiktigt.. tycker jag då.

Jag hann tyvärr inte rösta, det körde ihop sig totalt på jobbet när jag kom 21.20 tills nu... brukar aldrig vara så :nailbiting:

Troligen fler? Varför tror du det? Mtp att så många röstade är högst sannolikt någon ond, men onda brukare ju föredra att flyta med. De vet ju att CB inte är i lyan så de kunde ju lätt luta sig tillbaka medan det kändes mkt tidigt att CB skulle ryka, av förklarliga skäl. Då är det lättare att rösta nån annanstans. Att de skulle dreva i de här läget känns lite väl oförsiktigt.. tycker jag då.
Jag vet inte. Du kanske har rätt.

Har läst igenom nu och hittar inget särkskilt som sticker ut, det är liksom en hög av mer eller mindre dåliga förstadags teorier. Vet inte vad jag hade röstat men troligast någon av de som följde strömmen för jag är som vanligt skeptiskt till strömmröstande, så jag brukar använda det som teori när det inte är något särskilt jag finnner misstänkt. Har inte koll på röst listan för ögonblicket men den som la röst nummer 3 på CB hade nog legat risigt till om jag röstat sent.

Hade jag röstat tidigt hade jag nog valt någon som mest skrivit OT och snott ihop någon teori om att den ville verka mer engagerad i att leta ulvar än den aktiskt var eller något i den stilen.

Alltså för att sammanfatta så hade jag inte fått ihop någon välgrundad teori som jag verkligen trott på utan landat i något ganksa lånsökt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 156
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar